רצח והצתה באכזריות מיוחדת: אלה העבירות שמייחסים חוקרי המשטרה לדניאל מרגושין (34) תושב אשדוד, שנעצר בחשד למעורבות בפרשת הרצח המזעזעת של תיירת מרוסיה, שנמצאה ללא רוח חיים בדירה שרופה ברחוב דיזנגוף בתל אביב בשבוע שעבר. מנתיחת גופתה של הנרצחת, אילנה אזגדיאן בת ה-35, עולה כי מרגושין דקר אותה קרוב ל-20 פעם בטרם הצית את הזירה.
2 צפייה בגלריה
שריפה בתל אביב בה נהרגה אישה
שריפה בתל אביב בה נהרגה אישה
זירת הרצח וההצתה בתל אביב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אזגדיאן הגיעה לישראל ופתחה בהליך של גיור, כך נודע היום (ראשון) בדיון בבית המשפט המחוזי, במהלכו התקבל ערעור הסנגורית וקוצר מעצרו של מרגושין עד ל-29 בינואר. ביום שישי האחרון הוסר צו איסור הפרסום על הפרשה ונערך דיון הארכת מעצרו של החשוד. נציג היחידה החוקרת אמר במהלך הדיון כי "אנחנו יודעים שהיה קשר בין השניים, אך עדיין בודקים את טיב הקשר".
במהלך הדיון ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרו של מרגושין, מעצר שהסתבך קשות: לאחר ביצוע פעולות חקירה, החל מרדף אחר החשוד שזהותו התבררה. מרגושין אותר בירושלים, וכשבלשים ניגשו לעצור אותו - שלף לעברם סכין והחל לרוץ לעברם. בתגובה, ירו ופגעו בו. מצבו כעת יציב, אך הוא מורדם ומונשם. מח"ש פתחה בחקירה בעקבות הירי שהוביל לאשפוזו של מרגושין.
זירת המעצר שהסתבך סמוך לתחנה המרכזית ירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)

אלכסיי נגב, נציג המשטרה, אמר בדיון: "מצבו הרפואי של החשוד לא טוב בלשון המעטה, ולכן הוא לא יכול להתייצב לדיון. מדובר בחשד לעבירות חמורות, רצח והצתה של בחורה צעירה בתל אביב".
על השתלשלות האירוע סיפר: "בשעות הבוקר התקבלו קריאות רבות על שריפה בבניין ברחוב דיזנגוף בת"א. צוותי כיבוי אש, מד"א ומשטרה הגיעו למקום, ואיתרו את הדירה שעולה באש. משנכנסו הכוחות לדירה אותרה גופתה של בחורה שנשרפה חלקית, ובהמשך באמצעות טביעות אצבע זהותה של המנוחה התבררה. לאחר זמן קצר וביצוע פעולות חקירה, נודע לצוות החקירה שמו של החשוד. מרגע זה החל המרדף אחריו. החשוד אותר בירושלים, וכשהבלשים ניגשו לבדוק אותו לפתע שלף סכין, רץ לעבר השוטרים וניסה לפגוע בהם. השוטרים, כמצופה מהם, ירו לעבר החשוד, פגעו בו ונטרלו אותו. נכון לעכשיו מצבו של החשוד מונשם ומורדם אך יציב".
2 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
"אכזריות מיוחדת". הזירה בתל אביב
(צילום: דוברות המשטרה)
עו"ד טלי חזום, שייצגה מטעם הסנגוריה הציבורית את החשוד, ביקשה לקצר את ימי המעצר. השופט אילן רונן לא נעתר לבקשתה וכתב בין היתר בהחלטתו: "הדיון מתנהל בלי נוכחות של החשוד, לאחר שהוצג לפניי אישור מבית החולים שערי צדק בירושלים, שלפיו החשוד מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ במצב קריטי, מונשם ומורדם, לא מתקשר ולא מדבר, ולא כשיר להיות בבית המשפט עקב מצבו. לפי החשד, החשוד מעורב בביצוע אותו מעשה של מה שנראה כרצח אכזרי במיוחד של אותה מנוחה וכן של ביצוע ההצתה".