העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (א') כי ישראל פנתה למצרים בבקשה לסייע בשחרור עשרות החטופים שמוחזקים ברצועת עזה, ולפנות לחמאס בנוגע לשחרורם. הדיווח מתבסס על גורמים רשמיים במצרים ששוחחו עם העיתון.
ישראל במלחמה - עדכונים שוטפים
האיזור ברעים בו התקיימה מסיבת הטבע שממנה נחטפו ישראלים רבים
(צילום: גיל יוחנן)

3 צפייה בגלריה
נועה ארגמני
נועה ארגמני
נועה ואבינתן, שנחטפו ממסיבת הטבע לרצועת עזה
בממשלת ישראל מכחישים את הדיווח של "וול סטריט ג'ורנל" ומוסרים שמדובר ביוזמה עצמאית של המצרים. לפי גורמים מדיניים, הגורמים בקהיר משוחחים עם חמאס ומנסים לשכנע אותם לשחרר את הילדים והקשישים הישראלים.
הבוקר דיווח העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד, שנמצא בבעלות קטארית, כי ישראל ביקשה ממצרים "להתערב בשחרור האסירים הפצועים והקשישים באמצעות תהליך משא ומתן מהיר".
יפה אדר בת ה-85, שנחטפה לעזה
מצרים, שממלאת לעתים קרובות תפקיד של מתווכת בין ישראל לפלסטינים, הזהירה אתמול מ"ההשלכות החמורות של ההסלמה הנוכחית בין הצדדים". היא קראה "לגלות איפוק מרבי ולהימנע מלחשוף אזרחים לסכנה נוספת".
לשכתו של נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי דיווחה בצהריים כי הוא שוחח עם עבדאללה מלך ירדן על הלחימה. בהודעה נמסר שני המנהיגים סיכמו לשתף פעולה ולמנוע את המשך ההידרדרות באזור.
3 צפייה בגלריה
נשיא מצרים עבד אל פתח א סיסי מתעדכן על ה אירועים ב דרום ישראל רצועת עזה מתקפת טרור של חמאס
נשיא מצרים עבד אל פתח א סיסי מתעדכן על ה אירועים ב דרום ישראל רצועת עזה מתקפת טרור של חמאס
נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי עוקב אחרי הדיווחים בדרום
הבוקר התרחש פיגוע ירי נגד ישראלים באלכסנדריה שבמצרים, שבו שוטר מקומי פתח באש לעבר קבוצת תיירים מישראל. הוא רצח שני ישראלים ואת המדריך המצרי המקומי, ובנוסף פצע ישראלי באורח בינוני. השוטר נעצר.
בהודעת משרד החוץ על פיגוע הירי נמסר כי "משרד החוץ ושגרירות ישראל בקהיר פועלים, יחד עם מל"ל, משרד רה"מ וצה"ל מול הרשויות במצרים על מנת להחזיר את האזרחים הישראלים לארץ בהקדם". הפיגוע באלכסנדריה התרחש באתר הארכיאולוגי "עמוד פומפיוס", שנחשב פופולרי מאוד בקרב תיירים.