צרפת הזהירה אתמול (יום א') שחנויות ממוזגות שלא יסגרו את הדלתות בשעות הפעילות ייענשו.
אנייס פאנייה-רונשר, השרה לשינוי אקולוגי, ציינה שבימים הקרובים היא תפרסם שני צווים שנועדו להיאבק בבזבוז האנרגיה. לפי השרה, הצו "יאסור על חנויות לפעול עם דלתות פתוחות בזמן שיש מיזוג אוויר או חימום". פאנייה-רונשר ציינה כי בגלל שהדלתות פתוחות צריכת האנרגיה "עולה ב-20%, וזה אבסורד". חנויות שיפרו את "חוק המזגן" ייקנסו, והקנס יגיע עד 750 אירו.
2 צפייה בגלריה
גל חום ב אירופה צרפת 40 מעלות ב פריז
גל חום ב אירופה צרפת 40 מעלות ב פריז
40 מעלות בשבוע שעבר בפריז
(צילום: EPA )
הצו השני של השרה לשינוי אקולוגי מגביל את השימוש של העסקים בשלטי ניאון, גם כן כדי לחסוך בחשמל: בין השעות 01:00 עד 06:00 לא ניתן יהיה להפעיל את השלטים המוארים, למעט בנמלי תעופה ותחנות רכבת. האיסור כבר נמצא בתוקף בערים שבהן חיים פחות מ-800,000 איש.
חלק מהערים בצרפת – בראשן פריז וליון – אישרו החודש חוקי-עזר מוניציפליים שמטילים קנס על חנויות ממוזגות שלא סוגרות את הדלתות ובכך מעלות את צריכת החשמל. חוקי העזר אושרו על רקע גל החום הכבד בצרפת ובשאר מדינות אירופה. משטרת פריז כבר החלה לחלק קנסות של 150 אירו לעסקים, אחרי שבעירייה הביעו זעם על "בזבוז גדול וחסר אחריות של אנרגיה". כשהצו של ממשלת צרפת ייכנסו לתוקף התקנות יחולו על כל המדינה, והקנס יהיה גבוה מזה של עיריית פריז.
2 צפייה בגלריה
מתקררים ליד מוזיאון ה לובר ב צרפת פריז גל חום
מתקררים ליד מוזיאון ה לובר ב צרפת פריז גל חום
מתקררים מחוץ למוזיאון הלובר בעיצומו של גל החום
(צילום: EPA )
החשמל בצרפת זול מכיוון שהמדינה עושה שימוש נרחב באנרגיה גרעינית. בעקבות המלחמה באוקראינה, שהעלתה את המחירים בשוק האנרגיה באירופה והטילה בספק את המשך ייצוא הגז הרוסי למדינות ביבשת, נשיא צרפת עמנואל מקרון הורה לגבש מדיניות עדכנית בנושא האנרגיה.
בגרדיאן נכתב שצרפת מתכננת לצמצם בשנתיים הקרובות את צריכת החשמל שלה ב-10%.