שעות ארוכות אחרי שהחל הטבח במסיבת הטבע ברעים, כשממדי האסון טרם התבררו, הגיעו כוחות צה"ל ומשטרה לזירה. בסרטון שצילם אחד הלוחמים הוא נראה מתהלך לצד חיילים עם נשק שלוף מחשש למחבלים, מחפש לקבל אות חיים - ולא מוצא.
תיעוד קשה לצפייה

"אני פותח את השער, תחפו", נשמע הלוחם, שתיעד את המתרחש ככל הנראה במצלמה שהותקנה על גופו. "משטרה, צה"ל", הוא מודיע. "להתפרס על המתחם עוד פעם, אולי מתחת לבמה גם יכול להיות לנו".
"יש פצועים? מישהו?", הוא צועק, ולעיתים קולו נשבר. "משטרה, צה"ל. יש לי פה הרוגים. אחד, שתיים, שלוש, ארבע, חמישה הרוגים. יש לי פה שוטרת הרוגה. אוי ואבוי. יש פה הרוגים, כולם הרוגים. כל הבמה הרוגים".
"יש פה מישהו עם סימן חיים?", הוא התחנן. "שייתן לנו סימן חיים. מישהו שיכול לתת לנו סימן חיים? מישהו עם סימן חיים? אין? שום סימן חיים? מישהו, בבקשה? מישהו יכול לענות?".
לפי ההערכות, יותר מ-270 בני אדם נרצחו במסיבת הטבע, ורבים אחרים נחטפו. ניצולים רבים שנמלטו מהמקום הגיעו למושב פטיש, שם סייעו להם התושבים להתאושש וליצור קשר עם קרוביהם. חלקם הגדול הסתתר במשך שעות ארוכות בשטח, וחולץ לעיתים על-ידי אנשים שהגיעו באופן וולנטרי לסייע - תושבים, לוחמי מילואים ואחרים.