ביום האחרון להגשת מועמדות לפריימריז בליכוד פרסמו במפלגה את רשימת המועמדים שיו"ר המפלגה בנימין נתניהו העניק להם אפשרות להתמודד בבחירות המקדימות - מבלי שהשלימו את התקופה הנדרשת לחברות בליכוד.
החלטתו להתמודד של אחד מהם, העיתונאי בועז ביסמוט, נמסרה כמה שעות לפני כן. מתוך 14 המתמודדים שקיבלו "קיצור פז"ם", הוא ומשה פייגלין - לשעבר יו"ר מפלגת זהות שלא עברה את אחוז החסימה - הם היחידים שמתמודדים ברשימה הארצית.
5 צפייה בגלריה
בועז ביסמוט
בועז ביסמוט
בועז ביסמוט. מזוהה עם נתניהו
(צילום: אוהד צויגנברג )
"לאחר ששקלתי את הבקשות לקיצור תקופת האכשרה, אני מסכים לפטור את חברי הליכוד המפורטים ברשימה מהתנאי ולאפשר לכל אחד מהם להגיש מועמדות בבחירות המקדימות של מועמדי הליכוד לרשימת הליכוד לכנסת", כתב נתניהו בהודעה שפורסמה אמש (שני).
ביסמוט, המזוהה עם נתניהו, התלבט באחרונה לא מעט וערך שורה של התייעצויות, בין היתר עם בכירים בליכוד. גורמים בכירים במפלגה אמרו כי זה ימים ארוכים הוא בודק אפשרויות בליכוד ומנסה לגייס תמיכה של פעילים בולטים ופוקדים גדולים. לרשות נתניהו שלושה שריונים בליכוד במקומות הריאליים, אולם לפי שעה ביסמוט לא אמור לקבל אחד מהם. בשנה האחרונה הוא נחשב דמות פופולארית בליכוד ומגן על נתניהו והליכוד בהזדמנויות שונות.
ההצהרה המשותפת של נתניהו ופייגלין, ב-2019
(צילום: ליהי קרופניק)

5 צפייה בגלריה
הצהרה משותפת של בנימין נתניהו ומשה פייגלין
הצהרה משותפת של בנימין נתניהו ומשה פייגלין
פייגלין. קיבל הבטחה, לא הפך לשר
(צילום: קובי ריכטר, TPS)
מלבדו חתם נתניהו כאמור גם על קיצור תקופת החברות במפלגה של פייגלין, שנתניהו הבטיח לו בבחירות 2019 מועד ב' תפקיד שר והעברת לגליזציה של סמים קלים - בתמורה לכך שמפלגת זהות לא תתמודד. לשר הוא לא הפך. בשנת 2012 התמודד פייגלין על ראשות הליכוד מול נתניהו, הפעם היחידה בעשור האחרון פרט להתמודדות של גדעון סער מול נתניהו שבה נערכו בחירות מקדימות על ראשות המפלגה.
קיצור פז"ם הוענק גם לשני חברי כנסת לשעבר - שולי מועלם, שבמשך שש שנים הייתה חברה בכנסת מטעם הבית היהודי ותתמודד במחוז יהודה ושומרון; ואשר פנטהון סיום, שכיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת כולנו של משה כחלון בתחילת שנת 2019. סיום, שנולד באתיופיה, יתמודד על המשבצת לעולים חדשים. מולו, בין היתר, יתמודד אלכס פרידמן מייסד ויו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם", שבכמה ממערכות הבחירות האחרונות הוצב ברשימת ישראל ביתנו.
5 צפייה בגלריה
שולי מועלם
שולי מועלם
שולי מועלם. פעם בבית היהודי, היום בליכוד
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
עו"ד טלי גוטליב
עו"ד טלי גוטליב
עו"ד טלי גוטליב
(צילום: אלי סגל)
ברשימת מקבלי קיצור הפז"ם נכללים גם כמה עורכי דין ובהם עורכת הדין הפלילית טלי גוטליב, שהגנה בעבר על חשודים באונס ובתקופה האחרונה שימשה כחברת פאנלים בתקשורת. בריאיון ב-2017 היא אמרה כי הנשיא לשעבר משה קצב "רק ניהל רומנים", ועל אלון קסטיאל, שהורשע לאחר מכן בשורת עבירות מין, הסבירה כי "מתלוננות רוצות לצאת איתו, עולות אליו הביתה ואז מאשימים אותו באונס. באינסטינקט שלי הוא קורבן".
גוטליב עוררה סערה כאשר בעת שייצגה צעירים החשודים באונס בת 17 מהרצליה ניסתה לקשור בין התכנים בחשבון האינסטגרם של הנערה לבין המעשים, באומרה: "היא יצאה עם בחורים בני 50, והעלתה תמונות שלה בחוטיני". גוטליב תתחרה על משבצת האישה החדשה, וכמוה גם עו"ד יסמין מזרחי.
5 צפייה בגלריה
עו"ד אייל בסרגליק. ייצג את חיים כץ ואת איוב קרא
עו"ד אייל בסרגליק. ייצג את חיים כץ ואת איוב קרא
עו"ד אייל בסרגליק. ייצג את חיים כץ ואת איוב קרא
(צילום: אלי סגל)
גם הסנגור הפלילי עו"ד אייל בסרגליק (41), שהגיש בעבר את מועמדותו למשרת פרקליט המדינה, נכלל ברשימה. עו"ד בסרגליק ייצג בין היתר את "החייל היורה" אלאור אזריה, וכן בכירים בליכוד ובהם ח"כ חיים כץ (סגירת תיק בשימוע בפרשיית העמותות) והשר לשעבר איוב קרא. בסרגליק יתמודד במחוז מישור החוף, כמו עו"ד טל קדמי ודוד סדון.
חמודי מולא, בנו של ח״כ פטין מולא שזעם על נתניהו בשל דחיקת משבצת המיעוטים ברשימה, יתמודד במחוז הגליל והעמקים. צביאל רובין, יו"ר עירוני נהריה בכדורסל, יתמודד במחוז חיפה, ואילו במחוז תל אביב יתמודדו עו"ד זהבה גור וכן אורן מגנזי, יועצו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. בפריימריז הקודמים נחסמה הדרך בפני הבן גלעד שרון בטענה שלא ניתן לקצר לו את תקופת החברות המינימלית הדרושה כדי להתמודד במפלגה.