1 צפייה בגלריה
בני גנץ ישיבת ממשלה
בני גנץ ישיבת ממשלה
"הממשלה עובדת היטב". גנץ
(צילום: אלכס קולומויסקי )
שר הביטחון בני גנץ ענה היום (שישי) בפוסט בפייסבוק למבקריו מתוך הממשלה, שטוענים כי הוא מאיים על יציבות הקואליציה. בדבריו שיבח גנץ את עבודת הממשלה, וייחס את הביקורת נגדו ל"כל מיני שמועות ותדרוכים שקריים ואישיים אליהם התרגלתי בשנתיים האחרונות".
לדברי גנץ, "יש בי סיפוק גדול מתפקידי כשר הביטחון, תפקיד שיש בו אחריות לאומית רחבה על גורלה של המדינה שלחמתי למענה. אני גם חושב שהממשלה עובדת היטב, ונעשה הכל כדי שהתקציב החשוב והחברתי שאנו מביאים יעבור. אני מציע למי שחמוץ לו - לנצל את השבת ליהנות בחיק המשפחה, לנקות את הראש ולאפשר לכולנו לעבוד למען אזרחי המדינה".
השבוע צפה מעל פני השטח המתיחות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לגנץ, אחרי שבנט חשף בכנסת את המבצע הסודי של המוסד להשגת מידע על גורלו של הנווט רון ארד - וטרח לעדכן בכך את גנץ רק דקות ספורות בלבד לפני שעלה לדוכן הנאומים במליאה. שר הביטחון סבר שחשיפת מידע מסווג במעמד זה הייתה טעות, ומכאן קצרה הדרך לתדרוכים נגד בנט בכלי התקשורת מטעם "גורמים ביטחוניים".
גורמים בכירים בממשלה מודים שבנט יכול היה להתנהל אחרת מול גנץ, ולכל הפחות לעדכן אותו זמן סביר לפני שהוא חושף בפני הכנסת, הציבור והעולם כולו מבצע ביטחוני-חשאי. עם זאת הם מדגישים שבפרטי המבצע – שמשויך למוסד שנמצא תחת אחריות משרד ראש הממשלה ולא תחת צה"ל של משרד הביטחון - גנץ דווקא כן עודכן. לטענתם, גנץ בוחר במודע ובמכוון למצוא סיבות להתרעם.
גנץ בישיבת הסיעה של כחול לבן, השבוע
(צילום: גיל יוחנן)

בנט חושף את מבצע המידע על רון ארד
(צילום: ערוץ כנסת)

לתקרית על חשיפת המבצע יש להוסיף תקריות נוספות בין בנט לגנץ, מתיחות בין הלשכות שלהם ופרסומים שונים על כך שראש האופוזיציה בנימין נתניהו הציע לגנץ לעמוד בראשות ממשלה חדשה יחד עם הליכוד. אחד מראשי מפלגות הקואליציה התייחס לכך ואמר כי "גנץ הוא לא הבעיה רק של בנט. הוא מאיים על יציבות הממשלה כולה. זה לא עניין שלו מול ראש הממשלה אלא מול הממשלה עצמה".
לגנץ הייתה מתיחות גם עם גורמים נוספים בקואליציה - ובהם שר המשפטים גדעון סער, על רקע הקמת ועדת החקירה בפרשת הצוללות, ושר האוצר אביגדור ליברמן, על תקציב הביטחון והפנסיות. גם בין גנץ לשר החוץ יאיר לפיד יש מערכת יחסים מורכבת, זכר לפירוק כחול לבן וכהונת הממשלה הקודמת - שבה גנץ היה חבר ואילו לפיד היה ראש האופוזיציה.