1 צפייה בגלריה
גבול לבנון ליד הר דב
גבול לבנון ליד הר דב
גבול לבנון ליד הר דב
(צילום: EPA)
כוח צה"ל מגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, שהיה בסיור סמוך לגבול לבנון, הוקפץ לגדר המערכת בשל זיהוי של רכב ישראלי הנוסע לכיוון הגבול, ליד דובב. ברכב הישראלי היו אנשי קבע המשרתים בפיקוד הצפון והיו בחופשה. בין הצדדים התפתחה קטטה, שבמהלכה אחד הלוחמים אף ירה באוויר. שני לוחמים ונגד נפצעו באורח קל, ופונו לבית חולים. דובר צה"ל אמר כי "מדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל".
בצה"ל ציינו שהאירוע מתוחקר - ונפתחה חקירה של המשטרה הצבאית. מהתחקור הראשוני עולה כי אנשי הקבע סרבו תחילה להזדהות בפני הלוחמים ולאחר שאחד מהם הראה את תעודת החוגר שלו, התחיל עימות מילולי חריף שגלש גם לאלימות פיזית. הקטטה כללה יידוי אבנים, שמאחת מהן נפצע לוחם וכן חילופי מהלומות ואגרופים. הלוחם שירה באוויר הסביר כי חש סכנה לחייו. בצבא אומרים כי המעורבים לא הושעו, אך תחקור האירוע החריג נמשך.
רק לפני חודשיים אירעה תקרית חריגה בין לוחמי גולני במוצב "חרסינה" בחברון, שבעקבותיה הודח סגן מפקד חטיבת יהודה, שהיה מעורב בתגרה עם קצין הקשר החטיבתי של חטמ"ר חברון. קצין הקשר כינה את סמג"ד 51 "גולנצ'יק ערס" מול חיילים נוספים, והוא בתגובה הורה לחייליו לא להכניס את קצין המטה לבסיס. לפי התחקיר הוא אף הבהיר כי חייל שיפר הוראה זו - ייענש בסגירת שבת. יום לאחר מכן הגיע קצין המטה יחד עם הסמח"ט למוצב ובמקום החלה מהומה שכללה עימות פיזי ומילולי.
בתום תחקיר המקרה הוחלט עוד כי תירשם הערה פיקודית למפקד חטיבת יהודה, לקצין הקשר של החטיבה ולמפקד גדוד "הבוקעים הראשון". עוד הוחלט כי מינויו של מפקד פלוגה בגדוד יבוטל והוא לא יקודם לתפקיד פיקודי בתפקידו הבא. סגן מפקד גדוד 51 כאמור הודח וסגן מפקד הפלוגה, הרס"פ והלוחמים המעורבים באירוע הועמדו לדין משמעתי. סגן מפקד הפלוגה, ארבעה מלוחמי הפלוגה וקצין הקשר נשפטו לחמישה עד עשרה ימי מחבוש. נגד הבינוי ננזף.