עופר שור, מורה בחטיבת הביניים ע"ש דוד עמר בנשר, עורר תרעומת בעיר בעקבות סרטון שפרסם לאחרונה, שבו הביע ביקורת חריפה על צה"ל, יצא נחרצות נגד פעילותו - ואף הביע תמיכה בסרבנות. "ראיתי ממקור ראשון את הזוועות של הכיבוש", סיפר על חוויותיו מהשירות הסדיר ומתקופת שירותו במילואים, "את אינסוף הפשעים ששליטה על עם אחר מביאה איתה". דבריו גרמו לסערה, הן בקרב התלמידים והן בקרב צוות ההוראה, והבוקר (רביעי), כשהגיע שור לבית הספר, פרצה במקום מהומה.
עופר שור: "ראיתי ממקור ראשון את זוועות הכיבוש"

בסרטון, כאמור, מגולל שור את שעבר עליו במהלך שירותו הצבאי. "אני בן 56, גר בחיפה, אב לשני בנים", פתח שור את דבריו, "המפגש הראשון שלי עם הכיבוש היה כשהייתי חייל בסדיר באינתיפאדה הראשונה. ביליתי הרבה מאוד שבועות וחודשים גם בעזה וגם בגדה המערבית – אז ראיתי בפעם הראשונה ממקור ראשון את הזוועות של הכיבוש, מה הוא עושה לכובשים ובעיקר מה הוא עושה לנכבשים. ראיתי את אינסוף הפשעים ששליטה על עם אחר מביאה איתה".
הוא ציין: "בכל פעם שהייתי יוצא למילואים וחווה את החוויות של הכיבוש, המועקה והקשיים היו יותר גדולים. ראיתי גם שזה לא קשור בכלל לביטחון אלא פשוט עניין של כוח ושליטה. המועקה והתסכול האלה אצלי גברו. דברים שראיתי ודברים שראיתי אחרים עושים".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהשמדת מנהרות הטרור ברצועת עזה
תיעוד מהשמדת מנהרות הטרור ברצועת עזה
"רואה את ההרס, הגירוש". פעילות צה"ל ברצועת עזה
(צילום דובר צה"ל)
לדבריו, האינתיפאדה השנייה שפרצה הייתה עבורו קו פרשת המים. "החלטתי שאני יותר לא אעשה מילואים בשטחים, ואסרב אם צריך. בשנת 2002, כשיצא מכתב הסרבנים, הייתי בין החותמים שלו. לאחר מכן, באמת שוחררתי משירות מילואים", אמר.
הוא סיכם: "היום, כשאני רואה מה קורה בעזה – את ההרג ההמוני, ההרס, הגירוש, ההרעבה השיטתית, מניעת הסיוע והפשעים שאנחנו עושים; כשאני רואה את הדברים שקורים במקביל בגדה – את ההשתוללות של המתנחלים, ההרג, ההרס והאלימות שלא פוסקת, ושרק הולכת וגוברת בעשרות מונים מהתקופה שבה אני הייתי חייל – אין לי ספק שמה שעשיתי בזמנו היה צעד נכון, ואין לי ספק שהייתי עושה זאת שוב היום".
2 צפייה בגלריה
רועי לוי
רועי לוי
"למורה יש תפקיד מכריע כמחנך שבונה ערכים". לוי
(צילום: דוברות עיריית נשר)
בעקבות פרסום דבריו של שור והתבטאויותיו נגד השירות בצה"ל, פנה הבוקר ראש העיר נשר רועי לוי במכתב חריף למשרד החינוך, ודרש לפטר את המורה לאלתר ולהדיחו ממערכת החינוך. "במצב שבו אנו כחברה מתמודדים עם אתגרים ביטחוניים מורכבים, יש חשיבות עליונה לחיזוק ערכי הגיוס לצה"ל מתוך מחויבות והבנה שהשירות הצבאי הוא נדבך מרכזי בבניית החברה הישראלית ובשמירה על ביטחונה", כתב לוי. "כאשר מורה מתבטא בצורה כזו, הוא פוגע ישירות בתהליך החינוכי ומעביר מסר שגוי ופסול לדור הצעיר".
לוי הוסיף במכתבו: "הדברים שנאמרו לא רק מערערים את האמון של תלמידינו במערכת הביטחון, אלא גם מסכנים את החינוך לאהבת המולדת ואת נכונותם לקחת חלק בשירות הצבאי. לאור האמור, אני דורש ממשרד החינוך לפעול מיידית להדחת המורה מתפקידו. עיריית נשר תמשיך לפעול לחיזוק ערכי השירות הצבאי והמחויבות הלאומית בקרב תלמידינו".
בשיחה עם ynet אמר לוי: "אני חושב שמערכת החינוך צריכה לחנך לערכים ולגיוס, ובסוף למורה יש מחויבות רבה. מורה שאומר 'אני מסרב וחיילי צה"ל אלימים', יכול לפגום באמינות החיילים כלפי צה"ל ובסירוב להתגייס. למורה יש תפקיד מכריע כמחנך שבונה ערכים ותחושת אחריות בקרב התלמידים, כלפי המדינה והקהילה. ביקשתי לפטר אותו משום שאופן ההתבטאות שלו לא תואם את הערכים שאנחנו כעיר מנסים להנחיל לתלמידים שלנו".
ממחוז חיפה במשרד החינוך נמסר: "המשרד מזועזע מהאמירות הקשות נגד חיילי צה"ל המיוחסות למורה ומגנה אותם בתוקף. נוכח חומרת הדברים, המורה יוזמן לבירור ונושא העסקתו ייבחן על ידי הגורמים המקצועיים והמשמעתיים במשרד".