תיעוד הירי בפלסטיני

כוח מילואים של צה"ל ירה למוות היום (שלישי) לעבר מחבל פלסטיני, האסיר המשוחרר חמדי אבו דיא, במהלך בידוק כלי רכב סמוך לעיירה הפלסטינית חלחול הסמוכה לחברון. על פי הדיווח שנבדק, אבו דיא בן ה-40, שירה לעבר אוטובוס בגוש עציון שלשום, ירה בצהריים לעבר הלוחמים - שהגיבו בירי מצידם. דובר צה"ל הבהירו כי אין נפגעים בקרב החיילים.
באותו ניסיון פיגוע ירי לפני יומיים, גם כן ליד חלחול, נגרם נזק לאוטובוס. הגדוד שהוצב במקום הבוקר הוא גדוד מילואים 6555 של חטיבה 5. הלוחמים הבחינו במחבל, איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, יורה לעברם, הגיבו במהירות ונטרלו אותו.
3 צפייה בגלריה
חמדי אבו דיא וכוחות צה"ל במחסום
חמדי אבו דיא וכוחות צה"ל במחסום
איש המנגנונים הפלסטיניים חוסל יומיים לאחר שירה לעבר אוטובוס. זירת הירי, היום
3 צפייה בגלריה
הנשק של המחבל
הנשק של המחבל
הנשק של המחבל
3 צפייה בגלריה
תיעוד הנזק בפיגוע הירי סמוך לחלחול
תיעוד הנזק בפיגוע הירי סמוך לחלחול
הפגיעה באוטובוס, שלשום
האירוע היום מצטרף לשורה של תקריות ביטחוניות בימים האחרונים. בלילה שבין שישי לשבת פתחו שני מחבלים באש מרכב חולף לעבר כוח של צה"ל שביצע פעילות יזומה באזור ג'נין. הלוחמים השיבו באש, וחיסלו את שני המחבלים. במשרד הבריאות הפלסטיני זיהו את השניים שנהרגו כעז א-דין באסם חמאמה (24) ואמג'ד עדנאן חלאיילה (23). לפי הדיווחים הם היו פעילים ב"חטיבת ג'נין" של הג'יהאד האיסלאמי.
משרד הבריאות הפלסטיני דיווח באותו היום על מותו של צעיר נוסף מאזור ג'נין, שנורה לטענת הפלסטינים לפני כמה ימים. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דווח כי אותו צעיר, יאזן סאמר אל-ג'עברי (19), נפצע ב-2 בינואר במהלך פעילות של צה"ל בכפר דאן שבאזור ג'נין.
בנוסף, ביום חמישי האחרון חוסל חמוש מ"חטיבת ג'נין", בחילופי אש עם כוח צה"ל בקבאטיה שגם היא באזור ג'נין. לפי הדיווחים של הפלסטינים חילופי האש החלו כאשר הכוח כיתר את ביתו של מבוקש שאותו הגיעו לעצור. אחד החמושים חוסל כאמור, ועוד ארבעה מהם נפצעו. הלוחמים יצאו מקבאטיה עם המבוקש העצור.
יום קודם לכן אירע פיגוע דקירה בהר חברון, שבו נפצע באורח בינוני אלישיב נחום בן ה-29 בחווה שבה הוא מתגורר, סמוך ליישוב שמעה. המחבל נורה ונהרג. באותו יום הודיעו הפלסטינים על מותו של צעיר בן 21 שלדבריהם נורה מאש כוחות הביטחון במחנה בלאטה בשכם.