כשהם טרוטי עיניים אחרי יממה מתוחה ונטולת שינה, כאובים ומתוסכלים מפציעתם הקשה של חבריהם המסתערבים במבצע שבו השתתפו זה עתה בלב מחנה הפליטים של טול כרם, הגיעו הבוקר (חמישי) סמוך לשעה 06:00 לוחמי סיירת גולני חזרה לתוך המוצב הגזרתי הסמוך להתנחלות אבני חפץ בשומרון. אלא שאז, רגע לפני שנכנסו לש"ג ומשם למנוחה במיטה למשך כמה שעות, הרמקול ברכב הטיגריס שבו נסעו זעק "פטיש חם" - פיגוע ירי בקרבתכם.
2 צפייה בגלריה
סמל ה', ניטרל את המחבל בכפר שופה
סמל ה', ניטרל את המחבל בכפר שופה
"עשינו הכול כדי לסיים את האירוע הזה בהצלחה". הנהג רב"ט מ' וסמ"ר ה' שנטרל את המחבלים
רב"ט מ', נהג כלי הרכב הממוגן שמשרת כתומך לחימה זה כשנה וחודשיים בגזרה, לחץ על דוושת הגז מיד וביצע פניית פרסה לאחר שהבין שניסיון פיגוע הירי לעבר אזרח ישראלי שנסע על אופנוע, היה בכביש הסמוך להתנחלות. מ' דהר לנקודה ויחד עם חבריו מסיירת גולני פגשו את האזרח שסיפר להם בפירוט יתר על רכב המחבלים: מאזדה 6 אפורה וישנה שנמלטה לכיוון הכפר הסמוך שופה.
למרות עייפותם מהמבצע הקשה בטול כרם, שבעת לוחמי סיירת גולני והנהג מ' חתרו למגע ונסעו במהירות לעבר הכפר כדי לנסות ולתפוס את חוליית המחבלים. "בכניסה לכפר זיהינו את המאזדה החשודה שהבחינה בנו וניסתה לברוח", תיאר מפקד הכיתה מהצוות, סמ"ר ה'. "הגענו לנקודה כל כך מהר וראינו את המחבלים מקרוב רק בזכות המעקף הזריז שמ' הנהג ביצע מהיכרותו המעולה את הגזרה והשטח. המחבלים ברחו עם המכונית לתוך סמטה בכפר וניסו להיעלם בתוכה, אבל לא ויתרנו כי ידענו שמכאן הם עלולים להמשיך לפיגוע נוסף".
זירת חיסול המחבלים שפתחו באש על רכב באבני חפץ

כשהם במרחק אפסי זה מזה, רכב הטיגריס של מ' החל לנגח את מכונית המאזדה של המחבלים כדי להשביתה, אך אלה מצידם לא ויתרו ופתחו באש לעבר רכב הלוחמים החדיש. "האדרנלין זרם לנו חזק בדם למרות העייפות וההתבאסות מהפציעה של המסתערבים, וגם כשהמחבלים ירו לכיווני ובהמשך ספרתי שש פגיעות קליעים שנספגו בשמשה המשוריינת שלצדי, לא רציתי שהם יימלטו אז המשכתי לנגוח ברכב גם כשהם ירו מתוכו", תיאר מ' הנהג, שבהסמכתו הצבאית הוא רובאי 02 ואינו לוחם.
"הרכב שלהם הושבת כתוצאה מהמכות שספג ממני ואז שני המחבלים ניסו להימלט ברגל תוך כדי שהם ממשיכים לירות לעברנו", הוא הוסיף. בשלב זה סמ"ר ה' פתח את הדלת האחורית של הטיגריס וכיוון לעבר שני המחבלים שברחו ברגל. מטווח קרוב של כמה מטרים בודדים עד כמה עשרות מטרים, הוא ירה ופגע בשניהם והרג אותם. על השניים נמצאו תחמושת רבה וכלי נשק כשבאוגדת איו"ש מעריכים שהם תכננו לבצע פיגוע גדול נוסף.
2 צפייה בגלריה
אבי בלוט ואיוב כיוף בזירת נטרול המחבלים בכפר שופה
אבי בלוט ואיוב כיוף בזירת נטרול המחבלים בכפר שופה
מפקד האוגדה בזירת חיסול המחבלים
(צילום: דובר צה"ל)
"כל האירוע מקצה לקצה היה מהיר ונמשך 11 דקות בלבד", סיכמו הלוחם והנהג את הסיכול המוצלח, "למרות שהיינו גמורים וגם בבאסה מהאירוע של המסתערבים, עשינו הכול כדי לסיים את האירוע הזה בהצלחה. לולא ההיכרות שלנו את הגזרה, בעיקר של הנהג מ', לא היינו מגיעים למחבלים כל כך מהר והאירוע היה נגמר אחרת".
למרות תפקידו כתומך לחימה, הנהג רב"ט מ' זכה לתשבחות גם ממפקד האוגדה, תת-אלוף אבי בלוט, ששיבח את החלטתו האישית והיוזמה של החייל הצעיר לנגח את רכב המחבלים. מ' אמר כי "לא הייתי מחליף את התפקיד הזה והשגרה הזו באף מקום אחר. שנינו נסגור שבת ונמשיך לפעול ולשמור על התושבים בגזרה. הבוקר הזה מוכיח לנו שכשגם שעייפים, במצב אמת האדרנלין לא נותן לנו לעצור לשבריר שנייה. פעלנו מהר בלי להתמהמה וקיבלנו את ההחלטות בו במקום כדי לעצור את הפיגוע כמה שיותר מהר".