הפגנת הפלגים הקיצוניים בחברה החרדית שהתקיימה בתחילת השבוע הייתה, לפחות בעיני המארגנים, יריית הפתיחה עבור מאבק שיכלול עוד שורת אירועי מחאה. בדומה להפגנות בקפלן ולמחאות נגד הממשלה בשנה האחרונה – גם המפגינים מהעדה החרדית מתכוננים להמשך הפעילות עם "מערך עצורים", כזה שיעדכן על כל מעצר ויארגן מפגן מחאה בסמוך למתקן הכליאה או תחנת המשטרה בו הוא מוחזק.
הפרות הסדר בהפגנה בירושלים
(קרדיט: דוברות המשטרה)

על פי התכנון, אירועי המחאה הבאים עלולים לכלול חסימות כבישים, שריפת פחים וגרימת נזק לרכוש על ידי קבוצות מתוך שיצאו מרחבת הנאומים לכבישים המקבילים, כפי שהיה ביום ראשון. מטבע הדברים, הדבר יכלול גם מעצרים, אך בעיקר נערכים לתסריט שבו ייעצרו בחורים על סירובם להתגייס.
בשבוע האחרון מופצות מודעות בשכונות החרדיות על מערך העצורים של הזרמים הקיצוניים. בכותרת המודעות נכתב "ישראל ערבים זה לזה" ותחתיה מוסבר כי "עקב הגזירה המונפת בימים אלו על שומרי התורה בארץ הקודש מצד שונאי הדת, בהוראת מרנן ורבנן גדולי הדור מכריזה היהדות החרדית כי באם חלילה תגיע ידיעה על מעצרו של בחור חרדי שומר תורה ומצוות עקב סירובו להתגייס לצבא - נצא כולנו למעמדי מחאה והפגנות זעם המוניות בכל רחבי הארץ".
בניגוד להפגנות אחרות, כאן מדובר על קבוצה שבה שימוש בטלפון חכם הוא אסור ועל כן המערך לא פועל בקבוצות וואטסאפ. במודעה הופיע מספר טלפון שאליו מוזמן להתקשר כל אחד המעוניין להיות חלק ממערך העצורים, כאשר המספר נקלט במוקד.
2 צפייה בגלריה
מחאת החרדים על חוק הגיוס
מחאת החרדים על חוק הגיוס
מחאת החרדים על חוק הגיוס. התארגנות עם קווי חירום
2 צפייה בגלריה
מחאת החרדים על חוק הגיוס
מחאת החרדים על חוק הגיוס
שריפות והפרות סדר. החרדים מתכננים עוד צעדים
(צילום: שלו שלום )
במספר - מענה קולי מציג את השלוחות השלוחות, במוקד ניתן או לדווח על מעצר של בחור - בשלוחה 0, והקשה על מספר 1 - ניתן לשמוע היכן צפויות להיערך הפגנות בשעות הקרובות, במספר 2 - הרשמה להגיע למוקד המחאה, ועל פי בקשת המענה הקולי יש לבוא עם טלית ותפילין כדי להיערך לאפשרות שהמפגין ייעצר וייאלץ להתפלל במעצר. בשלוחה האחרונה ניתן לבקש שמספר הטלפון של המתקשר יהיה רשות במערך העצורים ובכך על כל מפגין או עריק שייעצר - יתקבל "צינתוק", צלצול קצר שאין לענות לו - לטלפון של כל מי שמספרו שמור במערך. אחרי ה"צינתוק" ניתן יהיה לחזור למוקד, לאחר מכן להקיש על שלוחה מספר 1 ולשמוע היכן היה מעצר ולאן יש להגיע להפגין ולתמוך בו. במוקד נאמר כי ישתדלו להגיע לכל מקום בו ישנו עציר מהמחאה תוך שעתיים מרגע המעצר.
במהלך המהומות שהיו ביום ראשון הושלכו אבנים על כוחות הביטחון, הותקפו נציגי ציבור חרדים ונגרמו נזקים לתשתיות עירוניות. המשטרה חוקרת את האירועים, והיא עצרה במהלך אותו הערב 5 מפגינים. בהמשך לכך, הותקפו גם יו"ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, והשר לשעבר ליצמן שגם הגיש תלונה במשטרה לאחר שנגרם נזק לרכבו.