בצל הודעת צה"ל על הרחבת התמרון ועל רקע פרסומים ולפיהם שלב הלחימה הנוכחי קרוב לסיומו, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (חמישי), ביום ה-76 למלחמה חרבות ברזל, הצהרה קצרה על המשך המטרות - ואותת על עתידו הפוליטי עם רמז ולפיו הוא לא מתכוון לקחת אחריות אישית על המחדל שהוביל למתקפת הפתע ב-7 באוקטובר.
דבריו של בנימין נתניהו ביום ה-76 למלחמה
(צילום: דוברות רה"מ)

"אנחנו נלחמים עד לניצחון. אנחנו לא נעצור את המלחמה עד שנשלים את כל יעדיה - השלמת חיסול החמאס, ושחרור כל חטופינו", אמר. "הברירה שאני מציע לחמאס היא מאוד פשוטה: להיכנע או למות. אין ולא תהיה להם שום ברירה אחרת".
על העתיד, הוסיף ואמר: "ואחרי שנחסל את החמאס, אני אפעל בכל כוחי כדי להבטיח שעזה לא תהווה יותר שום איום על ישראל. לא חמאסטאן ולא פת"חסטאן".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנימין נתניהו
(צילום: MENAHEM KAHANA/Pool via REUTERS)
הכותרת
איך חמאס מימן את מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר?
25:12
אתמול, אחרי ציוץ של כתבת ynet מורן אזולאי שבו נרמז שישראל קרובה לסיום המלחמה בעזה ללא השגת מטרותיה, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון דומה, שבו אמר כי "אנחנו ממשיכים במלחמה עד הסוף. היא תימשך עד לחיסול החמאס - עד לניצחון". לדבריו, "מי שחושב שנעצור לא מחובר למציאות. לא נפסיק את הלחימה עד להשגת כל המטרות שהצבנו: חיסול החמאס, שחרור חטופינו והסרת האיום מעזה. אנחנו תוקפים את החמאס באש - אש תופת. בכל מקום, כולל היום. אנחנו גם תוקפים את עוזריהם מקרוב ומרחוק". נתניהו הוסיף: "כל מחבלי החמאס, מהראשון עד האחרון, הם בני מוות. יש להם רק שתי אפשרויות: להיכנע או למות".
בצל דבריו ועל רקע הפרסום של נחום ברנע ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", שלפיו "השלב העצים" במלחמה בעזה צפוי להסתיים בקרוב ועל כן תצומצם בקרוב הפעילות בעזה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגר הבוקר מסר לרה"מ והזהיר מפני פירוק הקואליציה.
"נתניהו שנייה לפני התקפלות". הציוץ שעורר סערה
(צילום: ירון ברנר)

"אם מישהו מתכוון חלילה לבלום את צה"ל לפני שחמאס הוכרע וכל החטופים הוחזרו - שייקח בחשבון שעוצמה יהודית לא איתו", הוא אמר. "הרעיון של צמצום הפעילות בעזה הוא כישלון ניהול המלחמה של הקבינט המצומצם. יש לפרקו לאלתר. הגיע הזמן להחזיר את המושכות לקבינט המורחב".
בן גביר הוא לא הציר היחיד מימין לנתניהו שמתנגח עם ראש הממשלה סביב המשך הלחימה בעזה. אתמול, בצל ידיעות על מגעים לעסקה אפשרית שתכלול הפסקת אש ושחרור אסירים "איכותיים" במו"מ שמנהל ראש המוסד, תקף שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את נתניהו: "קבינט המלחמה צריך לשלוח את ראש המוסד לסכל את ראשי החמאס בכל מקום שהם, ולא לדבר איתם ולנהל איתם מו"מ". בליכוד השיבו לסמוטריץ' בעקיצה בעניין "פתיחת הברזים ודאגה שהכספים יגיעו לאזרחים", ובמפלגת הציונות הדתית פרסמו עוד תגובה. את העימות הפומבי סיים הליכוד בהודעה נוספת.