"הבית שלהם הוא הקיצוני ביותר במושב - מטרה גלויה", אמרה הבוקר (שני) ל-ynet Live קארין איילון, גיסתו של ברק איילון שנהרג אתמול בכפר יובל מירי נ"ט של חיזבאללה יחד עם אימו מירה בת ה-76. "הם גרים קרוב לגדר, אבל ברק הוא חבר בכיתת הכוננות והוא ידע שהוא בא לשמור על המושב כמו הרבה אחרים שנשארו שם ולא עזבו".
"ברק הוא הראשון שהגיע לעזור לאבא שלו במשק". קרובת משפחתם של ההרוגים
(צילום: חגי דקל)

1 צפייה בגלריה
תיעוד מירי נ"ט על מטרות אזרחיות בכפר יובל
תיעוד מירי נ"ט על מטרות אזרחיות בכפר יובל
הבית שנפגע
לדבריה, ברק חזר לביתו טרם גיוסו לכיתת הכוננות: "הוא היה נחוש, הראשון שהגיע לעזור לאבא שלו במשק. יש להם מטעים וגם לולים, זה משק חי שזקוק לטיפול ואי-אפשר לעזוב. בתחילת המלחמה מירה עזבה את המושב, היא התפנתה אליי. עם הזמן, ככל שהלחימה המשיכה היא נאלצה לחזור, זה היה ארוך מדי ובעלה נשאר שם לבד".
בעלה של מירה ואביו של ברק נפצע באורח קל מהירי, ופונה לבית החולים לאחר שלקה בחרדה. "הוא בן אדם מאוד לא בריא", סיפרה כלתו. "מירה חזרה כדי לטפל בו ולעזור לו במה שצריך. ניסינו לשכנע אותם לא לחזור, כשהם באו לבקר אמרנו להם 'תישארו, אל תחזרו' - והם אמרו שאין ברירה. לצערי קרה לנו האסון הכי גדול שיכול להיות".
צוות מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל קבעו את מותו של ברק איילון במקום. הם העניקו טיפול רפואי ראשוני ופינו לבית חולים את אימו, שם נקבע מותה. בצה"ל אמרו כי מלבד ירי הנ"ט לכפר יובל, זוהו שיגורי נ"ט גם לעבר מרחב זרעית ושומרה. בתגובה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות טרור, מפקדה מבצעית ומטרה צבאית אחת של חיזבאללה בשטח לבנון.