סיפורי הגבורה של מספר לוחמים הועלו על נס אתמול (רביעי), בנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס. אחד מאותם גיבורים הוא רב-סמל אשרף אל-בחירי (42), לוחם ביחידת הגששים המורכבת מבני העדה הבדואית באוגדת עזה. בשיחה עם ynet ביום שאחרי הוא מספר על התגובות - וגם חוזר לאותו בוקר ב-7 באוקטובר, שבו לחם במחבלים.
1 צפייה בגלריה
אשרף אלבחירי
אשרף אלבחירי
"האמריקנים לא ציפו לראות מוסלמי שמשרת בצה"ל". אשרף אל-בחירי
(באדיבות המצולם)
"זה כבוד גדול לעדה הבדואית בכלל. אני התרגשתי מאוד", הוא מספר בהתרגשות, "לא ציפיתי להגיע למצב הזה. ב-7 באוקטובר הייתי באוגדת עזה. הרגנו המון מחבלים בש"ג, סך הכול היינו ארבעה חיילים". לדבריו, "החזקנו מעמד שעתיים, היינו צריכים לשמור על הכדורים עד שהגיע עוד כוח. והתברר שחתכו את הגדר ונכנסו לאוגדה מהצד השני".
"לקחתי חייל אחד איתי וחייל אחר השארתי בש"ג. הלכנו לשם, וחלק מהמחבלים המשיכו לכיוון אולם הספורט באוגדה, חלק הרגנו, עד שהגיעה לוחמי יחידת שלדג. סימנו להם איפה נמצאים המחבלים. לא ידענו שיש עוד מחבלים, והחיילים נפצעו ואחד המפקדים נהרג. אבל הצלחנו להחזיק מעמד עד שהגיע עוד כוח".
בסיום לחימה עיקשת מול המחבלים, הצליח אל-בחירי יחד עם חייליו לגבור על החמושים במקום. "וידאנו שאין מחבלים באוגדת עזה", הוא אומר, "אחרי אוגדת עזה נסעתי לקיבוץ בארי בשעה ארבע אחר הצהריים. חברנו למפקד אוגדה 98 ברק חירם. באמצע הנסיעה הבחנתי באישה זקנה שנרצחה באמצע הכביש. הרמתי את האישה, שמתי אותה בצד שהטנקים לא יעלו עליה. היה שם גם ילד. אני לא יודע מי הם היו. ופשוט המשכתי את הלחימה".
תחילת נאומו של נתניהו - והצגת הלוחמים
(צילום: רויטרס )

לאחר מכן, לחם גם בעזה. "האמת היא שלא ציפיתי שיגיעו באותו בוקר מחבלים עד אופקים, מחבלים מסתובבים בשדרות. חשבתי בהתחלה שיש אולי 10 מחבלים, 20 מחבלים. באותו יום ראיתי מחבלים בטנדר ובאופנועים".
הוא סיפר כי בביקור בוושינגטון האמריקנים הופתעו מהגעתו של לוחם בדואי-מוסלמי יחד עם פמליית ראש הממשלה: "אני יכול רק להודות לצבא ששלח אותי עם ראש הממשלה. זה היה כבוד גדול למשפחה ולעיר רהט. אנשים לא הפסיקו להתקשר אליי". עוד הוא הודה לראש הממשלה נתניהו עצמו ולרעייתו שרה.
"אנשים חושבים שעם ישראל זה רק יהודים. אבל יש דרוזים ובדואים, כמו שאומרים - אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד. לאמריקנים היה מוזר לראות בדואי מוסלמי שמשרת בצבא. אבל ראש הממשלה הסביר להם. אני רוצה רק לומר תודה לעם ישראל. עם ישראל צריך להסתכל קדימה ולהשמיד את החמאס לגמרי. הם לא צריכים להרים את הראש למעלה. ב- 7 באוקטובר הם לא הבדילו בין בדואים ליהודים".
בנאומו בפני שני בתי הקונגרס בוושינגטון, הציג אמש נתניהו ארבעה לוחמים שפעלו בגבורה מאז 7 באוקטובר, ונכחו באולם בעת הנאום: סג"ם אביחיל ראובן, מגדוד 890 בחטיבת הצנחנים; סגן יונתן בן חמו מההנדסה הקרבית; סגן אסא סופר, מ"מ בחטיבה 7 של השריון ואת אשרף אל-בחירי. כל לוחם שהוצג על-ידי נתניהו זכה לתשואות מצד יושבי האולם שנעמדו על רגליהם.