בועז ביסמוט בריאיון ראשון באולפן
(צילום: נויל האריס)

בועז ביסמוט שנבחר בפריימריז בליכוד במקום ה-27 ברשימת המפלגה לכנסת ועל פי כל הסקרים יהיה חבר כנסת לאחר הבחירות בנובמבר, התארח היום (שלישי) לראשונה באולפן ynet ואמר כי הוא מאמין שגוש הימין יקבל הפעם יותר מ-61 מנדטים.
העיתונאי לשעבר עקץ את הפריימריז במרצ שמתקיימים היום. "על מה יאיר גולן וגלאון מתמודדים? על ראשות מרצ או על אחוז החסימה? אני חושב שהפעם בלוק הימין כן יעבור את ה-61. הצטרפתי כדי לסייע להבאת ה-62-63".
4 צפייה בגלריה
בועז ביסמוט
בועז ביסמוט
בועז ביסמוט. "שר האוצר ושרת החינוך מסוכסכים בינם לבין עצמם"
(צילום: נויל האריס)
4 צפייה בגלריה
יאיר גולן זהבה גלאון
יאיר גולן זהבה גלאון
יאיר גולן וזהבה גלאון
(צילום: קובי קואנקס, יואב דודקביץ')
אומרים שגנץ ונתניהו ישבו באותו החדר ואז תהיה פה ממשלה שתכלול את גנץ. אתה רואה את זה קורה? "קודם כל אני לא רוצה לראות יותר חרמות. דמוקרטיה היא לא סתם מילה, היא לא סתם סיסמה. מה שראינו כאן זה חוסר בדמוקרטיה, יש מפלגה הכי גדולה וכולם מחרימים אותה. אדם עם 6-7 מנדטים מכהן כראש ממשלה? מה התוצאה - "ידיעות אחרונות" מדבר על ממשלה שלא נותנת מענה ליוקר המחיה, על המשבר במערכת החינוך, ריבית שלא ראינו שנים רבות".
יש מלחמה באוקראינה ועוד דברים שהעולם מתמודד איתם. "בסדר, אתה רואה את ההתנהלות. אתה רואה מדינה בלי הנהגה, מי אמור לשבת מול המורים? שר האוצר ושרת החינוך מסוכסכים בינם לבין עצמם. הסכם הגרעין עם איראן - הממשלה הנוכחית אומרת שהוא מסוכן, אותה ממשלה שאמרה שהוא טוב ב-2015".
4 צפייה בגלריה
הפריימריז לליכוד בתל אביב
הפריימריז לליכוד בתל אביב
נתניהו מצביע בפריימריז של הליכוד
(צילום: AFP)
"כאשר אתה בוחר לך ראש ממשלה אתה בוחר במדינאי, אתה רוצה את האדם הטוב ביותר שינהיג אותך, מה לעשות- נתניהו הכי טוב", הוסיף ביסמוט. "רוב הציבור בוחר בו, כנראה שהוא לא מטומטם. דיברת על המשבר הכלכלי ואמרת שזה בעקבות מה שקורה בעולם. היה משבר קורונה. ישבתי עם נתניהו, הוא ידע שהוא יפתור את זה. לאן אני חותר? שכאשר היה לך משבר עולמי, הליכוד ידע להגיד איך הוא פותר את הבעיה. הראיה - ישראל יצאה ראשונה מהקורונה וגם תוצאות הצמיחה שאתה רואה כאן הן מהקורונה".
אתם לא תעשו שפטים במערכת המשפט? "זה כזה ברור, כולם יודעים את הרצינות והאחריות של נתניהו. אנחנו רגילים להטלות אימה והפחדות כאשר הימין אוטוטו חוזר לשלטון. להבדיל ממפלגות אחרות, בימין יש מנהיג, אמנם מנהיג שמתייעץ ומקשיב אבל הוא מחליט. האיש לא בא להרוס, הוא בא לתקן ולכן רוצים שהוא יחזור".
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
(צילום: מוטי קמחי)
כשאנשים כמו בן גביר וסמוטריץ' יצטרפו אליכם, קשה שלא לחשוש ממה שיהיה כאן. "אותך בן גביר מפחיד, אותי בל"ד הרבה יותר מפחידה. בן גביר הוא יהודי, ציוני. כשאתה בא ואומר שבן גביר הוא הבעיה שלך, אתה מכשיר את אנשי בל"ד שהם שונאי ישראל הכי גדולים. מה שמדהים אותי שכאשר הליכוד בשלטון והימין שולט, אז תוקפים את הממשלה. כאשר ממשלת הריפוי שולטת, תוקפים את האופוזיציה. מה לא עושים כדי למנוע מהימין לחזור לשלטון".
מי רוצה למנוע מהימין לחזור לשלטון? "כי אתם כל הזמן תוקפים את האופוזיציה".