גיא שפירא, החשוד ברצח אשתו רחל אייזנשטדט, סופד לה בהלוויתה

גיא שפירא (48) החשוד ברצח אשתו רחל אייזנשטדט (55), ספד לה בהלווייתה יום לאחר שנמצאה גופתה בביתם שבמעלה אדומים. "היו אנשים שבכו, אני הרגשתי צביטה קלה בלב", אמר שפירא מעל קברה של רחל, לפני שהתברר שהוא החשוד ברצח.
"תמיד חשבתי על עצמי כאיש קר רוח וחזק. האמת שהייתי פשוט קר. רחל אהבה אותי, לא יודע על מה, אבל אהבה. אני לעומת זאת לא ידעתי להגיד את מה שאני מרגיש, להביע רגשות בכלל. שמרתי על פוקר פייס. היה מגיע לרחל הרבה יותר. את דיברת אבל לא שמעתי, את צעקת אבל לא הקשבתי", אמר שפירא בהספד.
2 צפייה בגלריה
גיא שפירא אשר חשוד ברצח אשתו רחל אייזנשטדט, סופד לה בהלוויתה
גיא שפירא אשר חשוד ברצח אשתו רחל אייזנשטדט, סופד לה בהלוויתה
"היו אנשים שבכו, אני הרגשתי צביטה קלה בלב". שפירא בהלוויה
"את היית הפרס הגדול של הזכייה בלוטו, אבל זרקתי אותו", הוסיף שפירא. "רק עכשיו אני מתחיל להרגיש את זה. להרגיש את מה שחסר. אני אשם בכל מה שקרה. גרמתי לבן אדם היחיד שאהב אותי לשנוא אותי. אני מבקש מכולכם סליחה ומחילה".
בנותיה של רחל מסרו כי "סוף סוף האמת יצאה לאור. מהרגע הראשון היה ברור לנו שמדובר ברצח ולא בהתאבדות. אימנו היקרה אהבה מאוד את החיים ואותנו. היא לא הייתה מוותרת. זה רצח אכזרי ביותר שתוכנן לפרטי פרטים. מדובר באדם מניפולטיבי שניסה להימלט מהדין ולרשת את הונה של אימנו. אם אף אחד לא היה מגלה את המעשים שלו, הוא היה שם את ידיו על נכסיה ואנו היינו חיות עם המחשבה שאימנו התאבדה".
הבנות הוסיפו כי לא היו כל סימנים מקדימים שיכלו להעיד על הסכנה שנשקפה לאימן. "עזות המצח של הרוצח להסתיר את הזוועה וקלות הדעת שבה הוא ספד לאימנו האהובה לא נתפסים במוח האנושי", הן אמרו. "הרוצח הוא איש לכאורה נורמטיבי, בתוכו מסתתרים הרשע והאכזריות. היינו מאוד קרובות לאמא שלנו ולא היו כל סימנים לכך שהיא הייתה בסכנה".
2 צפייה בגלריה
רחל אייזנשטדט
רחל אייזנשטדט
"רצח אכזרי שתוכנן לפרטי פרטים". הנרצחת, רחל אייזנשטדט
גופתה של רחל נמצאה בשבת שלפני חג הסוכות על ידי שוטרים שהוזעקו לבית על ידי צוות מד"א שהזעיק הבעל החשוד ברצח. הוא סיפר כי הגיע הביתה וראה אותה באמבטיה ללא רוח חיים. לאחר תחקור ראשוני הוא לא נעצר אלא הסכים לנתיחת הגופה, והחוקרים חשבו תחילה כי מדובר בהתאבדות. עם זאת, גופתה של רחל נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר והממצאים העלו סימנים מחשידים. החוקרים ניסו לאתר את הבעל, אך הוא כבר הספיק להימלט.
ביום שני, ערב חג הסוכות, הגיע שפירא לאזור הדרום וליד צומת בית קמה פרץ מחסום דוקרנים משטרתי. כאשר הגיעו אליו השוטרים, הוא שלף אקדח שהחזיק ברישיון וירה לתוך פיו לעיניהם. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קשה, מורדם ומונשם.
בני הזוג, שהיו כפי הנראה בהליכי גירושין, התחתנו ב-2012 ומאז התגוררו במעלה אדומים. לשניים ילד צעיר, ולרחל עוד שישה ילדים מנישואים קודמים שבהם חיה כחרדית. שפירא הודה במיוחס לו שלוש פעמים: פעמיים בבית החולים ועוד פעם במשטרה. לאחר מכן הוא נלקח לשחזור המעשה.