פחות משלושה חודשים לאחר שנשלח למאסר עולם, ד"ר גיורא פרי - שהורשע ברצח אשתו אסתר אהרונוביץ' במושב תלמי אליהו שבמועצת אשכול - נמצא מת בתאו בבית הסוהר ניצן. פרי, רופא בן 72, מת ככל הנראה מוות טבעי.
2 צפייה בגלריה
גזר דין ד"ר גיורא פרי שרצח את אשתו אסתר אהרונוביץ'
גזר דין ד"ר גיורא פרי שרצח את אשתו אסתר אהרונוביץ'
מת בתאו, חודשים אחרי שנשלח למאסר
(צילום: הרצל יוסף)
לפני ארבע שנים פרי ירה חמישה כדורים באשתו, שניים מהם לעורפה. שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבעו כי אין נסיבות מקילות לרצח שאירע בסוף שנת 2019, וגזרו עליו במאסר עולם. "ההודאה והחרטה החוסכת זמן אינה מספקת", כתבו בהחלטתם בחודש מרץ השנה. בנוסף הם גם קבעו את הפיצוי המקסימלי בחוק: 258 אלף שקלים.
לאחרונה הסתיימה תביעת נזיקין של ילדיה של אסתר נגד פרי בגין הנזקים שנגרמו להם. מדובר בתביעה שהוגשה לבית המשפט לענייני משפחה. היורשת היחידה החוקית של אהרונוביץ', לה היו ארבעה ילדים, הייתה בתה מעיין מגיד. זאת לפי צוואה שהיא הותירה אחריה. התיק הסתיים לאחרונה בהסכמה, כאשר 95% מהרכוש חולק לתובעת.
אחרי פרסום דבר מותו של פרי, אמרה הבת מעיין: "אנחנו מחכים לשמוע פרטים נוספים בנוגע למקרה. הדבר הראשון שעבר לי בראש כשקיבלתי את הבשורה - אמרתי לעצמי שכל אדם מקבל את מה שמגיע לו. מין הרגשה כזו שקיבל את מה שמגיע לו חזרה. אבל הרגשתי יותר תחושת הקלה מטורפת. כל הזמן חששתי מהאדם הזה. בסופו של דבר אני עמדתי מולו משך ארבע וחצי שנים, וצעקתי ברשתות החברתיות והתקשורת את המעשים שעשה, את הסיפור שלנו.
"ותמיד בלילה, בשקט, כשהייתי הולכת לישון - פחדתי. פחדתי שיגיע אליי, שישלח אליי אנשים, שאחרי שבע שנים יבקש חופש מהכלא. פחדתי שינקום בי, בילדים, במשפחה שלי. ועכשיו יש תחושה עצומה של הקלה, שאין ממה לפחד יותר. אני לא רוצה לומר שזה הסתיים בצורה טובה, כי בן אדם מת. אבל זה מה שאני מרגישה. אני חשה תחושת הקלה שהוא לא יוכל לפגוע באף אחד אחר, ולא באף אחת אחרת. אני עדיין בהלם, בשוק". את מעיין ליווה עו"ד איתן סולקין.

"רופא האמון על הצלת חיים נמלט מהזירה"

פרי הורשע בשנה שעברה ברצח בכוונה תחילה ולא ברצח בנסיבות מחמירות, העבירה בסף הנמוך ממנעד עבירות הרצח, מכיוון שלפי שלושת השופטים לא ניתן היה לקבוע באופן ודאי מה אירע בין השניים בחדר לפני הרצח עצמו.
2 צפייה בגלריה
מעיין בת של אסתר אהרונוביץ
מעיין בת של אסתר אהרונוביץ
מעיין, בתה של אסתר
(צילום: הרצל יוסף)
מוקדם יותר השנה פרקליטות מחוז דרום ביקשה להטיל על פרי מאסר עולם. נציגת הפרקליטות, עו"ד דבי מזור, תיארה כי "אסתר הייתה אישה בת 70, מלאת שמחת חיים, אופטימיות ותקווה, אשר אוהבת לרקוד ולצחוק. אם לארבעה ילדים וסבתא לתשעה נכדים, שהיוותה עוגן ומקור ליציבות, תמיכה וביטחון בקרב בני משפחתה".
עוד טענה הפרקליטות לאכזריות, אלימות והתעללות של פרי באסתר: "מדובר במעשה רצח אלים וקשה, ללא שום אמפתיה, כאשר הנאשם החליט באכזריות להמית את אהרונוביץ', שניסתה להתחמק ולהגן על עצמה. האכזריות מתבטאת גם בעובדה שהנאשם, רופא במקצועו, עזב את המקום בעוד אהרונוביץ' מתבוססת בדמה, שעה שיכול אולי היה להושיט לה עזרה".
סנגורו של פרי, מנגד, ביקש להתחשב בו, שכן מדובר בנאשם בן 72, והזכיר את "מסירותו ופעילותו החברתית כרופא ברחבי העולם".
הרכב השופטים בראשות סגן הנשיאה אריאל ואגו והשופטים אלון אינפלד ואריאל חזק ציינו בגזר הדין כי "הנאשם, רופא האמון על הצלת חיים, נמלט מהזירה, במקום לנסות ולהעניק עזרה לאשתו המדממת בה ירה, ולא הזעיק עזרה. יש ערך חינוכי חשוב בהטלת עונש מאסר עולם דווקא, ולעשות שימוש בסמכות זו על ידי אמירה חד-משמעית כי, לרוב, דינו של גבר הרוצח בכוונה את בת זוגו על רקע רצונה להיפרד - למאסר עולם, אף אם ייתכנו חריגים".