צעיר בן 25 מרהט מואשם כי ניסה לרצוח את אחותו על רקע סכסוך משפחתי, במהלכו עזבה האחות את משפחתה אך לאחר מכן חזרה לביתה בנגב. הצעיר, כך לפי האישום שהוגש על ידי הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, חשד יחד עם בן דודו - שמואשם בסיוע לניסיון הרצח - כי אחותו חרגה מהמסורת השבטית הגברית, והוא והבן דוד ביקשו לרצוח אותה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפי כתב האישום ניסיון הרצח אירע ביוני האחרון, אז ירה האח באחותו בחצר מתחם הבית ופגע בזרועה. היא נפלה ארצה ונמלטה למטבח כשהיא מדממת. האם אמרה לבנה "אל תעשה זאת", אך הוא התעלם, רדף אחר אחותו וכיוון לעברה שוב את האקדח. רק בשל מעצור לא עלה בידיו לירות בה שוב. חרף זאת דרך את האקדח וניסה לירות לעברה שוב, אך האם צעקה ותפסה בו "לא, אל תעשה את זה לאחותך. מספיק", כשהיא מתחננת בפניו שיניח לאחותו.
בן הדוד בן ה-18 אחז באם ואמר לה: "תני לו להרוג אותה". האחות הפצועה נמלטה לביתו של אח אחר, שנמצא אף הוא במתחם המשפחה, תוך שאחיה דולק אחריה ומנסה לירות לעברה פעם אחר פעם, אך עקב מעצור בנשק הירי לא צלח. האם המשיכה לצעוק שהוא פגע בליבה של אחותו וגרם לכאורה למותה, כדי שיחדל לנסות לירות בה. לאחר מכן השניים נמלטו מהמקום.
האחות אושפזה בבית החולים סורוקה והחלימה מפצעיה. שוטרי תחנת רהט גבו ממנו עדות, ובהמשך היא אף ביצעה עימות מרחוק עם הנאשמים והטיחה בהם את שעשו. במשך ארבעה חודשים נמלט האח מהמשטרה ולא הגיע לחקירה חרף ניסיונות רבים לאתרו.
הפרקליטות מייחסת לאח עבירות של ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ועבירות בנשק. לבן הדוד מיוחסת עבירה של סיוע לניסיון רצח. נגד השניים הוגשה בקשה למעצרם עד תום ההליכים. "הנאשם ביצע מעשיו תוך שהוא אוחז בנשק חם, יורה ישירות בכתפה של המתלוננת ומנסה פעם אחר פעם לירות בה ולגרום למותה. הנאשם השני שנכח במקום והיה עד למעשיו, מונע מהאם לסייע למתלוננת, אוחז בה ואומר לה 'תני לו להרוג אותה'", מסרה הפרקליטות.