2 צפייה בגלריה
תג יחידה של גולני
תג יחידה של גולני
"הלוחמים פעלו בניגוד למצופה מהם"
(צילום: shutterstock )
מרד נוסף בגולני, שבועיים אחרי ההתקוממות הקודמת: שמונה לוחמים מגדוד ברק (גדוד 12) בחטיבת גולני עזבו את יחידתם אתמול (רביעי), ללא אישור. הם שבו בהוראת מפקדיהם לבסיסם תוך זמן קצר.
הלוחמים עזבו את היחידה כהזדהות עם ארבעה לוחמים אחרים ממחלקתם שנחקרו על ידי מצ"ח. בצה"ל אמרו כי "מדובר באירוע חמור, שבו הלוחמים פעלו בניגוד לפקודות צה"ל ולמצופה מהם".
הלוחמים נשפטו בדין משמעתי על הפקרת נשק והתנהגות מבישה, ונדונו לימי מחבוש. עד תום החקירה הוחלט להשעותם מלחימה, והם עברו לשרת בינתיים בתפקידי מנהלה. כמו כן, הוחלט על הדחת שלושה מהלוחמים מלחימה.
2 צפייה בגלריה
לוחמי גדוד 51 הניחו את נשקם במערום כמחאה על הצעד שננקט נגד מפקד הפלוגה
לוחמי גדוד 51 הניחו את נשקם במערום כמחאה על הצעד שננקט נגד מפקד הפלוגה
הניחו את נשקיהם במערום משותף - ויצאו הביתה. נשקיהם של הלוחמים שנטשו לפני כשבועיים
לפני כשבועיים עשרות לוחמי גולני בגדוד 51 הניחו במהלך אימון את נשקיהם ויצאו הביתה על דעת עצמם - במחאה על הדחת מפקד הפלוגה שלהם. בצבא הדגישו כי המ"פ הועבר מתפקידו לא בגלל אירוע ערכי או מקצועי מסוים, אלא בשל אי התאמה בתפקודו השוטף לתפקיד.
בצה"ל הוחלט להטיל על הלוחמים שנטשו עונשים קלים והם נשארו שבת בריתוק. הלוחמים נשפטו ונידונו למאסר על תנאי. אף אחד מהלוחמים לא נשלח בפועל לכלא הצבאי, והפלוגה המורדת לא תפורק.
בנוסף, הוחלט כי לוחמי הפלוגה לא יבצעו כל פעילות מבצעית עד להשלמת סדרה ערכית-משמעתית-חינוכית. "בסדרה יעבירו המפקדים ללוחמים תכנים בנושאי משמעת, תרבות צבאית, רוח וערכים, ובסיומה ישובו לסדרת אימונים שלאחריה תיבחן החזרתם לפעילות מבצעית", נמסר מדובר צה"ל.