יממה אחרי הזוועה בהרצליה, אז ליאם בן ה-6 נרצח על ידי אימו סיגל יאנה איצקוביץ', פרסמו במד"א את הקלטת השיחה הראשונה שהתקבלה במוקד בנוגע לאיצקוביץ'.
הקלטת השיחה למד"א על החשודה ברצח בנה

"אנחנו באוטו, וראינו בחורה רודפת אחרי אישה אחרת עם גרזן", אמרה האישה שפנתה למד"א. "היא עשתה לנו חור באוטו במכסה מנוע, אני כולי רועדת. אתם צריכים לבוא". המוקדנית שאלה בת כמה החשודה, והאישה ענתה: "היא בחורה צעירה".
בית משפט השלום בתל אביב האריך מוקדם יותר היום את מעצרה של איצקוביץ' בתשעה ימים נוספים, וכן התיר את שמה לפרסום. האם, כך נודע, לא נכחה באולם בית המשפט, וגורם המעורב בפרשה אמר כי "החשודה לא מתקשרת ואי אפשר לתקשר איתה". בא כוחה, עו"ד בנימין מלכא, אמר לפני הדיון כי "לצערי מדובר בטרגדיה נוראית. משפחה שאיבדה את הילד שלה. ילד קטן. אנחנו רק מתחילים ללמוד את המקרה המזעזע והנוראי הזה, ובעיקר את מה שקדם לו. בשלב הזה רב הנסתר על הגלוי. אנחנו בקצה של הקצה. זה לא הזמן. כולם כואבים ושבורים. כמובן שמצבה הנפשי הוא כיוון שנבדק - ורצוי שייבדק".

תיעוד: אוחזת בגרזן ותוקפת את המאבטח - לאחר רצח בנה

1 צפייה בגלריה
הדירה בה נרצח הילד, הרצליה
הדירה בה נרצח הילד, הרצליה
מחוץ לדירה שבה נרצח ליאם. משמאל: אימו החשודה יחד איתו
(צילום: יריב כץ )
נציג המשטרה פירט בדיון על המסע הקטלני של איצקוביץ', ואמר כי "החשודה רצחה את בנה והכלב שלה, ולאחר מכן הגיעה לקניון שבעת הכוכבים, ניסתה לפגוע בעוברי אורח ולבסוף הגיעה למאבטח וניסתה לרצוח אותו באמצעות כלי מסוכן. היא נעצרה והועברה לבית החולים, ומאז המעצר ועד עכשיו התבצעו עשרות פעולות חקירה דוגמת לקיחת עדויות ומצלמות".
מקרה הרצח הכה בהלם את תושבי שכונת גליל ים בעיר, שהעידו כי המשפחה הייתה נורמטיבית והאם הייתה מסורה לבנה. אחת השכנות סיפרה הבוקר ל-ynet כי "הם אנשים טובים מאוד. היא אם אוהבת ולא ברור מה קרה כאן. זו ממש טרגדיה. הוא היה ילד מתוק. האירוע מאוד הפתיע. יש כאן מקרה פסיכוטי, לא יכול להיות אחרת". לדבריה, "זו אמא שמאוהבת בילד שלה. נשבר הלב. היא אף פעם לא התנהגה מוזר. לא ברור מה קרה".