למא ותד, בת 22 מג'ת שלומדת באוניברסיטה העברית בירושלים, רצתה בסך הכול להגיע לעבודה שלה בשכונת גבעת שאול בעיר. היא עלתה על האוטובוס בקו 54 מהתחנה המרכזית, למה שאמורה הייתה להיות עוד נסיעה שגרתית, אבל נאלצה לברוח כבר בתחנה הראשונה – בגלל שאחד הנוסעים באוטובוס תקף אותה, פיזית ומילולית. "הוא צעק 'תנו לערבייה לרדת, תנו לזונה לרדת'", סיפרה ותד בשיחה עם ynet.
2 צפייה בגלריה
למא ותד והתוקף באוטובוס
למא ותד והתוקף באוטובוס
מימין: נוסעות באוטובוס ומאחוריהן החשוד בתקיפה. משמאל: למא ותד, שנאלצה לברוח מהאוטובוס
"אתמול הייתי באוטובוס בדרך לעבודה", משחזרת ותד, שעובדת במשרד של גוף ממשלתי בגבעת שאול, כדי לממן את לימודיה לתואר הראשון ביחסים בינלאומיים ותקשורת. "לאוטובוס עלתה גם אישה מבוגרת, אז נעמדתי כדי לתת לה לשבת. בן אדם אחד צעיר ישב ושם את הרגליים שלו על המושב השני ממולו. ואז הוא התחיל להגיד 'תנו לערבייה לרדת, תנו לזונה לרדת'. אמרתי לו 'חוצפן אל תדבר אליי ככה' – ואחר כך הוא הכה אותי חזק. הייתי בהלם. לא ידעתי מה לעשות".
"אנשים התערבו ואמרו 'אל תיגע בה' – אבל הוא לא הפסיק. ירדתי בתחנה הראשונה המומה. גם אחרי שירדתי הוא הכה את החלון ועשה לעברי אצבע משולשת", מוסיפה ותד. לדבריה, אף שלא נפצעה, המקרה קשה מאוד עבורה: "מבחינה פיזית אני בסדר. קצת כואב. עצוב לי. הוא תקף אותי בגלל שאני ערבייה". לאחר המקרה הגישה תלונה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
למא ותד
למא ותד
ותד. "פיזית אני בסדר, אבל עצוב לי"
בשנים האחרונות אירעו מספר מקרים שבהם תקפו יהודים ערבים, או ערבים יהודים, בתחבורה הציבורית בירושלים. בפברואר השנה דווח למשל על מקרה שבו פקח ערבי של חברת "סופרבוס" הותקף על-ידי ארבעה צעירים בתחנת אוטובוס, סמוך לכיכר צה"ל בעיר: הם צעקו לו קללות כגון "ערבי זבל", איימו להרוג אותו ואף ריססו אותו בגז פלפל.