הפנייה למד"א אחרי הפיגוע בטיילת
(צילום: AFP)

גופתו של אלסנדרו פאריני, התייר האיטלקי שנדרס למוות בטיילת בתל אביב, הובאה למכון לרפואה משפטית באבו כביר ביחד עם גופתו של הנהג הדורס יוסף אבו ג'אבר, תושב כפר קאסם. מחר ינותחו הגופות. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר הערב (שבת) בהערכת מצב כי לפי תחקיר משטרת תל אביב המקרה אתמול הוא פיגוע על רקע לאומני. האזינו לשיחות למד"א לאחר הפיגוע.
בפיגוע נפצעו שבעה בני אדם, כולם תיירים מאיטליה ובריטניה. שר החוץ אלי כהן ושגריר איטליה בארץ סרג'יו ברבנטי ביקרו אותם הערב בבית החולים איכילוב. "הסולידריות וההצעות לעזרה שהגיעו מגורמים רבים בישראל ריגשו אותי ואת הציבור באיטליה", אמר השגריר.
שר החוץ אלי כהן ושגריר איטליה בישראל סרג'יו ברבנטי באיכילוב
(צילום: שאול גולן)

שר החוץ אלי כהן אמר באיכילוב: "שוחחתי עם שרי החוץ של איטליה ובריטניה, ומשניהם שמעתי כי הם עומדים לצידנו במאבק בטרור הרצחני. אנו נמצאים בעיצומה של מתקפת טרור. עמדנו במתקפות דומות בעבר ונעמוד גם בפעם".
"הפיגועים של הימים האחרונים מוכוונים על ידי ארגוני הטרור המפיצים תעמולה שקרית ותיאוריות קונספירציה במטרה להתסיס ולעודד אלימות וטרור", הוסיף שר החוץ כהן. "הבהרתי לשרי החוץ, גם לשר החוץ הטורקי איתו דיברתי אמש ולכל הקהילה הבינלאומית, באמצעות השגרירים שלנו בעולם: אנחנו לא שואפים להסלים, אבל שיהיה ברור – אנחנו נגבה מחיר משמעותי מכל תוקפנות נגדנו. לא נתפשר על ריבונותנו ולא ניתן לאף גורם לאיים על ביטחון אזרחינו".
3 צפייה בגלריה
נרות נשמה לזכר אלסנדרו פאריני שנרצח ב פיגוע בטיילת תל אביב
נרות נשמה לזכר אלסנדרו פאריני שנרצח ב פיגוע בטיילת תל אביב
נרות נשמה בטיילת לזכר אלסנדרו פאריני
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
פיגוע בטיילת תל אביב
פיגוע בטיילת תל אביב
הרכב של המחבל, שנורה למוות
(צילום: AFP)
המחבל אבו ג'אבר (45) עבד בעבר כמנקה בחטיבת הביניים שז"ר בקריית אונו. לפני כשנתיים הוא אף הזמין מורות מקריית אונו לסעודת אפטאר. אחיו עמאר טען כי לא מדובר בפיגוע. לדבריו, "מהסרטון רואים שמה שקרה זה תאונת דרכים. הוא ניסה בכל מחיר לצמצם את העניין ואפילו סיכן את עצמו. כולנו ראינו בסרטון איך הוא נכנס לדשא, התגלגל והתהפך".
במשטרה מנגד אמרו כי הרכב הידרדר לדשא אחרי שנסע במהירות על המדרכה לאורך עשרות מטרים, ופגע בשמונה מבלים בטיילת. לטענת עמאר, אחיו איבד שליטה על הרכב בגלל שלא ישן כמה ימים עקב אבל על בן דודו. במשטרה ציינו כי אבו ג'אבר נורה למוות רק אחרי שניסה להגיע ל"חפץ דמוי רובה" שהיה ברכבו.