2 צפייה בגלריה
פעילי רבנים לזכויות אדם וקואליציית המסיק הותקפו בכפר בורין בידי מתנחלים רעולי פנים
פעילי רבנים לזכויות אדם וקואליציית המסיק הותקפו בכפר בורין בידי מתנחלים רעולי פנים
רכב שהוצת בידי רעולי פנים באזור שכם
(צילום: רבנים לזכויות אדם )
בשב"כ ובמשטרת מחוז ש"י עדיין ממשיכים בחקירת אירועי האלימות שביצעו פעילי ימין צעירים לפני כשלושה שבועות בשומרון. בנוגע לאירוע בכפר הפלסטיני חווארה בו התפרעו פעילי ימין ויידו אבנים לעבר מכוניות וחנויות, צפויים מעצרים בקרוב.
זהותם של חלק מהצעירים ידועה ואת התיק מלווה פרקליט מטעם פרקליטות מחוז ירושלים מתחילת החקירה. גורמים המעורבים בפרטים טוענים כי גם היציאה למעצרים תהיה מדודה על מנת להגיע למצב של הגשת כתבי אישום.
בנוגע לאירוע בכפר בורין שבאזור שכם לפני כשלושה שבועות בו הותקפו פעילי שמאל באלות ובאבנים ואף הוצת רכבם, נעצרו מספר חשודים ששוחררו. אחד מהם נעצר בחשד לביצוע ההצתה ושוחרר ביום חמישי האחרון.
2 צפייה בגלריה
יידוי אבנים בחווארה
יידוי אבנים בחווארה
שמשות מנופצות בחווארה
תיעוד מיידוי אבנים בחווארה
(מתוך פייסבוק)

לטענת החשוד, לאחר האירוע התקשר אליו רכז שב"כ בשם רני, וביקש ממנו למסור מידע לגבי האירוע. במהלך השיחה אמר רכז השב"כ לנער כי הוא יודע שהוא לא היה מעורב באירוע. השיחה הוקלטה בטלפון הנייד שלו שהיה מוחזק באותה עת בשב"כ, וההקלטה סייעה לחשוד בהחלטה לשחררו.
השופט ששחרר אותו קבע כי האירוע אינו לאומני אלא פלילי. "בבקשה צוין כי מדובר בעבירות ממניע גזעני, אך לא מצאתי בסיס לכך בחומר שבפניי, שכן מדובר לפי החומר בתקיפה מצד החשוד, ביחד עם אחרים, פעילי שמאל יהודיים. אין בחומר שבפניי עדות לכך שהחשוד היה מעורב בתקיפה של ערבים", כתב השופט שלמה בנג'ו. לבסוף, הורה השופט על שחרור החשוד למעצר בית מלא בערבות כספית. כמו כן, הורה על איסור יצירת כל קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים בפרשה, למשך 14 ימים.
בתגובה להחלטה, אמר בא כוחו של החשוד מטעם ארגון חוננו, עו"ד עדי קידר, כי "בית המשפט קיבל את מלוא טענותינו. ראשית כי אין ראיות נגד החשוד וכי בניגוד לעמדת המשטרה והשב"כ גרסתו של החשוד עקבית. אולם בכך לא הסתפק בית המשפט עת קיבל את הטענה וקבע כי אין המדובר באירוע לאומני ויש לחקור אותו כאירוע פלילי, ומשכך מעורבותם של השב"כ והימ"ר בחקירה זו מעוררת שאלות כבדות משקל שצריכות להישאל".