4 צפייה בגלריה
מאי גולן, גלית דיסטל אטבריאן
מאי גולן, גלית דיסטל אטבריאן
מאי גולן וגלית דיסטל אטבריאן
(צילום: נדב אבס, הדר יואביאן)
ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בצהריים (שני) בישיבת סיעת הליכוד כי החליט למנות את מאי גולן לשרה במשרד ראש הממשלה ואת גלית דיסטל אטבריאן, שמונתה עם הקמת הממשלה לשרה במשרד רה"מ - לשרת ההסברה. מינויים אלו מגיעים כחלק מניסיונותיו של נתניהו למזער נזקים ולעצור את המחאה שהתגברה בליכוד אצל אלו שנותרו מחוץ לממשלה.
"בשבוע האחרון התחלנו בביצוע המדיניות אותה הבטחנו לציבור - ולשמה נבחרנו", אמר נתניהו בישיבת הסיעה. "אנחנו לא ממתינים, ואני חושב שכבר מרגישים זאת היטב. הקמנו ממשלה אחרת, עם מדיניות אחרת, ויש לנו כוונה להתנהל אחרת - בכלכלה, ביחסי החוץ, בביטחון, בבלימת איראן, בתחבורה, בתחום המשפטי, בחינוך - ובכל תחום".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"קיבלנו מנדט ברור מהציבור כדי לבצע את מה שהבטחנו בבחירות - וכך נעשה". נתניהו
(צילום: מארק ישראל סלם)
"קיבלנו מנדט ברור מהציבור כדי לבצע את מה שהבטחנו בבחירות - וכך נעשה", המשיך נתניהו. "זאת מהות הדמוקרטיה – זה מימוש רצון הבוחר. אנחנו לא נבהלים מהקמפיין התקשורתי החד-צדדי נגדנו, ואנחנו לא נרתעים אל מול ההסתה שמשתוללת נגדנו. אנחנו מגנים בתקיפות את החרפה שבשתיקת האופוזיציה ומערכת אכיפת החוק. עומדים מאחורינו למעלה משני מיליון אזרחים ו-64 מנדטים, שבשליחותם אנו פועלים".
מאי גולן, שעם הקמת הממשלה לא קיבלה תפקיד שהשביע את רצונה, הודיעה בשבוע שעבר שהיא לא מרגישה טוב ולא הגיעה למליאה. מקורביה אמרו אז כי "הציפייה היחידה שלה היא שיעמדו בהתחייבות שניתנה לה להתמנות לשרה בממשלה. מאי הוכיחה את נאמנותה לראש הממשלה בכל שלב ושלב, נלחמה בכל הכוח להפלת הממשלה הקודמת ואף שילמה על כך מחיר אישי".
4 צפייה בגלריה
תכהן כשרה במשרד רה"מ. מאי גולן ובנימין נתניהו
תכהן כשרה במשרד רה"מ. מאי גולן ובנימין נתניהו
תכהן כשרה במשרד רה"מ. מאי גולן ובנימין נתניהו
לגולן הוצע בשבוע שעבר לעמוד בראשות ועדת הכלכלה, אך היא סירבה לתפקיד בטענה שלח"כ דוד ביטן יש זכות ראשונים על הוועדה, והוא אכן מונה לתפקיד. זאת למרות שבינה לבין ביטן שורר נתק, והוא אף כועס עליה לאחר שבחרה שלא להישאר בציר משותף יחד איתו ועם חברי ליכוד נוספים.
ביום השבעת הממשלה גולן יצאה מהכנסת לאחר שהבינה שהסיכומים שאליהם הגיעה עם נתניהו לא יצאו לפועל. גורם פוליטי המזוהה עימה סיפר כי במהלך פגישה שנערכה לפני השבעת הממשלה נתניהו הבטיח לגולן שתכהן כשרת הסברה ברוטציה, ועד שזו תיכנס לתוקף, תכהן כסגנית שר במשרד ראש הממשלה - אך אז חזר בו מכוונתו.
בהמשך גולן הייתה אמורה להתמנות לסגנית שרה במשרד ראש הממשלה, אבל החוק הנוכחי לא מאפשר יותר משני סגני שרים במשרד, והיא לא מונתה בסופו של דבר. מי שכאמור תכהן בתפקיד שרת ההסברה בסופו של דבר היא גלית דיסטל אטבריאן, שעם הקמת הממשלה מונתה תחילה לתפקיד שרה במשרד רה"מ.
דודי אמסלם נגד נתניהו: "הוא כפוי טובה, השפיל אותי"
(צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים )

ביום שישי ח"כ דודי אמסלם מהליכוד תקף את נתניהו באופן חסר תקדים, מאחר שראש הממשלה לא מינה אותו כפי שדרש לתפקיד שר המשפטים או יו"ר הכנסת - ולכן נותר מחוץ לממשלה. "נתניהו כפוי טובה, השפילו את כל האמסלמים והביטנים", אמר בפני תומכים שהתאספו מחוץ לביתו, ברגע שתועד בסרטון שפרסם עיתונאי "בחדרי חרדים" יאיר לוי.
"מי שהחליט לא להעניק לי את התפקיד זה ראש הממשלה", אמר אמסלם על העובדה שלא נבחר להיות יו"ר הכנסת. "שאלתי אותו למה אני לא יכול להיות יו"ר הכנסת, אז הוא מספר לי סיפורי עלי-באבא שהוא לא רוצה שאני אבוא חשבון עם האופוזיציה". בקהל מול אמסלם ענו "אבל אנחנו רוצים", ואמסלם השיב: "את דוד אמסלם לא משפילים. אני שחקן קבוצתי, אבל הייתה פה השפלה מאוד מכוונת כלפיי".
הוא הוסיף: "אמרתי לראש הממשלה - אתה נבחרת ראשון ואני מכבד את זה, אבל אותו קהל בחר אותי במקום הרביעי. ואני לא מבקש שום דבר שלא מגיע לי לפי הסדר - אז נתת ליריב לוין את המשפטים, אחלה. אז נתת לגלנט, נתת לאלי כהן, ואיפה דוד אמסלם? אתה מדלג עליי? מה חטאי ומה פשעי? אותי לא משפילים. אותנו הספרדים לא משפילים. אף פעם. אותנו בני עדות המזרח אף אחד לא ישפיל, גם לא ראש ממשלה מטעם הליכוד".
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם ח"כ דוד ביטן
ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם ח"כ דוד ביטן
נתניהו וביטן בישיבת הסיעה
בתוך כך, נתניהו וח"כ דוד ביטן הסתודדו בישיבת הסיעה של הליכוד, במה שנראה כמו יישור הדורים. זאת לאחר שברביעי האחרון מינה נתניהו את ביטן ליו"ר ועדת הכלכלה.
ביטן, שמואשם בשוחד ושמשפטו מתנהל, מונה ליו"ר הוועדה לאחר שבישיבת סיעת הליכוד שלפני ההשבעה הוא תקף את נתניהו ואמר לו בין היתר: "למה לא כינסת את הסיעה עד עכשיו?". כששר החינוך יואב קיש ניסה להתערב, צעק לעברו ביטן: "מי מינה אותך? לא מינו אותך לשום דבר".