עמר אסעד, פלסטיני בן 80 מהכפר ג'לג'ליא מצפון לרמאללה, נמצא לפנות בוקר (יום ד') מת אחרי שנעצר על ידי כוח צה"ל למשך כמה שעות. לפי הערכת הפלסטינים, האיש מת מהתקף לב בעקבות התלהטות היצרים במהלך המעצר. בתיעוד מהזירה נראה אזיקון מוצמד לידו של אסעד לאחר שמת. מנגד, גורמים צבאיים מסרו כי "הפלסטיני בן ה-80 נעצר ע"י כוח מגדוד נצח יהודה, שוחרר בחיים בלילה ונמצא מת בבוקר. נפתחה חקירת מצ"ח".
אסעד הוא גם אזרח אמריקני שהתגורר במשך עשרות שנים בוויסקונסין, ולפני כעשור שב לרשות הפלסטינית. מחלקת המדינה הודיעה כי בעקבות מותו היא פנתה לישראל כדי לקבל הבהרות. "אנחנו מצפים שהחקירה תוביל לבירור הנסיבות", אמר דובר מחלקת המדינה נד פרייס ושלח את תנחומים למשפחה שגם הוצעו לה שירותים קונסולריים.
2 צפייה בגלריה
עמר אסעד כשהיה אזוק באזיקון
עמר אסעד כשהיה אזוק באזיקון
האזיקון שנמצא על ידו של אסעד
כוח צה"ל הניח בשעת לילה מחסום (צ'ק פוסט) מצפון לרמאללה. בסביבות השעה 01:00 עצר הכוח רכב שבו ישב אסעד ששב מביקור אצל קרובי משפחתו. ככל הידוע, הפלסטיני המבוגר החל לצעוק על החיילים והם בתגובה אזקו אותו ועצרו אותו.
ראש מועצת ג'לג'ליא, פואד מואטי, אמר ל-AFP כי החיילים "חסמו רכבים באמצע הכפר, עצרו עוברי אורח שהיו בהם וכפתו אותם". לטענת עדי ראייה פלסטינים, החיילים היו אגרסיביים כלפי אסעד. במקביל אליו נעצרו מסיבה שאינה ברורה ארבעה פלסטינים אחרים. הכוח הכניס את כל העצורים לבית סמוך שנמצא בבנייה והחזיק בהם שם.
כעבור שלוש שעות לערך, הכוח הצבאי פירק את המחסום ועזב את המקום בזמן שהעצורים עדיין בבניין הנטוש. תושבים פלסטינים מהאזור שהגיעו למקום לסייע לעצורים, מצאו את אסעד ללא רוח חיים.
הפלסטינים הכריזו על אסעד שהיד, ולפי ההערכות הוא מת כאמור מהתקף לב. עוד נטען כי הוא הוחזק במשך כמה שעות בבית שנמצא בתהליך בנייה, והושאר שם גם אחרי שהכוח עזב את הזירה.
דובר צה"ל מסר בתגובה כי "מבירור ראשוני, עולה כי הפלסטיני נעצר במהלך פעילות של כוחות צה״ל לאחר שהתנגד לבדיקה בטחונית. העצור שוחרר בהמשך הלילה. לאור נסיבות המקרה, המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".