בטקס מרגש אתמול (רביעי), מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן, גייס אישית את המתגייסת ה-300 של המחוז הדרומי, שני ליזמי (24) - האחות הצעירה של הבלש רב-סמל מיכאל ליזמי ז"ל ששירת במשטרת באר שבע.
(צילום: מאיר תורג'מן)

3 צפייה בגלריה
שני ליזמי מתגייסת למשטרה בעקבות אחיה מיכאל שנהרג במלחמה
שני ליזמי מתגייסת למשטרה בעקבות אחיה מיכאל שנהרג במלחמה
"מהיום אני אחת מהצוות, בלי הנחות". שני ליזמי עם אחיה מיכאל ז"ל
מיכאל, בלש מצטיין בשלוש השנים האחרונות, נפל ב-7 באוקטובר בקרב מול מחבלי החמאס ברחוב הגורן באופקים. במרחק מספר רחובות משם, שהו בממ"ד הוריו, אחיותיו, אשתו ליגל ובתם התינוקת ליהי בת השנה וארבעה חודשים.
מפקד משטרת רהט סגן-ניצב שי אבוקסיס, שהשתתף גם הוא בקרב לצד מיכאל, סיפר כי "מיכאל הוא גיבור, באותה שבת אני קפצתי מהבית ומיכאל שהגיע תוך חמש דקות עם מכנסיים קצרים כפכפים ואקדח ביד. הוא חתר למגע, ניהל קרבות אש מול מחבלים החמאס ופשוט הציל חיי תושבים. הוא הצליח לחסל שני מחבלים ואז ירו בו בגב".
בני משפחת ליזמי התרגשו ודמעו כששמעו שוב פעם על גבורתו של מיכאל. מפקד המחוז הדרומי ניצב כהן הפתיע את שני כשהעניק לה את האקדח האישי של מיכאל, מסוג גלוק, שבו נלחם בשבת השחורה וחיסל באמצעותו את המחבלים לפני שנפל. "באקדח שמיכאל נלחם בגבורה והציל חיים של תושבי אופקים, מפני מחבלי חמאס שבמקום להיכנס לבתי ולרצוח תושבים, הוא נלחם בהם בגבורה ובגופו הציל חיים".
3 צפייה בגלריה
שני ליזמי מתגייסת למשטרה בעקבות אחיה מיכאל שנהרג במלחמה
שני ליזמי מתגייסת למשטרה בעקבות אחיה מיכאל שנהרג במלחמה
שני ליזמי לצד מפקד מחוז דרום ניצב כהן
אמו ענבר סיפרה בדמעות כי "זה רגע מרגש עצב וכאב גדול על האובדן של מיכאל, ושמחה ששני ממשיכה את דרכו ומגשימה את החלום שלה ללכת בעקבות מיכאל". האמא אומרת בגאווה שגם עדי, האחות הגדולה מבין ארבעת ילדיה, נמצאת בימים אלה בשלבי גיוס למשטרת ישראל: "גם היא רוצה ללכת בעקבות מיכאל שנפל".
לדברי האם, גם בתה הצעירה אור נמצאות בהליכי גיוס להתנדב למשטרה. האם עצמה בתהליכי התנדבות למשטרה. ניצב כהן אמר כי "קצת מעל 100 שוטרים מתוך ה-300 שגויסו מתחילת השנה התגייסו אחרי השבת ב-7 באוקטובר. מדובר בשיא של 15 השנים האחרונות של גיוס מתחילת שנת עבודה".
שני סיפרה: "התעוררנו לאזעקות. עוד לפני שהמחבלים הגיעו ונכנסנו לממ"ד. מיכאל שמע יריות, לקח את האקדח כדי לצאת לכיוון קולות הירי. צעקתי לו 'לפחות תשים נעלי ספורט' אבל הוא לא רצה להפסיד רגע, ורץ עם כפכפים".
שני הוסיפה כי כמה דקות אחרי שאחיה יצא מהבית צלצל הטלפון שלה: "השיחה הייתה ממיכאל. רק שמעתי קולות ירי וצעקות. הוא כנראה לחץ בטעות, וככה שעה שלמה מתוך הממ"ד, שמענו את הקרב. ככה עד ששמעתי אותו צועק 'איי', ומיד אחר כך ברקע מישהו צועק 'זה ליזמי'".
בני המשפחה ישבו חסרי אונים בממ"ד, משערים שמיכאל נפצע מירי אבל לא קיבלו כל עדכון. "רק בערב באזור השעה 17:00 הגיעו וסיפרו לנו שמיכאל נפל בקרב מול המחבלים". שני אומרת ש"אם היה לי אז אקדח, גם אני הייתי מצטרפת ללחימה". האחות הוסיפה כי בזמן השבעה "התבשל החלום להתגייס למשטרה וליחידה של מיכאל, לבילוש של משטרת באר שבע".
3 צפייה בגלריה
שני ליזמי מתגייסת למשטרה בעקבות אחיה מיכאל שנהרג במלחמה
שני ליזמי מתגייסת למשטרה בעקבות אחיה מיכאל שנהרג במלחמה
"אתן את כל כולי לעבודת הבילוש". שני והאח מיכאל
חבריו של מיכאל בילוש שמעו על החלום ועשו הכול להגשים לה אותו. אתמול הם עמדו בצד וראו את שני האחות הקטנה של מיכאל, חבר הנפש שלהם לעבודת הבילוש בבאר שבע, הופכת לשוטרת. ניצב כהן ציין כי "זה מאוד מרגש ששני היא חלק מצוות הבילוש של תחנת באר שבע. ש-80 ימים אחרי שנפל בקרב כגיבור, שוב שם המשפחה לזימי יהיה חלק מצוות הבילוש". שני מתרגשת כבר לשבת בניידת הבילוש האזרחית במקום שאחיה ישב, במשרדי הבילוש שם אחיה ישב או קיבל תדריך לפני משימה.
החברים לצוות הבילוש יעטפו אותה, אבל היא מבקשת: "את החגיגות סיימתי בטקס. מהיום אני אחת מהצוות, בלי הנחות, בלשית לכל דבר. לא רוצה 'רחמים על אחות של מיכאל', אני אתן את כל כולי לעבודת הבילוש". האחות עדי שנמצאת בהליכי גיוס למשטרה מחבקת את אחותה הצעירה שני: "אני שמחה שאת הולכת בדרך של מיכאל. מאחלת לך בהצלחה ועוד מעט גם אני אצטרף".