מלחמת האזרחים בסוריה הייתה אחד הגורמים שהביאו לחדירה המודיעינית הרחבה שהשיגה ישראל בחיזבאללה, והייתה ל"מאגר מידע" אדיר על פעילי חיזבאללה. בכתבה נרחבת ב"פייננשל טיימס" הבריטי, שכותרתה "איך מרגלים ישראלים חדרו לחיזבאללה", אמר פוליטיקאי לבנוני בכיר לשעבר כי על הפעילים היה "לחשוף את עצמם בסוריה", ולשתף מידע עם שירותי המודיעין המושחתים של אסד, או עם שירותי המודיעין הרוסיים - שנמצאים במעקב אמריקני קבוע.
הרס בדאחייה של ביירות

תיעוד התקיפה שבה חוסל נסראללה

לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006, כך נכתב, ישראל שינתה את הגישה המודיעינית כלפי חיזבאללה. להתמקדות הישראלית בחיזבאללה התלוו גם יתרונות טכנולוגיים שהפכו ל"בלתי ניתנים להתגברות עליהם", כמו לוויינים, כטב"מים מתקדמים וגם יכולות פריצה לטלפונים ניידים - שהופכים אותם למכשירי האזנה, או כפי שהזכיר חסן נסראללה באחד מנאומיו - לסוכן.
כשחיזבאללה שלח את אנשיו לסייע לאסד מול ההתקוממות נגד משטרו, ולאחר מכן למלחמה בדאעש, כך נכתב, ישראל קיבלה את ההזדמנות: הופיעה בפניה "תמונת מודיעין" שפירטה מי אחראי על אילו פעולות בחיזבאללה, מי התקדם, מי נחשב ל"מושחת" ומי בדיוק חזר מנסיעה לא ברורה.
לפי ה"פייננשל טיימס", ברגע שישראל מזהה פעיל חיזבאללה, דפוסי ההתנהגות היומיומיים שלו מוזנים למאגר מידע שהנתונים בו נשאבים בין השאר מהמכונית שלו, ממיקומיו וגם מהטלפון הנייד של אשתו. גורמים ישראלים אמרו לעיתון הבריטי כי גם צילומי אבטחה או קול של הפעיל שהוקלט במקום סמוך יכולים לשמש את ישראל. כל חריגה מהשגרה, לפי ה"פייננשל טיימס", מתריעה בפני קציני המודיעין בישראל - מה שמאפשר להם לבחון אם מדובר בכוונה של אותם פעילים לצאת למתקפה.
דיווח: מועד הלווייתו של נסראללה לא ברור
(צילום: אורי דוידוביץ)

2 צפייה בגלריה
הפגנות נגד ישראל בצידון
הפגנות נגד ישראל בצידון
הפגנות נגד ישראל בצידון, אחרי חיסול נסראללה
(צילום: AP Photo/Hussein Malla)
2 צפייה בגלריה
הריסות בביירות
הריסות בביירות
הריסות בביירות
(צילום: AP Photo/Hassan Ammar)
מלחמת האזרחים בסוריה, לפי הפוליטיקאי הבכיר לשעבר בלבנון, "הייתה המחיר של התמיכה באסד". לדבריו, "הם נאלצו לחשוף את עצמם".
ב"פייננשל טיימס" תואר עוד כי בחודשים האחרונים, או השנים, המודיעין הישראלי שכלל טכניקה שאפשרה לו, לפחות לסירוגין, לזהות את מיקומו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה שחוסל ביום שישי האחרון במפקדה המרכזית של ארגון הטרור שאותו הוביל במשך 32 שנה, מתחת לאדמה ברובע הדאחייה.
עוד נכתב בעיתון הבריטי כי ביותר מעשרת חודשי המלחמה המתנהלת התמקדה ישראל בפעילים מהדרג הנמוך של חיזבאללה, דבר אליו התרגלו בכירי ארגון הטרור. בין שני הצדדים, כך הסתמן, היו קווים אדומים מוגדרים היטב, ובחיזבאללה קיוו שהמערכה תסתיים בהפסקת אש. עם זאת, בישראל לא שללו את האפשרות כי ביישובי הצפון יתקיים טבח דומה לזה שהתרחש ב-7 באוקטובר - ופעלו בהתאם.