רואי מעוז, שנוהג לנסוע בתחבורה ציבורית על בסיס יומיומי, היה צריך להגיע בתחילת ינואר מרעננה לתל אביב. הוא המתין לקו 48 של חברת מטרופולין, אך זה סירב להגיע. "אחרי 45 דקות המתנה - לקחתי מונית ליעד", כתב ברשת X, בציוץ שזכה לתגובות רבות. "הנסיעה עלתה 102 שקל, ושלחתי למטרופולין קבלה. הם סירבו לתת החזר. תבעתי אותם - ועכשיו הם ישלמו לי 500 שקל", תיאר. בריאיון לאולפן ynet הוא סיפר על השתלשלות האירועים, וסיכם: "שמח על פסק הדין".
רואי מעוז בשיחה עם ynet
(צילום: מיקי שמידט)

2 צפייה בגלריה
פסק דין בתביעה של רואי מעוז
פסק דין בתביעה של רואי מעוז
פסק הדין בתביעה של רואי מעוז
(צילום: מתוך רשת X)
2 צפייה בגלריה
אוטובוסים מטרופולין
אוטובוסים מטרופולין
אוטובוסים של חברת מטרופולין. "כשסירבו - נאלצתי לתבוע"
(צילום: צביקה טישלר)
מעוז תיאר את תגובתו לכך שהאוטובוס שלו המתין לא הופיע. "באותו רגע התעצבנתי, אבל מה שניסיתי לעשות זה לצמצם את הנזק. הייתי צריך להגיע לרחוב אבן גבירול בתל אביב. אחרי 45 וחמש דקות של המתנה אמרתי לעצמי - 'אקח מונית, ורק אבקש החזר עבורה'. מאה שקלים, לא משהו גדול עבור מטרופולין. לא תכננתי לתבוע אותם על אלפי שקלים, רק רציתי להסביר להם שהייתה לי פגישה מאוד חשובה. משהם סירבו - נאלצתי לתבוע".
"אני לא חושב שיש איזה נוהל שאומר שאתה יכול לקחת מונית אם אוטובוס לא הגיע", המשיך מעוז. "אבל כן יש את העניין שנגרם לך נזק צרכני. למשל, אם אתה מאחר לריאיון עבודה, אתה לא תגיד 'שמעו, בגלל האוטובוס פספסתי את הריאיון ואיבדתי עבודה מאוד טובה, ולכן אני תובע אתכם על חצי מיליון שקלים'. יגידו לך - 'לא, אדוני, תיקח מונית ותבקש פשוט פיצוי על המונית'. יש את החובה הצרכנית של הקטנת הנזק. עשיתי את המקסימום בהקשר הזה. כל מה שביקשתי מהם זה פשוט החזר על המונית".
מעוז תיאר את התגובה של מטרופולין לבקשתו. "הם הציעו לי שובר של חמישים שקל ל-BuyMe. זה לא קשור. הוצאתי מכספי על הנסיעה. מרגע שלא קיבלתי החזר - צריך ללכת לערכאות משפטיות. זה מבזבז יותר זמן, אז החלטתי שלא לתבוע אותם רק על המאה שקלים 'המסכנים' האלה. תבעתי על 850 שקלים, שמתוכם 50 הם אגרה של בית משפט. 102 על המונית, ועוד 700 על הזמן שבזבזתי. השופט קבע שהם יפצו אותי ב-500 שקלים, והסכמתי. רציתי לפרגן לבית המשפט כדי שלא יבזבז את הזמן על העניין המטופש הזה שחברת מטרופולין הכניסה אותנו אליו".
"אני שמח על פסק הדין", סיכם. "התלבטתי עם עצמי אם הייתי צריך להתעקש ולבקש פסק דין מנומק, ולא רק פיצוי פשרה. אבל שוב, לא רציתי להטריח את בית המשפט בסאגה הזו. מטרתי היא שעוד אנשים יידעו שהם יכולים לעמוד על הזכויות הצרכניות שלהם. חשוב להגיד - כולנו משלמים על תחבורה ציבורית - לא רק בכרטיס שאנחנו קונים בכמה שקלים. התחבורה הציבורית מאוד מסובסדת בארץ, ואם הגעת היום לעבודה ברכב פרטי - עדיין שילמת עליה".
חברת מטרופולין מסרה בתגובה: "האוטובוס שהנוסע המתין לו נתקע באמצע הכביש בגלל כשל טכני ולא הצליח להמשיך בנסיעה. לרשות הנוסע עמדו מספר חלופות של קווים אחרים לתל אביב, שעברו כל מספר דקות. הנוסע בחר שלא לעשות בהם שימוש חלופי, ולנסוע במונית, וזו כמובן זכותו המלאה. אנו לא סבורים שבהינתן מצב כזה, נדרש פיצוי, אולם בית המשפט סבר אחרת. משכך, נפעל על פי פסק הדין".