דובר צה"ל התיר הבוקר (שלישי) לפרסם כי יוסי שרעבי (53) מקיבוץ בארי הוא החטוף הנוסף שלפי הצבא קיים חשש כבד לחייו. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי עדכן אמש בעקבות פרסום סרטון טרור פסיכולוגי של חמאס כי קיים גם חשש כבד לחייו של איתי סבירסקי (38), אף הוא מקיבוץ בארי. עם זאת, לבקשת משפחת שרעבי נמנע עד כה תא"ל הגרי מלציין את שמו. כעת המשפחה הסכימה לפרסום. בנוגע לנועה ארגמני (26) מבאר שבע, שהופיעה גם היא בסרטון של חמאס, ציין דובר צה"ל: "ממנה קיבלנו אות חיים".
3 צפייה בגלריה
יוסי שרעבי בשבי חמאס ו איתי סבירסקי בשבי חמאס
יוסי שרעבי בשבי חמאס ו איתי סבירסקי בשבי חמאס
מימין: יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי
דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת
(צילום: לע"מ)

"ביממה האחרונה חמאס פרסם סרטונים על אודות חטופים, תוך שהוא עושה שימוש אכזרי בחפים מפשע", אמר דובר צה"ל בהצהרתו אמש וציין כי בצבא עדכנו את המשפחות. "לצד זאת שקיבלנו אות חיים מנועה, אני מתייחס לתיאור שעולה מהסרטון על גורל איתי והחטוף הנוסף (שרעבי). איתי לא נורה על ידי כוחותינו, זהו שקר של חמאס".
לדברי תא"ל הגרי, "הבניין שבו הוחזקו לא היה מטרה, והוא לא הותקף על ידי כוחותינו. לא ידענו בזמן אמת את מיקומם, אבל אנחנו לא תוקפים מקום שבו ידוע לנו שייתכן ויש בו וחטופים. בדיעבד, אנחנו יודעים שתקפנו מטרות סמוכות למקום שבו הוחזקו. אנו מתחקרים את האירוע ובוחנים את התמונות לצד מידע נוסף".
3 צפייה בגלריה
נועה ארגן בשבי חמאס
נועה ארגן בשבי חמאס
נועה ארגמני
3 צפייה בגלריה
נועה ארגמני
נועה ארגמני
נועה ארגמני ואבינתן אור ביום חטיפתם
הריאיון עם אחותו של אבינתן אור
(צילום: שמוליק דודפור)

גליה דקל, אחותו של אבינתן אור (30) מתל אביב, בן זוגה של ארגמני שנחטף גם הוא מהמסיבה ברעים לעזה, אמרה ל-ynet Live: "הרגשות מעורבים. בחרתי בעצמי לא לצפות בסרטון. אני רוצה לשמור על עצמי. החטופים שם צריכים אותנו חזקים. חמאס מהצד שלו אומר לנו - אין בכלל דיבור על עסקה עד שמפסיקים את הלחימה".
דקל אמרה עוד: "אנחנו יכולים לראות שהסרטונים משתחררים כל פעם מחדש, זה הקלף היחיד של חמאס. הם לא יכולים נגדנו צבאית. בכל שלב שהם מרגישים מאוימים יותר הם מוציאים סרטון עוד יותר מזעזע שמטלטל מאוד. העסקה שחמאס מציע שנצא מעזה היא לא עסקה, היא שלב קודם לזה. מה יהיה לנו, 'גלעד שליט 2' שמחכים 5 שנים בשבי?
"אנחנו צריכים להחזיק מעמד ולהראות לחמאס חזית אחידה, להראות לו שאנחנו לא מוותרים בשום כיוון - לא בכיוון הצבאי, לא הכלכלי, ולא המדיני. לא צריך להתחיל לדבר על חזרה של אזרחים לצפון הרצועה ולהשמיע דיבורים על אזרחים תמימים ובלתי מעורבים. את אח שלי חטפו אזרחים. חטופים שחזרו מספרים שאין שם אזרחים תמימים. אם באמת חמאס היה מחזיק אותם בגרון - זאת ההזדמנות שלהם לצאת בהפיכה ולשתף פעולה עם ישראל, והם לא עשו את זה".
דבריה של ליאורה ארגמני בעצרת לציון 100 ימים לשבי של החטופים
(צילום: satview)

יוסי שרעבי, מנהל השיווק של דפוס בארי, נחטף לעזה יחד עם אופיר אנגל, בן הזוג של בתו יובל, ואחיו אלי. אנגל בן ה-18 חזר לחיק משפחתו אחרי 54 ימים בשבי חמאס, במסגרת עסקת החטופים. אחיהם הצעיר של יוסי ואלי שרעבי, שרון, סיפר כי "אלי היה בממ"ד עם אשתו ושתי בנותיו, שלושתן נרצחו והוא נלקח לעזה. יוסי נחטף גם הוא, אשתו ובנותיו ניצלו". לדבריו, "הערך העליון צריך להיות קדושת החיים. צריך להביא את החטופים הביתה בריאים ושלמים. אחרי זה ליישב מחדש את העוטף, זה יהיה סמל של תקווה".
איתי סבירסקי ביקר את משפחתו בקיבוץ בארי בשבת 7 באוקטובר. הוריו, אורית ורפי סבירסקי, נרצחו בטבח בקיבוץ. אחותו של איתי, מרב סבירסקי, התראיינה בשבוע שעבר ל-ynet Live ודיברה על אופטימיות זהירה בצל הדיווחים על מגעים מתחדשים לעסקת חטופים: "זה נותן תקווה. אני רוצה לראות שזו הצעה שלוקחים אותה, מקבלים אותה".
ליאורה ארגמני, אימה של נועה שתמונתה נחטפת לתוך עזה הכתה גלים בעולם, אמרה ביום ראשון בעצרת לציון 100 ימים לשבי של החטופים בעזה: "אני לא מבינה איך עברו 100 ימים, אני יודעת ש-100 ימים בשבי זה קשה מאוד". האם, שחולה בסרטן סופני, אמרה עוד כשישבה על כיסא גלגלים: "אני מקווה שאוכל לראות אותה כמה שיותר מהר". ארגמני נחטפה לעזה לאחר שהופרדה מבן זוגה אבינתן אור, שנחטף במקביל אליה לרצועה.