"אלמוג שלנו בסדר. הוא חזר אלינו ובכינו ביחד. תודה רבה לעם המדהים שלנו ולכוחות הביטחון שעשו הכל להחזיר את אלמוג הביתה. אני גאה בחיילים שלנו. אני מצטערת עבור כל משפחות הנופלים, ומצטערת שאנחנו חלק מזה", כך אמרה היום גאות אלגרבלי, אחותו של החטוף אלמוג מאיר ג'אן ששוחרר אתמול במבצע המיוחד בנוסייראת.
גאות אלגרבלי אחותו של אלמוג
(צילום: ליאור שרון)

2 צפייה בגלריה
המפגש הראשון של אלמוג מאיר ג'אן עם משפחתו
המפגש הראשון של אלמוג מאיר ג'אן עם משפחתו
המפגש הראשון של אלמוג מאיר ג'אן עם אימו
(צילום: דובר צה"ל)
בהצהרה מיוחדת חשפה אלגרבלי שאלמוג צפה בשבי באירועים שמתרחשים בישראל וראה את העצרות והפעולות למען החטופים: "מה שהחזיק את אלמוג בשבי זו האמונה. הוא ראה אל-ג'זירה וידע שנלחמים עליו. אני פונה למשפחות - תמשיכו. הם רואים את זה. זה ממש חשוב. זה נותן להם המון כוח. הוא ראה את העצרת בת"א וראה את השלטים. הוא היה בטוח שהמשכנו בחיים, אבל העבודה שלנו השתנתה. העבודה שלי ושל כל המשפחה הייתה להחזיר את אלמוג".
בהמשך התייחסה לסרטון המרגש עם כל החברים שחגגו עם אלמוג: "יש לאלמוג כמות מטורפת של חברים. את חלקם אנחנו מכירים, והמעגל התרחב. היה טירוף והתרגשות מיוחדת שלהם ושלו. היו פה 40 חברים והוא ממש רצה לראות אותם".
לגבי הקשר שלו עם שאר החטופים, סיפרה אלגרבלי כי "הם החזיקו האחד את השני אפילו ברמה של לספר האחד את השני ולעזור עם הגילוח ובדברים הקטנים. אנדריי לימד אותם רוסית והם למדו יחד ערבית והעסיקו האחד את השני".
אלמוג מאיר ג׳אן בפגישה הראשונה עם החברים
(מתוך אינסטגרם)

בסיום ההצהרה סיפרה על המשך המאבק: "לאמא יש יום הולדת היום והיא קיבלה את המתנה הכי טובה שאפשר לבקש. זו המתנה שהיא הייתה יכולה לקבל. כולנו חיכינו לזה". הדוד אבירם הוסיף: "לנו זה מושלם אבל יש עוד 120 חטופים שאנחנו מחוברים אליהם, אני כ"כ מחובר שקשה לי לראות את המשפחות האחרות שהיקירים שלהן בעזה. אנחנו צריכים להביא אותם אנחנו לא נפסיק. אנחנו נתעסק עם אלמוג ובמקביל נמשיך במאבק ועד שכל ה-120 לא יגיעו אנחנו לא נעצור".

קרוב המשפחה שהיה עם שלומי בנובה: "סגירת מעגל מטורפת"

"הקצין סיפר לנו ששלומי חזר במבצע ביחד עם עוד שני חטופים ונועה ארגמני ולא עיכלתי. גם כשראיתי את שלומי עדיין לא הצלחתי, הייתי באאוט לחלוטין, זאת בשבילי סגירת מעגל מטורפת", כך מתאר בריאיון ל-ynet, ינאי אליהו, קרוב משפחתו של החטוף שלומי זיו שחולץ אתמול.
ינאי עצמו היה במסיבת הנובה יחד עם שלומי ועם אחיו אביב שנרצח. "זאת סגירת מעגל מטורפת. אני מאמין שאביב תמרן הכל מלמעלה ושמר על שלומי בפינצטה, כמו שהם היו תמיד. המשפחות מאוד מחוברות ותמיד היינו בקשר מדהים גם לפני המקרה וכמובן עכשיו גם אחרי המקרה".
ינאי אליהו, קרוב משפחתו של שלומי זיו החטוף שחזר בראיון לאולפן ווינט
( צילום: אסף חן)

ואחרי החיבוקים וההתרגשות אתה נאלץ לספר לו מה קרה לאביב? "על אביב הוא ידע שהוא לא יחזור. הוא מכיר את האופי של אביב, אביב באופי שלו לוחם ולא משאיר אף אחד מאחור. יש לנו סרטון שבו רואים את הקרב האחרון של אביב נלחם עד הכדור האחרון, עד שנגמרה לו התחמושת ונורה עליו טיל RPG. ככה הוא הציל את כולם. שלומי ידע. עליי הוא לא ידע וזה מאוד הפתיע אותו וריגש אותו וריגש אותי ביחד וריגש את כל המדינה אני בטוח שהסרטון הזה הגיע לכל העולם".
מה הוא סיפר לך על השבי? "קודם כל הוא שאל אותי מה קרה לחבורה שאיתה היינו במסיבה ואיך ברחתי משם. ניתן לזמן לעשות את זה שלו. אנחנו קודם כל השלמנו פערים. הוא השלים פערים עם הבן של אביב ששלומי מבחינתו כמו אבא, ולאט-לאט יש לנו מסע ארוך".
2 צפייה בגלריה
המפגש הראשון של שלומי זיו עם משפחתו
המפגש הראשון של שלומי זיו עם משפחתו
המפגש הראשון של שלומי זיו עם משפחתו
(צילום: מטה משפחות החטופים)
הופתעת מזה שהוא עומד על הרגליים, הולך יציב בגאווה? "זה לא הפתיע אותי כמו שזה שימח אותי כי אני ידעתי ששלומי חזק, וידעתי שהוא בשגרה חזק, היום אני מבין שהוא גיבור. לא הבנתי עד כמה הוא חזק, והוא הוכיח לי ולכל עם ישראל כמה הוא גיבור ואני פשוט מצדיע לו ולכל החטופים".
אנחנו מבינים שהוא פיתח שם קשרים עם מי שהיו איתו לכל אורך החודשים האלה בשבי של חמאס - אנדריי ואלמוג, נכון? "כן, זה קשר שנבנה לכל החיים, הם עברו את החוויות הכי קשות שאפשר לתאר. אני מאמין שכולם בטוחים בזה, מי שרוצה שיכחיש ומי שרוצה שיבין, כל החטופים עוברים שם גיהינום ואנחנו מתפללים להחזיר את כולם בשלום בעסקה או לא. זה לא משנה, העיקר שתהיה אחדות בעם שכל החטופים יחזרו הביתה. זה הכי חשוב".