בבית העלמין הצבאי בנתניה הובא הבוקר (שישי) למנוחות תושב העיר רב-סמל ראשון במיל' ולרי צ'פונוב (33), שנהרג אתמול מפגיעת כטב"ם בגליל המערבי. "הלב שלי שבור לרסיסים שאף אחד לא יצליח לתקן", ספדה בבכי האלמנה אביגל. אירנה, אימו של חייל המילואים, אמרה בדמעות: "יש לי רק שאלה: כמה עוד אימהות יקברו את הילדים שלהן?".
רס"ר במיל' צ'פונוב עם בתו

אלפי בני אדם, ובכללם השר ניר ברקת וחברי הכנסת בני גנץ ואלי דלל, הגיעו להלוויה כדי לחלוק לצ'פונוב כבוד אחרון. החלל, ששירת כקצין הרכב של גדוד 9308 בחטיבת אלון (228) וניהל מספרה באזרחות, היה אמור להשתחרר היום ממילואים. חבריו לגדוד נכחו גם הם בהלוויה. הוא הותיר אחריו את האישה אביגל, ילדה בת שלוש ותינוק בן תשעה חודשים. עם הורדת הארון לקבר נשמעו זעקות שבר, כשבני המשפחה נעטפו בדגל ישראל.
סגן-אלוף דן סוריאנו, מפקדו של צ'פונוב, אמר בדברי ההספד: "ולרי היקר, אני מכיר אותך מאז שהגעתי לגדוד. נרקם בינינו קשר אמיתי של אחים לנשק. הערצתי אותך, תמיד ידעתי שכל עוד אתה שם יש לי על מי לסמוך. דאגת לאנשיך כמו שצריך. ולרי, תודה על פועלך ועל האדם שהיית. אני מצדיע לך, זו הייתה זכות ענקית לפקד עליך. היית אחת הדמויות המשמעותיות שלנו בגדוד. נוח על משכבך בשלום".
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של רס"ל ולרי צ'פונוב
הלוויתו של רס"ל ולרי צ'פונוב
האלמנה ובני משפחה נוספים בהלוויה
( צילום: יאיר שגיא )
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של רס"ל ולרי צ'פונוב
הלוויתו של רס"ל ולרי צ'פונוב
כורעים על הקבר
( צילום: יאיר שגיא )
3 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') ולרי צ'פנוב, מנתניה, קצין הרכב של גדוד 9308, חטיבת אלון (228), נפל בלחימה בצפון, בן 33 בנופלו.
רס"ר (במיל') ולרי צ'פנוב, מנתניה, קצין הרכב של גדוד 9308, חטיבת אלון (228), נפל בלחימה בצפון, בן 33 בנופלו.
רס"ר במיל' צ'פונוב
(צילום: דובר צה"ל)
האלמנה אביגל אמרה מעל הקבר: "כשנפגשנו ישר ידעתי שתהיה בעלי. ידעתי שתהיה שלי לנצח. אני כל כך אוהבת אותך ולא מאמינה שאני נפרדת ממך. אתה האור שלי, השמחה שלי, איך השארת אותי לבד? היו לנו כל כך הרבה תוכניות וחלומות. מה אני אעשה בלעדיך? איך אוכל להמשיך לחיות ולחייך? איך אני אסביר לילדה שלנו שלא תחזור? היא לא תפסיק לשאול.
"היית אבא מושלם ובעל מדהים. תודה לך על כל רגע ורגע, על כל חיבוק ונשיקה. תודה על שנים של אהבה, כבוד וכיף. תודה על שני ילדים. תשמור עלינו ותבוא אליי בחלומות. אני בחיים לא אשכח אותך, תמיד אזכור אותך גיבור למרות שלא ביקשת שתהיה כזה".
האם אירנה ציינה בבכי: "בחלומות הכי גרועים לא חלמתי שאעמוד פה. ראיתי את זה בטלוויזיה ולא האמנתי שאני אעמוד פה ואדבר. אני רוצה להגיד שגידלתי ילד טוב, חבר טוב. תודה לחברים שתומכים בי. אני מבטיחה לך בן שלי אהוב, הקטן שלי, כמה שאני יכולה אני אעזור לאשתך ולילדים, הנכדים שלי".
גם האחיינית אודליה ספדה. "איך אתה, איך מכולם אתה? זה כל כך לא מתאים", אמרה האחיינית. "תמיד היית ילד קטן ושובב שנהנה בחיים. הערצתי אותך ורציתי ללכת בדרכך. מלאך טהור. שמור עלינו מלמעלה".
בסרטון טיקטוק שהועלה לרשת נראה צ'פונוב נכנס לביתו באחת החזרות משירות המילואים, ומתחבק עם בתו. בכיתוב לסרטון צוין: "הלוואי שאלו יהיו 24 השעות הכי ארוכות בחיי", וברקע השיר לצאת מדיכאון של יגל אושרי שהפך לאחד מהמנוני המלחמה.
682 חיילי צה"ל נפלו במלחמה מאז 7 באוקטובר, 326 מהם מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה.