הארגון היהודי "להפסיק את האנטישמיות" (StopAntisemitism) הפועל בארה"ב יכתיר החודש את הזוכה בתחרות "האנטישמי של השנה", שנערך זו השנה השלישית ברציפות. שלוש המועמדות הסופיות לזכייה בתואר המפוקפק הן יו"ר ועד המנהלים של "בן אנד ג'ריס" העולמית אנורדהא מיטאל, כוכבת הפופ הבריטית דואה ליפה וחברת הקונגרס האמריקנית מרג'ורי טיילור גרין.
ההצבעה למועמדות נערכת באתר האינטרנט של הארגון הנלחם באנטישמיות. מיטאל, ליפה וטיילור גרין עלו לשלב הסופי מתוך עשרה מועמדים. ההכרזה על "הזוכה" תתקיים ב-27 בדצמבר, אחרי סיום ההצבעה המקוונת.
7 צפייה בגלריה
מודעת התחרות
מודעת התחרות
מודעת התחרות באתר הארגון
בחודש יולי האחרון הודיעה ענקית הגלידות "בן אנד ג'ריס" לאבי זינגר, הזכיין הישראלי אשר פועל באופן עצמאי בארץ, כי עליו להפסיק למכור את מוצרי החברה ביהודה ושומרון. זינגר הודיע שימשיך למכור בכל חלקי ישראל ולהעסיק כ-170 עובדים ישראלים במפעל בדרום.
ככל הנראה מיטאל היא זו שעמדה מאחורי ההחלטה. עשרות ציוציה בטוויטר חשפו משנה אנטי-ישראלית עקבית וביקורת חריפה נגד מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים. בציוץ מ-2018 היא הביעה תמיכה בתנועת החרם על ישראל, ה-BDS. "הקטסטרופה נמשכת. 70 שנה אחרי #הנכבה #פלסטין_מדממת", כתבה אז.
7 צפייה בגלריה
נורדהא מיטאל
נורדהא מיטאל
מיטאל. ציוצים נגד ישראל ותמיכה ב-BDS
(צילום: S Martin/Flickr/Attribution-NonCommercial 2.0 Generic)
בנובמבר 2020 שיתפה ציוץ שבו נכתב: "כשהתקשורת הבינלאומית מתמקדת בבחירות בארה"ב, ישראל מנצלת את ההזדמנות למחוק בתוך שעות כפר פלסטיני שלם בשטחים הכבושים של הגדה המערבית. 74 אנשים איבדו את בתיהם, מתוכם 41 ילדים. זה נעשה בהסכמת ארה"ב ובשתיקתה".
באותו חודש שיתפה דו"ח של ארגון יש דין וכתבה: "דו"ח מזעזע שמגנה את הצבא הישראלי על כניסה לבתים פלסטיניים לעתים קרובות באמצע הלילה. הכיבוש צריך להסתיים". בינואר האחרון שיתפה מיטאל דו"ח של ארגון בצלם עם הציטוט "מה שנראה כמו אפרטהייד, חייב להיות אפרטהייד".
7 צפייה בגלריה
ציוצים ששיתפה אנורדהא מיטאל, יו"ר דירקטוריון בן אנד ג'ריס
ציוצים ששיתפה אנורדהא מיטאל, יו"ר דירקטוריון בן אנד ג'ריס
ציוץ נגד ישראל שכתבה מיטאל
(מתוך טוויטר)
7 צפייה בגלריה
ציוצים ששיתפה אנורדהא מיטאל, יו"ר דירקטוריון בן אנד ג'ריס
ציוצים ששיתפה אנורדהא מיטאל, יו"ר דירקטוריון בן אנד ג'ריס
ציוץ נגד ישראל ששיתפה מיטאל
(מתוך טוויטר)
בזמן העימותים בירושלים שקדמו למבצע שומר החומות סביב פינוי פלסטינים משכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, שיתפה מיטאל ציוץ שבו נכתב: "מה שקורה בשייח ג'ראח קורע לב. אדמה נגנבת ונשרפת, פלסטינים מגורשים שלא כדין מהבתים היחידים שאי פעם הכירו. זה מגעיל שהתקשורת במידה רבה שתקה על כך".
בזמן מבצע שומר החומות היא העלתה הילוך ותקפה את ישראל מדי יום, תוך שהיא דורשת מהממשל האמריקני להפסיק את הסיוע לישראל. בציוץ ששיתפה נכתב: "בתקיפות ישראליות מהאוויר בעזה נהרגו לפחות 198 פלסטינים - כ-1 מתוך 3 היו ילדים. 42 בני אדם נהרגו מיום ראשון".
7 צפייה בגלריה
דואה ליפה מופיעה בטקס פרסי בריט
דואה ליפה מופיעה בטקס פרסי בריט
דואה ליפה. פוסטים נגד ישראל בזמן "שומר החומות"
(צילום: via REUTERS)
7 צפייה בגלריה
דואה ליפה
דואה ליפה
אחד הפוסטים של דואה ליפה
(צילום: אינסטגרם)
גם הזמרת דואה ליפה התבטאה רבות ברשתות החברתיות נגד ישראל בזמן שומר החומות. הפוסט הזכור ביותר של הכוכבת כלל תמונה ובה חיילי צה"ל תוקפים ילדים פלסטינים עם הכיתוב: "זה מה שקורה בכל יום בפלסטין, בחסות המסים שאנחנו משלמים בדולרים. הבחורים הגדולים והרעים של צבא ההגנה לישראל נהנים להכות ולירות בילדים".
באותו פוסט היא הוסיפה: "יש להם אפילו חולצות עם ציור של אישה פלסטינית בהריון מתחת לכוונת, לצד הכיתוב 'ירייה אחת – שני הרוגים'. אבל אל תדאגו. הם כולם טרוריסטים אז הכול בסדר. אנחנו לגמרי מבינים. כשאנשים אומרים 'שחררו את פלסטין', זה לא אומר שמוסלמים מפחידים ירוצו לתוך תל אביב ויהרסו את מסיבות החוף המגניבות. זו דרישה פשוטה לריבונות וחופש".
7 צפייה בגלריה
ארה"ב וושינגטון קפיטול קונגרס ישיבת הדחה דונלד טראמפ חברת בית נבחרים רפובליקני מרג'ורי טיילור גרין מסכה "מצונזרת"
ארה"ב וושינגטון קפיטול קונגרס ישיבת הדחה דונלד טראמפ חברת בית נבחרים רפובליקני מרג'ורי טיילור גרין מסכה "מצונזרת"
טיילור גרין. השוותה את החובה לעטות מסכה ליחס ליהודים בגרמניה הנאצית
(צילום: רויטרס)
חברת הקונגרס הרפובליקנית טיילור גרין הגיעה לרשימת המועמדים בעקבות שורה של התבטאויות שנויות במחלוקת. בפוסט שפרסמה בפייסבוק ב-2018, ומחקה לאחר מכן, הביעה המחוקקת מג'ורג'יה תמיכה בתיאוריית קונספירציה שטוענת שקרן לייזר - ששוגרה מהחלל ביוזמת פוליטיקאים דמוקרטים וכמה חברות, כולל "רוטשילד בע"מ" - אחראית לשריפות היער שהשתוללו בקליפורניה. ארגונים ואנשי ציבור יהודים האשימו אותה ב"קידום תיאוריות קונספירציה אנטישמיות פרועות".
בקמפיין הבחירות שלה אשתקד עוררה טיילור גרין ביקורת רבה אחרי שהצטלמה עם צ'סטר דול, איש ימין קיצוני שבשנים האחרונות "הביע חרטה" על עברו הניאו-נאצי ומנסה להתברג בשורות המפלגה הרפובליקנית.
ביוני השנה התארחה טיילור גרין בפודקאסט שבו השוותה את הצעדים נגד המגפה שאומצו על ידי הדמוקרטים השולטים בבית הנבחרים, בהם חובת עטיית מסכות, "לתקופה בהיסטוריה שבה נאמר לאנשים לעטות טלאי צהוב". היא הוסיפה אז כי "הם הוכנסו לרכבות והועברו לתאי גזים בגרמניה הנאצית. זה בדיוק סוג ההתעללות שננסי פלוסי מדברת עליו". דמוקרטים ורפובליקנים גינו את דבריה של גרין, ואחרי יותר משלושה שבועות היא התנצלה על דבריה.