פרופ' טל בירון שנטל מספרת על מצב האישה
(צילום: מרכז רפואי מאיר )

תינוק בן חמישה חודשים נפטר הבוקר (יום ב') בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. במקביל, בבית החולים מאיר בכפר סבא נאבקים הצוותים הרפואיים על חייה של אישה בשנות ה-30 לחייה שנדבקה בקורונה כשהיא בהריון ומצבה הידרדר. בעקבות ההידרדרות, החליטו הצוותים הרפואיים ליילד את התינוקת, שמצבה יציב.
1 צפייה בגלריה
מחלקת קוקונה בהדסה עין כרם
מחלקת קוקונה בהדסה עין כרם
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
(צילום: רויטרס)
התינוק שנפטר הבוקר בהדסה עין כרם סבל ממחלות רקע קשות מיום לידתו. לאחר שנדבק בקורונה הידרדר מצבו. בית החולים מסר כי הוא סבל ממחלה נשימתית קשה שגרמה למותו למרות מאמצי הצוותים הרפואיים להצילו.
בבית החולים מאיר בכפר סבא, כאמור, החליטו הצוותים הרפואיים ליילד את התינוקת שנשאה האישה ברחמה לאור ההידרדרות במצבה. האישה הונשמה והורדמה, ולאחר מכן עברה ניתוח קיסרי. התינוקת הועברה לטיפול בפגייה כשמצבה יציב. בית החולים מסר כי מצבה של היולדת מוסיף להיות קשה.
"לפני יומיים הגיעה אלינו למחלקה אישה בשנות ה-30 לחייה בשבוע 29 להריונה עם קורונה. מצבה הנשימתי הלך והידרדר עד מצב שבו הבוקר, בלית ברירה, נאלצנו להנשים אותה וליילד את התינוקת שלה בניתוח קיסרי חירום שבוצע בטיפול נמרץ במתחם קורונה", הסבירה פרופ' טל בירון שנטל, מנהלת אגף נשים ויולדות בבית החולים מאיר.
היא הוסיפה: "האישה במגמת התייצבות ואני מאוד מקווה שהיא לא תזדקק לטיפול באקמו ובציוד מורכב יותר. וכרגע היא מונשמת ועדיין מוגדרת במצב קשה והתינוקת בפגייה מטופלת על ידי הצוות. אני מאוד מקווה שבשילוב מקצועי של צוות המרדימים, צוות טיפול נמרץ, צוות הפגייה וצוות הגניקולוגיים הצלחנו להוציא את התינוקת בזמן ולשמור על חייה ואני מאוד מקווה שגם מצבה של היולדת ילך וישתפר".
עוד אמרה בירון שנטל: "זו בהחלט מחלה שיכולה להיות משמעותית וקשה. קורונה בהריון זה לא עניין פשוט, אנחנו רואים את זה לאורך השנתיים האחרונות. נשים שחולות יכולות להגיע למצב שבו אין מנוס מהנשמה ומלידה מוקדמת, על כל סיבוכיה, ואנחנו בהחלט מקווים לראות כבר את המגפה הזו מאחורינו ואני מאחלת בריאות גם ליולדת וגם לתינוקת".