בן גביר: אקים לשכה בשייח ג'ראח

תשעה חודשים לאחר שהקים "לשכה פרלמנטרית" בשכונת שמעון הצדיק-שייח ג'ראח בירושלים והוביל לסערה רגע לפני פתיחת מבצע "שומר החומות", ח"כ איתמר בן גביר מתכוון להקים שוב את לשכתו באותה שכונה. כך נודע ל-ynet.
בן גביר, יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, מתכוון להקים את הלשכה המאולתרת ברחבת הבית של משפחת יושבייב, שהוצת אמש. הוא טוען שיישאר שם עד שתוצמד לבית המשפחה שמירה קבועה ל-24 שעות.
הצתת בית משפחת יושבייב בשייח ג'ראח
(צילום: localfocus )

3 צפייה בגלריה
לשכתו של איתמר בן גביר בשייח ג'ראח
לשכתו של איתמר בן גביר בשייח ג'ראח
לשכת בן גביר בשייח ג'ראח, במאי האחרון
בפעם הקודמת בן גביר פתח את "הלשכה" בשייח ג'ראח בתחילת חודש לאחר כמה ימים של עימותים אלימים בשכונה בין המשטרה לערבים ובין ערבים ליהודים. לעבר אותו אוהל שהקים הושלכו אבנים. הוא הסכים לפינוי כמה ימים לאחר מכן, על רקע הפצרות מלשכת ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, ובעקבות סיכום לנוכחות משטרה קבועה במקום עד סוף ימי הרמדאן.
לבית משפחת יושבייב הושלכו אמש בקבוקי תבערה בסביבות השעה 23:00. נזק כבד נגרם לבית, אך בני המשפחה לא שהו באותה עת במקום ולא נפגעו. הם כבר דיווחו בעבר על התנכלויות קשות מצד שכניהם הערבים, וכלי הרכב שלהם הוצתו לדבריהם תשע פעמים בחודשים האחרונים.
"אם התושבים לא מקבלים הגנה מהמשטרה, אני אגן עליהם", אמר ל-ynet בן גביר. "מחר אפתח לשכה פרלמנטרית בשכונת שמעון הצדיק, עד שהביטחון יחזור לשכונה והמשטרה תציב אבטחה קבועה. לא יכול שיותר מתשע פעמים הציתו את הרכב של משפחת יושביייב, בפעם העשירית ניסו לשרוף אותם חיים ורק בנס הם לא היו בבית בשבת, ומשטרת ירושלים תתנהג כאילו מדובר בהפגנה מול הבית. אם המשטרה לא נוכחת אני אהיה שם".
בתום הערכת מצב במחוז ירושלים, החליט מפקד המחוז לתגבר את פעילות המשטרה במרחב ולהציב כוח משטרה סמוך לבית המשפחה.
3 צפייה בגלריה
מקום השריפה בשייח ג'ראח
מקום השריפה בשייח ג'ראח
כוחות הכיבוי בשייח ג'ראח, הלילה
(צילום: localfocus)
3 צפייה בגלריה
הנזק אחרי השריפה בבית של יושבייב
הנזק אחרי השריפה בבית של יושבייב
הנזק אחרי השריפה בבית של יושבייב
(צילום: חיים גולדיטש)
מ', אחד השכנים הערבים בשכונה שביתו צמוד לבית המשפחה שהוצת, סיפר ל-ynet כי אמש שמע "דפיקות" בדלת שלו, ואז "אנשים שבורחים". כשיצא החוצה לבדוק את פשר העניין, ראה עשן שעולה מבית המשפחה היהודית. "אני היחיד שעוד מדבר איתו בשכונה", הוא סיפר, "כנראה שרצו להזהיר אותי כי הבית שלי צמוד לשלו. לא נראה שרצו להפחיד אותו - אלא ממש לשרוף אותם בחיים".
השכן הוסיף: "התקשרתי מהר למשטרה וחשבתי אם לפרוץ פנימה, כי ידענו שיש לו ילדים קטנים, תינוקות, וחשבתי להציל אותם. במזל גדול המשפחה שלו לא הייתה בבית וכנראה היו אצל חברים. זו רמה אחרת כבר לשרוף משפחה עם ילדים. מה אנחנו דאעש? ישר עלה לי הסיפור של דומא בראש. אנחנו לא חיות. הבתים שלנו צמודים ויכולנו להיפגע גם. מזל שאף אחד בסוף לא נפגע".
בשייח ג'ראח, נזכיר, שוררת מתיחות בין התושבים הערבים לקומץ היהודים שהתיישב בה. כבר שנים ארוכות מתנהל מאבק משפטי על פינוי משפחות ערביות מבתים שלפני מלחמת העצמאות היו שייכים ליהודים. בשנה האחרונה אירעו לא מעט עימותים אלימים בין הצדדים, ולא פעם תועדו גם רעולי פנים מיידים אבנים על מכוניות של ערבים באזור או משחיתים כלי רכב ערביים.
מנגד, תושבי השכונה היהודים המעטים חווים אירועים אלימים תכופים. בדצמבר נדקרה מוריה כהן בידי שכנתה הערבייה בת ה-14. בחודש שעבר פונתה משפחת סאלחייה מביתה בשכונה, אחרי שימים קודם לכן התבצרו בניה על הגג עם בלון גז וחומרים דליקים. 18 איש נעצרו בפינוי.
ח"כ מוסי רז (מרצ) אמר בתגובה להצהרת בן גביר כי "מי שהולך להקים לשכה פרלמנטרית בשייח ג'ראח מנסה להצית את השטח ולחרחר מלחמה, כפי שעשה במאי האחרון. לשייח ג'ראח אכן צריכים להגיע חברי כנסת, אבל לא כדי להבעיר את השטח אלא כדי לחזות בעוול המתרחש שם ולהשתתף בהפגנה השבועית בימי שישי אחר הצהריים בדרישה לצדק".
תנועת "דרכנו" הודיעה כי פנתה לגורמי הביטחון "בדרישה למנוע מח"כ בן גביר להקים לשכה פרלמנטרית בשכונת שיח ג'ראח. הדבר יבעיר את השטח ויסכן אזרחים ואת כוחות הביטחון וכל זה כדי לשרת גימיק תקשורתי של ח"כ קיצוני".