ממ"ז ירושלים דורון תורג'מן: "האיומים קיימים"
(צילום: דוברות המשטרה)

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, מזהיר היום (רביעי) מפני הסלמה בחגים - כפי שחוששים במערכת הביטחון כבר שבועות ארוכים. "יש עלייה בהתרעות והאיומים קיימים - מכל המגוונים - גם בימי הסליחות ובימי חול, מועד ובחגים", אמר בתדריך לקראת ערב ראש השנה מחרתיים.
ניצב תורג'מן מציין כי מתחילת השנה סיכל המחוז 31 פיגועים וניסיונות פיגוע. "שמונה אנשים הורחקו מהר הבית רק אתמול", ציין כשהתייחס לטיפול באמצעות פעולות מנע. לדבריו, "יש 110 אנשים מטופלים בפעולות מנע מחשש להסתה ופעילות חבלנית עוינת". הוא ציין כי במהלך החגים בירושלים, בכל בית כנסת בעיר יהיה אדם חמוש.
2 צפייה בגלריה
היערכות משטרת ישראל בירושלים לקראת חגי תשרי תשפ״ד
היערכות משטרת ישראל בירושלים לקראת חגי תשרי תשפ״ד
"יש עלייה בהתרעות, נציב חמוש בכל בית כנסת"
(צילום: דוברות המשטרה)
בכיר המשטרה גם התייחס לאירועים הצפויים בבירה במהלך החגים: "בכותל הגבלת המשתתפים היא לכמעט 20 אלף איש בכל זמן נתון (19,800, ליתר דיוק - ל"ת) מרגע שהמקום מתמלא המשטרה תעצור כניסה משער יפו ומהשערים האחרים". הוא הוסיף: "יתקיים ניתוב קהל דינמי שיאפשר עליית מוסלמים ויהודים להר הבית בלי לפגוע האחד בשני".
דבריו של מפקד המחוז מגיעים בהמשך לאזהרות של שר הביטחון יואב גלנט, שאמר לפני כשבוע, בהערכת מצב לקראת חגי תשרי, כי "אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מורכבת בכלל הגזרות". בהערכת המצב, שנערכה בבסיס הקריה בתל אביב, השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב"כ, ראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף עודד בסיוק, ראש אגף המודיעין האלוף אהרון חליוה ובכירים נוספים במערכת הביטחון.
מח"ט שכם לשעבר: "החגים מושכים אש"
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בכנס ה-ICT
שר הביטחון יואב גלנט בכנס ה-ICT
"תקופה מורכבת, ינסו לפגוע בנו בחסות החגים". גלנט
(צילום: מוטי קמחי)
גלנט הוסיף כי "בתקופה הזו, יהיו מי שינסו לפגוע בנו בחסות החגים. כדי לוודא שאזרחי ישראל יעברו בבטחה את התקופה הזו, מערכת הביטחון נערכת בפריסה רחבה - במודיעין, בהגנה על הצירים והיישובים ובפעולות לסיכול פעילי הטרור ומשלחיו. המסר שלי למערכת הביטחון ברור: עלינו להגן על אזרחי ישראל". הוא אף שלח מסר לגורמי הטרור, ואמר כי "נפעל בפעולות ההגנה, ואם נדרש להתקפה - נעשה זאת באופן מוחץ. אל תנסו אותנו".