יממה לאחר שנבחר ברוב מוחץ ליו"ר מפלגת העבודה, נאלץ יאיר גולן להתמודד עם סרטון מתחילת החודש - שבו אמר כי יש להשתמש ב"אי-ציות אזרחי" - והביא דוגמה: "למשל - אנחנו לא עושים מילואים עד שהממשלה לא מתחלפת". גולן אף תועד מציין: "אני לא אומר עכשיו שזה הצעד הנכון".
הסרטון שהוביל לסערה
(מתוך ערוץ 14 )

בסרטון שפורסם בערוץ 14 צוטט גולן כאומר: "זוכרים את מכתב המילואימניקים, את טייסת 69. האיום הכי קטן באי-ציות אזרחי הכניס את נתניהו ללחץ מטורף. למה אנחנו לא עושים בזה שימוש הרבה יותר נרחב?".
יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער, שנפגש היום אחר הצהריים עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ועם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, תקף את יו"ר העבודה החדש: "דבריו של גולן חמורים והם לא יכולים לעבור עוד ליד האוזן. מאבק אופוזיציוני צריך להתנהל בכלים לגיטימיים ובמסגרת החוק. על גולן לחזור בו מדבריו בפומבי ובאופן ברור".
נאום הניצחון של גולן בפריימריז, אתמול

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר פנה הערב (רביעי) ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בדרישה שתורה על פתיחה בחקירה פלילית נגד גולן. "שלטון החוק אינו יכול להיות בגדר המלצה כאשר מדובר באנשים הנכונים לשיטתך", כתב לה בן גביר - יממה אחרי שהיא הודיעה לו כי זימונו לשימוע של המפכ"ל אינו חוקי. "מפציר בך לפעול מיידית ולהורות למערכת אכיפת החוק לממש את תפקידה, לפחות באותה המהירות שבה את מוציאה לי מכתבים".
ממפלגת הליכוד נמסר כי "הזדעזענו לשמוע את דבריו המסיתים וחסרי האחריות של ראש מפלגת העבודה החדש - יאיר גולן. מדובר בדברי בלע לעידוד סרבנות בזמן מלחמה, שפוגעים בסיכויים להחזיר את החטופים, מסכנים את חיי הלוחמים בשטח ופוגעים בביטחון המדינה. כל זאת בשביל ההזדמנות להפיל את הממשלה, אין סוף לשנאה".
בתגובה אמר גולן: "ביממה האחרונות אני מותקף על-ידי נתניהו ומכונת הרעל הביביסטית ושלוחיה בכל מקום שהם מחדירים את הרעל, ההסתה והפלגנות שלהם. אנחנו לא מפחדים. לא מפחדים ממכונת הרעל, לא מפחדים מהאיומים ומההסתה, לא מפחדים מהשימוש הפוליטי הנפסד והבלתי חוקי במשטרת בן גביר.
"אנחנו לא ניתן למושחתים, קיצוניים וחסרי אחריות שמובילים את ישראל לתהום להמשיך ולספסר בדמנו. נגמרו הימים שמיעוט קיצוני מהלך אימים על הרוב המתון. נגמרו הימים ששלוחיהם הקיצוניים יורים בגבנו ומפעילים טרור פוליטי. אנחנו נחושים מתמיד להמשיך קדימה, להשיב את הביטחון והתקווה, להחזיר את ישראל למסלולה, לחזק את הדמוקרטיה, להשיב את הסולידריות ולבנות מחדש את מה שממשלת ההרס חירבה".