2 צפייה בגלריה
שלמה פילבר
שלמה פילבר
ממשיך לעמוד מאחורי משמעות פגישת ההנחיה. שלמה פילבר
(צילום: רפי קוץ)
חקירתו הנגדית של עד המדינה במשפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שלמה פילבר, הסתיימה היום (שלישי) - ומחר תחל החקירה החוזרת של התביעה, שתנסה לבסס את כתב האישום אחרי שבועות ארוכים שבהן ההגנה ניסתה להפריך את גרסת פילבר. גם היום חקר את עד המדינה סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור.
בחקירתו היום ניסה בן צור להמשיך ולשלול את עצם קיומה של פגישת ההנחיה - פגישה שכזכור עומדת במרכז תיק 4000, ואת קיומה הסנגורים מנסים להפריך. נזכיר כי במהלך הדיון אתמול פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, עמד מאחורי גרסתו כי נתניהו הורה לו למתן מחירים לטובת שאול אלוביץ'. עד המדינה המשיך אתמול ואמר כי הוא עומד מאחורי משמעות תוכן פגישת ההנחיה עם נתניהו כפי שסיפר אותה במשטרה - אך היום אמר כי התקיימה אחרי מינויו למנכ"ל, בטווח התאריכים שעו"ד בן צור טען בדיונים קודמים שלא ייתכן שהתקיימה בהם.
בן צור עבר עם פילבר על התאריכים שלפני ההחלטה הרשמית למנותו בממשלה (בין 22 במאי ל-7 ביוני), וניסה לשלול את האפשרות שהתקיימה בהם פגישת ההנחיה. מדובר על טווח הזמנים שהפרקליטות ביקשה לתקן בכתב האישום המקורי ונדחתה, אך עדיין יכולה להציג ראיות לקיומה. בן צור, נזכיר, הצליח להראות שהתאריכים המקוריים שבהם טענה הפרקליטות שהתקיימה פגישת ההנחיה - זמן קצר אחרי מינוי פילבר - הם בעייתיים, ולכן התביעה ביקשה לתקן את כתב האישום לאפשרות שפגישת ההנחיה התקיימה גם בתאריך אחר, בטווח של שבועיים לפני.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בבית המשפט
בנימין נתניהו בבית המשפט
פילבר טען שלא הסתודד איתו בחטף. נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ)
עו"ד בן צור הצליח לשלול אפשרות שהפגישה התקיימה בכמה מהימים שאיתם עבר עם פילבר, אבל בכל זאת היו פגישות בין נתניהו לפילבר בטווח תאריכים זה. סנגורו של נתניהו ניסה לשלול את האפשרות שבפגישות אלה הנחה נתניהו את אלוביץ' בעניין בזק.
עד המדינה, נזכיר, טוען כי היא הפגישה הייתה אחרי מינויו בממשלה. בפגישה, כפי שפילבר תיאר אותה, הוא ונתניהו שוחחו בלשכת ראש הממשלה במשך 20-10 דקות תוך שדוד שרן יוצא ונכנס מהחדר - ובסוף הפגישה, בדקה האחרונה, פנה אליו נתניהו וביקש ממנו לפעול לטובת אלוביץ' ובזק. לטענת בן צור, הפגישות עם נתניהו בטווח התאריכים שמציינת הפרקליטות אינן תואמות את הפרמטרים של פגישת ההנחיה, ולכן לא הגיוני שמדובר בה. השופט ברעם פנה לפילבר ושאל אותו אם ייתכן שבטווח התאריכים שציין עו"ד בן צור היו פגישות עם נתניהו שהוא לא הזכיר, ופילבר שלל זאת. עד המדינה גם שלל את האפשרות שנתניהו הסתודד עמו בצד בחטף והנחה אותו, והמשיך לעמוד על כך שהפגישה התקיימה כפי שזכר אותה.
בשורה התחתונה, אכן התקיימו פגישות בין פילבר לנתניהו בתאריכים המדוברים - ולא ברור מה התרחש שם. כך למשל, באחד הימים מופיע איכון טלפוני של פילבר, ששהה ארבע שעות בלשכת ראש הממשלה עם טלפון סגור. לטענת בן צור, לא ייתכן שהפגישה התקיימה באותו תאריך - מכיוון שפילבר תיאר כאמור שנמשכה 20-10 דקות. עו"ד בן צור שאל גם על תאריך 27 במאי, שפילבר שלל את האפשרות שבו התקיימה הפגישה. בתאריך זה, לפי האיכונים, שהה פילבר בלשכת ראש הממשלה מ-14:00 עד 21:12. פילבר השיב שייתכן שהיה ברשות השידור, שהייתה קרובה לקריית הממשלה.
אתמול טען בן צור כי התובעת במשפט מטעם הפרקליטות, יהודית תירוש, הסתירה במזכרי הרענון של עד המדינה שלמה פילבר אמירות שלא היו נוחות לפרקליטות. בן צור טען כי ממסמכים של שיחה בין עורכי דינו של פילבר לחוקרים, עולה כי פילבר לא חשב אז כי ישנה בעיה בפגישה עם נתניהו וכי סבר שפעל מול בזק באופן תקין וחוקי. המזכר מראה שעורך הדין של פילבר מציין שפילבר יכול להעיד על פגישת ההנחיה, מבלי לקרוא לה כך, ואז הוא פועל בעקבותיה לאשר את עסקת בזק-יס ולהיטיב עם אלוביץ'. בן צור טען כי המסמך הועבר רק לאחרונה כחומר חקירה ועד אז הוסתר למעשה.
פורסם לראשונה: 08:49, 14.06.22