אריק מרצ'נקוב בן ה-22, שנפצע משני כדורים בגבו בפיגוע הירי הקשה ברכבת הקלה ביפו – שבו נרצחו שבעה בני אדם, בהם שחר גולדמן (30) – שחזר אמש (שלישי) את הזוועה שחווה בקרון הרכבת.
אריק מרצ'נקוב משחזר את הזוועה בפני שר הבריאות , בבית החולים
(צילום: מיקי שמידט )

בריאיון ממיטת בית החולים במחלקה הכירורגית בבית החולים וולפסון, שאליו פונה, סיפר מרצ'נקוב כי כשהדלתות נפתחו בתחנה בשדרות ירושלים ביפו הוא שמע קולות ירי. "המחבל נכנס פנימה לקרון והמשיך לירות, אנשים רצו פנימה לקרונות והוא המשיך לירות".
לדבריו הנוסעים המבוהלים נשכבו על הרצפה, וכאשר המחבל יצא מהקרון, הנהג סגר את הדלתות והמשיך בנסיעה כדי לברוח משם - אבל המחבל המשיך לירות לעבר הרכבת גם מבחוץ, ואז הוא נפגע.
1 צפייה בגלריה
אריק מרצ׳נקוב שנפצע בפיגוע ביפו
אריק מרצ׳נקוב שנפצע בפיגוע ביפו
אריק מרצ'נקוב שנפצע בפיגוע ביפו
(צילום: מאיר תורג'מן)
"רציתי לקחת את הפטיש חירום לשבור זכוכית לברוח", ציין. "הרגעתי שתי תיירות רוסיות שבכו, אמרתי להן לשכב על הרצפה והצצתי מעליהן - ראיתי שהמחבל יצא. הרכבת התחילה לנסוע והמחבל שכבר יצא מהקרון המשיך לרסס יריות מחוץ, וחטפתי שני כדורים בגב".
אריק עבד במסעדה במתחם התחנה בתל אביב, הגיע לשם להרים כוסית לרגל השנה החדשה - והיה ברכבת כשנסע חזרה הביתה לבת ים. בעקבות הפגיעה בגבו ירד לו דם רב מהגב, והוא ביקש מאדם שעמד לצדו ללחוץ לו על הפצעים כדי לעצור את הדימום - בשעה שגופות נמצאות לידם. "הרכבת נעצרה בתחנת המחרוזת ביפו ד', ואני רואה שתי גופות אחת ממש צמודה אליי", תיאר את הזוועה.
"אנשים עדיין שכבו ופחדו מיריות, אנשים שכבו לידי ולא זזו. הבנו שהם לא בחיים", הוסיף. על האם שנרצחה כשנשאה את התינוק שלה - שפונה לבית החולים בידיה של ניצולה אחרת - הוא העיד: "האמא חיבקה את התינוק שלה. זו התמונה הכי חזקה, אמא שמחבקת את התינוק שלה וכולה דם. זה נס שהתינוק בחיים מכל הכדורים שעפו שם. האמא חטפה והוא נשאר בחיים.
תיעוד מרגעי הפיגוע ברחוב ירושלים ביפו

לדבריו, "זה היה רגע של הישרדות. כל האירוע נמשך אולי חמש דקות". הוא מספר כי הרובה של אחד משני המחבלים שביצעו את הפיגוע נראה לו "משופצר": "המחבל לא צעק. הוא היה מכוון מטרה - וריסס בקרון. נראה שהוא עם מחסנית ומרסס לעבר האנשים עד שירד חזרה מהקרון".
בפיגוע נרצחו כאמור שבעה בני אדם. עוד 15 בני אדם נפצעו בדרגות שונות. חקירה ראשונית העלתה כי שני מחבלים פתחו באש לעבר נוסעים ברכבת הקלה, ובהמשך ירו לעבר קבוצה של אנשים שהייתה ברחוב. כוחות הביטחון, יחד עם אזרחים, חיסלו את שני המחבלים, אנשי חמאס שהגיעו מאזור חברון. הפצועים פונו על-ידי צוותים של מד"א לבתי החולים וולפסון בחולון ואיכילוב בתל אביב.