הפשיטה הלילית של צה"ל על ג'באליה, עם כוחות אוגדה 162 שעזבה את ציר פילדלפי, התבצעה באש גדולה ובהפתעה - מה שהוביל לפגיעה במחבלים רבים. הכוחות הגיעו הלילה (בין שבת לראשון) משני כיוונים מנוגדים בתחבולה, לקראת מבצע שיימשך כמה ימים. "אנו מפיקים לקחים מהאירועים האחרונים של השבויים והנעדרים (רצח ששת החטופים ברפיח - י"ז) במנגנוני הפעולה, במודיעין ובתדרוכים לכוחות", אמרו בצבא.
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
תיעוד: כניסת כוחות אוגדה 162 לצפון רצועת עזה
תיעוד: כניסת כוחות אוגדה 162 לצפון רצועת עזה
ההפתעה הלילה - באש גדולה. הכוחות נכנסים לצפון הרצועה
(צילום: דובר צה"ל)
ברפיח - משם יצאה אוגדה 162 מקבלת אוגדת עזה את האחריות בהיקף דומה של כוחות, לאיתור והשמדת מנהרות. במקביל, מסדרון נצרים הורחב לכיוון נחל עזה מדרום, ולשכונות דרום העיר עזה מצפון.
בתוך כך, לקראת ציון יום השנה ל-7 באוקטובר מחר, פיקוד הדרום קיבל מהמטה הכללי תגבורי כוחות משמעותיים כדי לחזק את ההגנה מחשש לפיגועים. ההגנה חוזקה בתיאום עם הרשויות המקומיות כדי לאפשר את הטקסים והאירועים המתוכננים. בצה"ל מעריכים כי בין האפשרויות של ארגוני הטרור, בעיקר מעזה, גם ירי רקטי למרכז - או פיגועים נגד הכוחות במרחב רצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
תמפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן בתדרוך למפקדים
תמפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן בתדרוך למפקדים
אלוף פינקלמן. "דריכות גבוהה לימים הקרובים"
(צילום: דובר צה"ל )
"אנו בנקודת עוצמה גבוהה לפעול מול חיזבאללה בהתקפה עם כוחות שהסטנו מהדרום ובמקביל תוקפים בעזה", אמרו בצה"ל. "יצטרכו לקבל החלטות לגבי שלטון אחר לחמאס, הגם שהשלטון האזרחי של חמאס מוחלש ויכולת השליטה שלו במקום אחר".
אלוף פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן אמר כי "כוחותינו פועלים בצפון, דרום ומרכז הרצועה עם הרבה מאוד סיכולים, מאמצי תקיפה ואש ופגיעה במחבלים. פיקוד הדרום במוכנות ודריכות גבוהות מאוד לימים הקרובים".
התקיפות הלילה בג'באליה

אמש דיווחו הפלסטינים על תקיפות נרחבות באזור ג'באליה, ותיארו אותן כ"חגורת אש". במקביל הודיע צה"ל כי הפציץ בתקיפה ממוקדת מתחם של חמאס בעיר. דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו, בהכוונה של אמ"ן ופיקוד הדרום, מחבלי חמאס שפעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוקם במרחב ששימש בעבר כמרכז של אונר"א בג'באליה.
"מתחם הפיקוד והשליטה שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל. טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף", נמסר.
הבוקר דובר צה"ל כבר אישר כי כוחות אוגדה 162 החלו לפעול במהלך הלילה במרחב, בעקבות מידע מודיעיני מקדים ופעילות הכוחות שהעידו על הימצאות מחבלים ותשתיות טרור באזור. בהודעת צה"ל צוין כי צוותי הקרב החטיבתיים של חטיבות 401 ו-460 השלימו את כיתור המרחב, והכוחות ממשיכים לפעול באזור.
בטרם תחילת הפעולה בג'באליה, וגם במהלכה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו בהכוונת חטיבה 215 עשרות מטרות צבאיות בסיוע לכוחות המתמרנים. בין היתר הותקפו מהאוויר מחסני אמצעי לחימה, תשתיות תת-קרקעיות, חוליות מחבלים ותשתיות צבאיות נוספות. דובר צה"ל הוסיף כי "הפעולה תימשך ככל שיידרש, תוך פגיעה שיטתית והשמדה יסודית של תשתיות הטרור במרחב".
משרד הפנים והביטחון הלאומי של חמאס קרא מנגד לתושבי צפון הרצועה לא להתפנות. "אל תיענו לאיומי הכיבוש לפנות את בתיכם ולעבור לאזור דרום רצועת עזה", נכתב בהודעה של המשרד.