יממה לאחר רצח יועצה הדרוזי של שרת החינוך בגליל, ירי גם לעבר ראש מועצה דרוזית ברמת הגולן. אש נפתחה הלילה (בין ראשון לשני) לעבר ביתו של וואיל מוגרבי, ראש המועצה עין קניה שבמורדות החרמון. לא היו נפגעים באירוע, אך במשטרה מסרו כי נזק נגרם לבית, ובנוסף רכבו של ראש המועצה הוצת.
2 צפייה בגלריה
ואיל מוגרבי ראש מועצת עין קניה
ואיל מוגרבי ראש מועצת עין קניה
ראש המועצה ורכבו שהוצת
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה מסרה כי כוחותיה הוזעקו לזירה ופתחו בחקירה במסגרתה אספו משם ממצאים. בהודעת המשטרה צוין כי לפי שעה נבדקים כמה כיווני חקירה, אך לא פורט אלו. ראש המועצה מסר בעדותו כי אינו יודע מי המתנכלים לו, או מדוע ירו לעבר ביתו.
הירי הבוקר לעבר ביתו של מוגרבי מגיע כאמור יממה בלבד לאחר שאתמול בבוקר נרצח ביישוב ראמה שליד כרמיאל סאהר איסמעיל, שמונה רק לאחרונה ליועצה לענייני ערבים של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון.
2 צפייה בגלריה
רכבו של סאהר אסמאעיל אשר נרצח ביישוב ראמה
רכבו של סאהר אסמאעיל אשר נרצח ביישוב ראמה
סאהר אסמאעיל שנרצח אתמול, והירי על רכבו
(צילום: שמיר אלבז )
איסמעיל נורה בידי אלמונים, ותושבים במקום טענו כי הרקע עשוי להיות גביית דמי חסות (פרוטקשן), שכן למשפחתו יש עסק קייטרינג שמחלק אוכל לבתי ספר. התושבים סיפרו כי הרוצחים ארבו לאיסמעיל ליד ביתו, המתינו שיעלה אל הרכב – ואז ירו קרוב ל-21 קליעים לתוכו. המשטרה הוציאה צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה.
איסמעיל היה מקורב לשר המשפטים גדעון סער, ובבחירות האחרונות לכנסת הוצב במקום ה-17 ברשימתו "תקווה חדשה". אל בית המשפחה הגיעו אתמול מבקרים רבים, ובהם גם סער. אשתו של איסמעיל, בנאן, שנותרה לבדה לטפל בבנם עאטף בן ה-6, התייפחה בפני המבקרים ובני המשפחה. "רצחו את בעלי שעזר לכל כך הרבה אנשים. מה רצו ממנו? למה שירצחו אדם נהדר חף מפשע?", היא אמרה. "תשאלו את כולם מי זה סאהר. תשאלו בכל מקום אם עשה דבר רע. הוא הקריב את החיים למען החברה – ובסוף רצחו אותו".
שר המשפטים אמר אתמול כי איבד "חבר יקר ואהוב כאח". לדבריו, איסמעיל היה "אדם טוב לב, אוהב אדם ואוהב המדינה, מנהיג ישר ואמיץ, חבר אמיתי. אני מתקשה להפנים שלא אראה עוד את סאהר, עם החיוך הנצחי, שעוד אתמול ראיתיו. אני בטוח שמשטרת ישראל תשים את ידה על הרוצחים השפלים ותביאם למשפט צדק".
זירת הירי בראמה אתמול
(צילום: שמיר אלבז, עידו ארז)

איסמעיל היה הנרצח ה-74 השנה במגזר הערבי. הבוקר נחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" נתונים חדשים, ולפיהם לצעיר ערבי יש סיכוי גדול פי 21 מזה של יהודי בן גילו להיפגע מירי, בעוד שלבני 25 ומעלה בחברה הערבית יש סיכוי גדול פי 36 להיפגע מירי לעומת בני גילם היהודים.
מהנתונים החדשים, הנכללים בדו"ח מיוחד של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, מצטיירת תמונה עגומה. כך, למשל, בין 2017 ל-2020 נפגעו מעבירות נשק 10,891 אנשים בארץ - 84% מהם ערבים תושבי ישראל, 12% מהם יהודים והשאר ערבים שאינם תושבי ישראל. מתוך 13,450 תיקי עבירות בנשק שזהות החשוד בהן ידועה - ב-78% מהם היה חשוד ערבי תושב ישראל וב-14% חשוד יהודי. על פי הדו"ח, חלק גדול מתיקי עבירות הנשק בחברה הערבית נסגרים בהיעדר ראיות.