גבר כבן 50 נפצע באורח אנוש מדקירה בצהריים (יום חמישי) בסניף ארומה בתחנת הדלק בבית קמה. צוותי מד"א פינו את הפצוע, תוך ביצוע פעולות החייאה, לבית החולים סורוקה בבאר שבע. לפי המשטרה, במהלך הפיגוע, נפצע גם גבר כבן 65 באורח קל. המחבל, תושב רהט בן 22, התגנב מאחורי הגבר ודקר אותו. כשהוא פצוע, הוא הספיק לירות בו ולנטרל אותו.
זירת פיגוע הדקירה בצומת בית קמה
(צילום: הרצל יוסף)

4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת פיגוע הדקירה בצומת בית קמה
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
תיעוד: פיגוע הדקירה בצומת בית קמה
תיעוד: פיגוע הדקירה בצומת בית קמה
המחבל ארב לגבר, דקר אותו - והוא הספיק לנטרל אותו
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, שהגיע לזירה, אמר: "מדובר במחבל בן 23, שעד גיל 18 גדל בעזה. הוא עבר לארץ וקיבל תעודה כחולה. הוא התחתן וביצע פיגוע. אנחנו פרוסים ברחבי הארץ. אני קורא לציבור לגלות ערנות לאנשים חשודים ופריטים חשודים. אנחנו ממשיכים במאמצים, ומפעילים יחידות מיוחדות ומתנדבים כדי לכסות את כל הארץ בכל המוקדים".
מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב אמיר כהן, סיפר כי המחבל הגיע רכוב על קורקינט, נכנס לארומה, ותקף את הגבר. "הוא הגיב בירי ונטרל את המחבל. אנחנו ערוכים במספר זירות ולגמרי שולטים באירוע".
נעה, עדת ראייה לאירוע, סיפרה כי ראתה "מישהו משתטח על הרצפה". לדבריה, "הייתי בפינה ולא ממש ראיתי מה קורה, שמענו המולה. הייתי בטוחה שזו קטטה. לא הבנתי שאני צריכה לברוח. בן הזוג שלי ברח". בן זוגה, ליאור, סיפר: "ישבנו יחד ואכלנו בארומה, פתאום היו צעקות מהכניסה. חשבנו שזו קטטה, ותוך זמן קצר הבנו שזה יותר חמור. 20 אנשים רצו החוצה ונשכבו על הרצפה. כמה שניות לאחר מכן היו כמה יריות. תמיד תהיתי מה אעשה כשיהיה פיגוע".
המועצה האזורית מרחבים הודיעה כי "כוחות משטרה וביטחון במקום, והשיטור המועצתי בשטח. יצאה הנחיה לכיתות הכוננות ולמאבטחי בית הספר להגביר ערנות". ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, אמר כי "המחבל נוטרל והמצב בשליטה על ידי כוחות הביטחון. מדובר במקום שהוא מוקד לחיילים, ערבים ויהודים. זה אירוע לא פשוט, אנחנו ערוכים ברמדאן. הקפצנו את כיתות הכוננות ומוודאים שההסעות של הילדים מתנהלים כשורה. אנחנו מקיימים הערכות מצב. אבל בלי ספק זה אירוע לא פשוט שלצערי הגיע גם לבני שמעון. אני עוד לא יודע מה יהיו המשמעויות".
חובש בכיר במד"א קלמן גנזבורג, שהגיע לזירת הפיגוע, סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים, ראינו המולה רבה, ובסמוך לאחת החנויות שכב גבר כבן 50 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות חודרות בגופו. מיד העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה".
נעה, שהייתה עדה לפיגוע: "חשבנו שזו קטטה"

4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)
גם אתמול התרחש פיגוע דקירה במחסום המנהרות בכביש 60, בכניסה הדרומית לירושלים. מוחמד אבו חאמד, בן 15 מהכפר אל-חאדר הסמוך למחסום, דקר מאבטח כבן 25 ולוחמת צה"ל כבת 20 - שנפצע באורח קל עד בינוני - וחוסל בירי על ידי לוחם מעברים של גדוד ארז ומאבטח אזרחי.
ביום שני צה"ל ושב"כ הודיעו כי חיסלו מחבל שתכנן לבצע פיגוע גדול בטווח הזמן המיידי. המחבל, מוחמד ג'אבר בן 34 מהעירייה עראבה שליד ג'נין, חוסל בפעילות משותפת של יחידת דובדבן ולוחמי שב"כ בכפר זיתא שבחטיבת מנשה.
במשטרה ובמג"ב נערכים להסלמה במהלך הרמדאן, לקראת התפילות המרכזיות מחר. בפיקוד מרכז הושלמו ההכנות עם 23 גדודים של צה"ל ועשרות פלוגות מג"ב, הכוללים כוחות תגבור, לקראת יום שישי ראשון של הרמדאן, תוך שמירת חופש הפולחן לפלסטינים ולערביי ישראל בהר הבית. הכוחות כבר נפרסים בשטח, במעברים ובצירים ובדגש על עוטף ירושלים. במערכת הביטחון מקווים ששישי הראשון של הרמדאן יעבור בשקט יחסית ויסמן בכך את ימי שישי הבאים.
במקביל, בחמאס מנסים להמשיך ללבות את האש בזמן הרמדאן, וקראו גם היום לצעירים "להגן בדחיפות על אל-אקצא".