כמעט חודש ימים אחרי המתקפה האכזרית ביישובי הדרום שגבתה כ-1,400 קורבנות, משפחתה של אמילי הנד בת ה-8 מקיבוץ בארי התבשרה שהייתה טעות בזיהוי - אמילי לא נרצחה אלא נחטפה לעזה כשהיא בחיים.
בריאיון ל-ynet לפני שלושה שבועות, אביה תומאס סיפר שיום לפני שחדרו המחבלים לקיבוץ היא ישנה אצל חברה ובמשך יומיים חיפש אחריה עד שגילה שילדתו הקטנה נרצחה. הוא סיפר שהוקל לו לגלות שאמילי מתה ולא חטופה בעזה בידי המחבלים האכזריים שהחריבו את הקיבוץ שכל כך אהב. "מבין האפשרויות הקשות שהיו - אם היא נרצחה או נחטפה לעזה - נשמתי לרווחה כשגיליתי שהיא מתה", אמר בבכי.
תומאס הנד מדבר על אמילי ב-CNN
(מתוך טוויטר)

2 צפייה בגלריה
אמילי הנד נרצחה
אמילי הנד נרצחה
תומאס ואמילי הנד
2 צפייה בגלריה
אמילי הנד
אמילי הנד
אמילי הנד
כעת מתברר כי בסוף השבוע האחרון קציני צה"ל הודיעו למשפחה שהייתה טעות בזיהוי ואמילי נחטפה חיה לעזה. בני המשפחה ההמומים שעסקו בשבועות האחרונים בלהתאבל ולכאוב את מותה, פועלים סביב השעון כדי להשיבה במהרה. בין היתר פנו לגורמים ממשלת אירלנד מאחר שיש לאמילי אזרחות אירית.
יש לציין כי משפחתה של אמילי עודכנה על מותה לכאורה בימים הראשונים שאחרי הטבח, וככל הנראה קיבלה על כך מידע שגוי מגורמים לא רשמיים. למעשה גופתה לא נמצאה ובאופן רשמי היא הייתה מוגדרת כנעדרת, ולכן גם לא התקיימה הלוויה.
אביה תומאס סיפר על ילדה מיוחדת, שאהבה לרקוד, לשיר ולנגן. "היא הייתה יכולה לעשות כל דבר שהיא רוצה, ואם לא הייתה מצליחה - הייתה ממשיכה לנסות עד שכן הייתה מגיעה לזה. היא הייתה מנהיגה אמיתית, אנשים פשוט אהבו להיות בקרבתה". כעת בני המשפחה מקווים שהיא אכן בחיים ותוחזר לישראל בהקדם.