1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בלינסון
מחלקת קורונה בבית חולים בלינסון
מחלקת קורונה בבית חולים בילינסון
(צילום : יריב כץ)
שובה של הקורונה? מתחילת החודש מספר המאומתים לנגיף נמצא בעלייה מתמדת, וכעת הנתונים כבר נראים מדאיגים. אתמול (ראשון) אובחנו 10,202 מאומתים לקורונה, הכי הרבה זה חודשיים וחצי. למעשה, זו הפעם הראשונה מאז תחילת אפריל שמספר המאומתים גבוה מ-10,000.
בשבועיים האחרונים מקדם ההדבקה גבוה מ-1, מה שמראה שבכל התקופה הזו המגפה מתפשטת. לפני שבוע הוא עמד על 1.52, מאז ירד ל-1.3 - אך הבוקר עלה שוב, וכעת הנתון העדכני הוא 1.32.
מנהל ביה"ח ברזילי: הכפלה במספר מאושפזים מקורונה
(צילום: חגי דקל)

גם מספר החולים קשה נמצא בעלייה. מספרם עומד כעת על 168 ובסך הכול בכל השבוע האחרון אושפזו 170 חולים שמצבם קשה - כמעט פי 2 ביחס לשבוע שלפני כן. מספר המאושפזים אתמול היה גבוה מ-600, לראשונה זה חודשיים. מפרוץ המגפה, לפני כשנתיים וחצי, נפטרו 10,908 ישראלים מסיבוכי הקורונה.
בתל אביב מספר החולים הפעילים (המאובחנים לקורונה שטרם החלימו) הגבוה ביותר, 3,661. בירושלים 2,697 חולים פעילים, בחיפה 2,234, בראשון לציון 2,154, בפתח תקווה 2,024, בחולון 1,710, ברמת גן 1,599, בבאר שבע 1,596, באשדוד 1,463, בנתניה 1,325, בכפר סבא 1,129, באשקלון 1,067, ברחובות 1,064 ובהרצליה 1,035.

פנייה לבתי החולים

בינתיים, ועל רקע העלייה המתמשכת בתחלואה ובמספר החולים במצב קשה, משרד הבריאות פנה לבתי החולים וביקש מהם להיערך לפתיחת מחלקות הקורונה. כמו כן, ביקש משרד הבריאות לבדוק את החולים שמגיעים לבתי החולים, כדי לשלול שהם מאומתים לנגיף.
"כידוע, אנחנו חווים בימים אלה עלייה במספר המטופלים המאובחנים במחלת הקורונה", צוין במכתב ששלח משרד הבריאות למנהלי בתי החולים. "קצב העלייה בתחלואה בשבועיים האחרונים משתקף במערכת האשפוז שחווה עלייה במספר המאושפזים הכללי, מספר החולים הקשים והמונשמים וכן עלייה במספר הפניות למחלקות לרפואה דחופה".
במשרד הבריאות ציינו כי בשלב זה אין מניעה להמשיך אשפוז של חולים מאומתים במתחמים ייעודיים במחלקות. "לפי ההנחיות, עם הגעה של מיצוי 80% ממיטות המיועדת לקליטת מטופלים באשפוז, יש לפתוח מתחם או מחלקה נוספת והכול בהתאם למורכבות החולים המתאשפזים ללא צורך בהנחיה נוספת ממכלול אשפוז".
משרד הבריאות הנחה גם כי יש להמשיך להכשיר צוותים שמיועדים לטיפול בחולי קורונה ולבצע ריענון לצוותים הפועלים. "בתי חולים שטרם השלימו את פיתוח ממשק הדיווח על מאושפזי קורונה על פי האפיון המלא שהוגש על ידי אגף המחשוב, נדרשים להשלים זאת באופן מיידי", נכתב. "עד להשלמת הממשק, על בית החולים לדווח למכלול אשפוז באופן ידני את מצבת המאושפזים המאומתים במוסד בכל המחלקות".