שיטפונות עזים באזורים בשליטת המורדים החות'ים בתימן הביאו לסחיפתם של עשרות מוקשים, שהוטמנו על-ידי החות'ים, ומסכנים כעת את חיי התושבים.
חבל תהאמה בתימן השוכן בחוף המערבי, באזור הים האדום, מתמודד בימים האחרונים עם נזקים קשים. הגשמים העזים הביאו לשיטפונות ולמותם של עשרות אנשים. לפי העיתון א-שרק אל-אווסט, יותר מ-45 נהרגו בהצפות, ומספר הנעדרים כפול. הממשלה התימנית, יריבתה של החות'ים וזו שמקבלת את הכרת הקהילה הבינלאומית, קראה לסייע לתושבים שחיים באזורי המורדים. האזורים כוללים את מחוז חודיידה וחלקים מהמחוזות חג'ה, אל-מחוית, רימה ותעז.
6 צפייה בגלריה
הצפות שיטפונות ב תימן מוקשים של החות'ים חות'ים נסחפו
הצפות שיטפונות ב תימן מוקשים של החות'ים חות'ים נסחפו
מוקשים של החות'ים שהתגלו בשיטפונות

החות'ים מואשמים בשליטה במשאבים באזורי ההצפות ובכך שאינם מספקים לתושבים את הסיוע הדרוש. לפי ההערכות מספר הנעדרים בשיטפונות עומד על יותר מ-100. יותר מ-500 בתים נפגעו בהצפות ואלפי משפחות נעקרו מבתיהן.
לפני השיטפונות הטמינו החות'ים מוקשים באדמה ובאבנים באזורים שונים בתימן. המוקשים נסחפו עם הזרם, ומסכנים את התושבים. עלי חמיד אל-אהדל, אחראי התקשורת במחוז חודיידה, פנה לתושבים וביקש מהם לנקוט משנה זהירות ולהישאר בבתים כדי להגן על חייהם מהמוקשים שהטמינו החות'ים ונסחפים כעת.
6 צפייה בגלריה
חודיידה תימן הצפות שיטפונות
חודיידה תימן הצפות שיטפונות
ההצפות בחודיידה
(צילום: רויטרס / Al Masirah TV / REUTERS TV via REUTERS)
6 צפייה בגלריה
חודיידה תימן הצפות שיטפונות
חודיידה תימן הצפות שיטפונות
(צילום: רויטרס / Al Masirah TV / REUTERS TV via REUTERS)
תמונות שהופצו ברשתות החברתיות הראו את המוקשים החשופים, אחרי שהיו קבורים במקומות שהחות'ים סרבו לחשוף בשנים האחרונות. כעת הם מהווים איום ישיר על חייהם וביטחונם של התושבים. אחד הגולשים כתב ברשת: "מי ששרד את השיטפונות נהרג ממוקשים של מיליציית הטרור החות'ית שהוסוו בצורת אבנים בשבילי העמק, בחוות ובכבישים".
גולש אחר כתב: "השיטפונות סחפו את המוקשים של החות'ים. מדובר באסון במלוא מובן המילה שעומד מול התימנים. החות'ים לא השאירו מקום ללא מוקשים. המוקשים האלה לא הורגים את האמריקנים או הישראלים הם הורגים את התימנים. חודיידה הוצפה ואינספור מוקשים נחשפו".
עוד לפני השיטפונות, בכתבות מהחודשים האחרונים, הוצגו המוקשים של החות'ים כסכנה מיידית וברורה לתושבי האזורים שבשליטת המורדים. רבים כבר נהרגו ונפצעו מפיצוצי מוקשים. בגלל המחסור בנתונים על כמות הנפגעים, גורמים בחודיידה ביקשו מהציבור באזורים שבשליטת החות'ים לספק לרשויות כל מספר או נתונים לגבי נפגעים כדי להקל בסיוע.