אלפי תושבי קריית טבעון ובני משפחה, ליוו אמש (שלישי) עם דגלי ישראל, את סמל עומר גינזבורג למנוחות. גינזבורג, נהרג ביום ראשון בקרב באזור חאן יונס שברצועת עזה, שנה ויום לאחר גיוסו לצנחנים. גינזבורג, שהתגייס לגדוד 101 ב-10 באוגוסט 2023, נהרג מירי צלף, במהלך פשיטה של אוגדה 98 על יעדי טרור במרחב.
הלווייתו של סמל עומר גינזבורג ז"ל
(צילום: נחום סגל)
"אתה נוכח ונמצא איתנו בכל רגע, בכל מקום, הגעת לעולם נשמה גדולה ושמחה אוהבת ומחייכת", ספדה לו אימו, מיה גינזבורג. "גדלת להיות האדם המאושר, החזק, המנהיג והאוהב. אני יודעת שהיית בדיוק במקום שבו רצית להיות, אפילו ברגע האחרון שלך. זכינו, אני ואבא, לגדל אותך, ללמוד ממך, לאהוב אותך ולקבל ממך כל כך הרבה אהבה. כמעט כל מי שפגשת בדרכך הקצרה זכה לקבל ממך את האור הפנימי הזה. מיקה זכתה בליבך הגדול ואתה זכית בלב הענק שלה. נותרנו עכשיו בלעדיך ונישאר חזקים בזכותך, כי זה מה שהיית רוצה ואנחנו אוהבים אותך".
אביו זעק: "עומריק, חיים שלי בלב, תודה לך! תודה על 19.5 שנים של אושר, שמחה וגאווה אין סופית. תודה שהיית חבר אכפתי, אוהב ואהוב. תודה על שמחת החיים שלך, האור שאתה מפיץ, ראיית הטוב בכל דבר וסיטואציה. עומר חיים שלי בלב! תודה על הערכיות שלך. הבנת את גודל המשימה של החזרת החטופים והלחימה העיקשת באויבינו. היית בדיוק במקום שרצית, זכית להילחם עבור המדינה שלך. עומר חיים שלי בלב! אני אוהב אותך, אני גאה בך, אני מצדיע לך. עם ישראל חי".
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של סמל עומר גינזבורג ז"ל
הלווייתו של סמל עומר גינזבורג ז"ל
סמל עומר גינזבורג ז"ל מובא למנוחות
(צילום: נחום סגל)
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של עומר גינזבורג ז"ל
הלווייתו של עומר גינזבורג ז"ל
אימו של סמל גינזבורג ובת זוגו
(צילום: REUTERS/Shir Torem)
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של עומר גינזבורג ז"ל
הלווייתו של עומר גינזבורג ז"ל
(צילום: REUTERS/Shir Torem)
"בשביל כולם היית הבן אדם הכי טהור, עם הלב הכי גדול שהם זכו לפגוש", נפרדה מיקה, בת זוגו של עומר. "כל החברים ידעו שלא משנה מתי ולמה, כשהם יתקשרו אתה תמיד תענה ותמיד תעזור. היית חייל טוב וצנוע, לא פלא שכל המפקדים שלך התאהבו בך. היית החיוך של כולם, שבמבט אחד חודר ללב. הייתה עסוק בלחימה בעזה, בהגנה על המדינה ועל כולנו ובכל זאת היית אוכל את עצמך מבפנים שלא יכולת להיות פה בשבילי, בשביל המשפחה והחברים שלך כשצריכים אותך. במכתב שכתבתי לך ביום הגיוס כתבתי שאני לא דואגת כי מניסיון כל אחד שיפגוש אותך יתאהב בך, וכל כך צדקתי".
סבתו סיפרה שהיא מתגעגעת לשיחות איתו ולארוחות המשפחתיות שבהן שיתף בחוויות שלו מהשירות. "סיפרת על גאוותך להיות נגביסט, פעם ראשונה ששמעתי שיש נשק שנקרא נגב. אני מתגעגעת לפתור איתך תשבצים, לראות איך סבא עוזר לך להתכונן למבחנים, לשמוע איך בכיף בילית עם החברים, להסיע אותך לתחנת האיסוף בתום החופשות הקצרות. לא, סבתא לא אמורה לספוד לנכדה. עולם הפוך".
פורסם לראשונה: 23:46, 13.08.24