דברי גלנט במליאה
(צילום: ערוץ הכנסת)

שר הביטחון יואב גלנט הגיב לאמירות מתוך הקואליציה שלו נגד השירות המעורב, לאחר הפיגוע בגבול מצרים שבו נהרגו לוחמת ושני לוחמים, ואמר היום (רביעי) בכנסת כי "לוחמות ולוחמי צה"ל חד הם, אין דבר כזה נשים או גברים בראייה שלי, למעט מקצועות ספציפיים שהגדרנו בצה"ל והם בעיקר קשורים למערכי התמרון הכבדים - חי"ר, שריון והנדסה - בשל מגבלות ספציפיות".
גלנט הזכיר כי "יש לנו טייסות, יש לנו חובלות, מפקדות, לוחמות, בכל המערכים. יש מערכים שלמים בצה"ל שהנשים בהם מבצעות תפקיד מרכזי בתחום הגנת הגבולות. מפקדות מחליטות יום-יום על סיכול של מחבלים, נותנות הוראות ונותנות אישור ללוחמים או ללוחמות תחת פיקודם והם מבצעים את העבודה ולכן אני מאוד גאה בלוחמות צה"ל ובמה שהן עושות".
"כשהייתי מפקד שייטת לפני כמעט 30 שנה, כשהתקופה הייתה אחרת, אני אמרתי שיש תפקידים בתוך השייטת שנשים יכולות לבצע, ואני חושב ככה גם היום", הוסיף גלנט. "כשאני הייתי אלוף פיקוד, הבת שלי הייתה חיילת, לוחמת בקרקל, וזה יכול להסביר את עמדתי על העניין בצורה הפשוטה והברורה ביותר".
גלנט אמר את הדברים על רקע סערת הרמיזות המיניות שזרקו לאוויר כתבי ערוץ 14 במהלך שידור, לאחר הפיגוע - והאמירות נגד השירות המעורב. ח"כ צבי סוכות (עוצמה יהודית) אמר הבוקר ל-ynet radio כי "אני באופן כללי חושב שגדודים מעורבים זה דבר לא נכון. ללא שום קשר למה שקרה בדרום".
מוקדם יותר ענה גלנט לשאילתה במליאה של ח"כ דני דנון ממפלגתו הליכוד, שטען כי "לוחמי צה"ל בגבול הדרום שבים ומתריעים שהוראות הפתיחה באש לגבי מבריחים חמושים כובלות ידיהם ומסכנות אותם".
שר הביטחון השיב: "עוד בכנסת הקודמת הצעתי שנשנה לחלוטין את הוראות החוק כלפי מי שמחזיק בנשק לא חוקי באופן כללי. אנחנו כפופים לדין הישראלי גם בצה"ל ואני חוזר ואומר, מי שמחזיק בנשק לא-חוקי אני מציע להטיל עליו לפחות שלוש שנות מאסר כמינימום. מי שיורה בנשק לא-חוקי, גם אם לא פגע, אני מציע לפחות חמש שנים כענישת מינימום. ומי שיורה ופוגע או סוחר בנשק יש להטיל עליו לפחות שבע שנים".
"לצערי הרב, הבעיה שלנו היא עם מערכת המשפט בהקשר הזה והיכולת שלנו לסגור מעגלים", טען גלנט. "אביא אם תרצו בעתיד בפני הכנסת גם דוגמאות לאירועים שבהם צה"ל מסכל, פוגע, עוצר, תופס את האנשים - והם משוחררים אחרי זמן קצר. זו בעיית הבעיות, ועל הבית הזה לשנות את הדברים. חובתנו לעשות את זה, אם אנחנו לא רוצים להידרדר לאנדרלמוסיה".
חבר הכנסת סוכות שאל את גלנט מדוע לא מוצבים מחסומים בעוטף צפון השומרון כדי למנוע פיגועים באזור, שר הביטחון השיב לו כי "השיקול כיצד להפעיל כוח מסור בידיו של המפקד הגזרתי, מסיבות ברורות – אם הוא יציב יותר מחסומים לא יהיה לו כוח לבצע מעצרים מונעים. אם הוא יצטרך לפנות גורמים בלתי חוקיים מהצד הישראלי שמקשים עליו ערב ערב אין לו את הכוח לבצע פעילות אחרת".
ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית התייחסה לדבריו של גלנט על צפון השומרון: "בזמן שדמם של יהודים נשפך וחיי אזרחים מופקרים, עומד שר הביטחון במליאת הכנסת וחושף את סדר העדיפויות המעוות שלו. קודם פינוי יהודים מחבלי ארץ, לאחר מכן, איכות חייהם של אויבנו ורק בסוף הגנה על חייהם של היהודים".