בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר תשעה חודשי מאסר - שיומרו לעבודות שירות - על כפיר סופר (21) משערי תקווה, שהורשע בהסדר טיעון באונס ידידה קרובה בשעה שישנה. בנוסף, בגזר הדין שניתן לפני כשלושה שבועות - והותר לפרסום רק היום (ראשון) - הוחלט כי סופר ישלם למתלוננת פיצויים בסך 100 אלף שקלים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הסדר הטיעון שאליו הגיע סופר עם הפרקליטות נחתם על דעת המתלוננת עצמה, בין היתר מאחר שלא רצתה להעיד. בפרקליטות ציינו כי נוסף על כך קיימים קשיים ראייתיים.
על פי כתב האישום המקורי, סופר והמתלוננת נפגשו עם חבר נוסף במסעדה, ולאחר מכן חזרו לדירתו שבמעונות הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון. השניים שתו משקאות אלכוהוליים ולאחר מכן נכנסו לישון יחד במיטתו. אחרי שהמתלוננת נרדמה, הוא החל לבצע בה מעשים מגונים ולאחר מכן אנס אותה, בעוד היא קפאה והעמידה פני ישנה.
בימים שלאחר האירוע היא סיפרה על מה שהתרחש לכמה מקרוביה והתעמתה עימו. השניים החליפו הודעות טקסט, והיא אף הקליטה שיחה ביניהם שבה הוא הודה כי ביצע בה מעשה מגונה והתנצל שפגע בה, אך טען שאינו זוכר את יתר האירועים.
בדיון הטיעונים לאונס המתלוננת ביקשה לקרוא מכתב שכתבה, שחלקו מופנה לנאשם עצמו. במכתב חזרה והדגישה את הפגיעה הנוראית ממעשיו, אשר היה חברה הטוב ובו היא בטחה, והוא בגד בכל אותו אמון ואנס אותה. היא אף פרסמה את הדברים בעמוד הפייסבוק שלה:
"היי כפיר, חיכיתי הרבה זמן להגיד את מה שיושב לי על הלב", כתבה. "היית החבר הכי טוב שלי ובחרתי לסמוך עליך. סמכתי עליך שתשמור עליי יותר מהכל, כמו שהבטחת. אז תענה לעצמך בכנות, מה העונש שאתה חושב שמגיע לך? איך מבן אדם שהיה החבר הכי טוב שלי הפכת לאנס שלי? דיברנו על הפחדים שלנו, ידעת שאני מפחדת מאונס. שלא אצליח להגיב.
"לא הייתי מסוגלת להרגיש את הידיים שלך עליי, את הקול שלך בראש שלי. אני לא מצליחה להרים את עצמי מהמיטה, הלילות מלאי סיוטים ובכי. איך החבר הכי טוב שלי הסכים לעצמו לדעת בי בלי הסכמה? אני לא יודעת אם אי פעם תצליח להבין מה האונס גרם לחיים שלי. אתה יכול לתרץ את זה, להגיד שאתה לא זוכר, אבל אתה יודע מה היה. אני ואתה יודעים. אתה תחיה כל החיים בידיעה שאנסת אותי. בבקשה אל תעשה את לנשים אחרות", כתבה.
הרכב השופטים אהרון משניות ורחל תורן, ובראשות סגנית הנשיא השופטת יעל רז-לוי הרשיעו את סופר באונס - והחליטו לקבל את הסדר הטיעון החריג ויוצא הדופן. "קראנו ושמענו את המתלוננת ואת הדברים הקשים הצובטים בחוזקה את הלב, באשר לנזק שנגרם לה ממעשיו של הנאשם".
לסיכום, פנו השופטים למתלוננת: "הדברים מציגים תמונה קשה, ואנו ערים לכאב הרב שאת חשה". הקשיים המשמעותיים איתם את מתמודדת יום-יום ושעה-שעה עדיין מהדהדים באולם. אנו תקווה שתדעי למצוא בתוכך את הכוחות הרבים שניכר כי קיימים בך, ובעזרתם תוכלי לפלס את דרכך קדימה גם בתוך כל הקושי".