רס"ל ליאב אלוש (21), לוחם ביחידת דובדבן מגדרה, נפל בקרב בחאן יונס יחד עם רס"ר (מיל') איתן נאה (26) ורס"ר (מיל') טל פיליבה (23), כאשר נפגעו מפיצוץ מטען וירי. כך הותר לפרסום הבוקר (שני). אמו של ליאב, מלי, סיפרה ל-ynet Live על הרגע שממנו כל כך פחדה, הדפיקה בדלת, שהגיעה אמש.
"נציגי צה"ל דפקו בדלת בסביבות 18:40, והאמת שפשוט צעקתי להם שאולי יגידו לי שהוא פצוע ולא הרוג, אבל זה לא מה שקרה. הלכנו בלילה לזהות אותו. הוא נראה כמו נסיך, כאילו הוא פשוט ישן", תיארה מלי בכאב.
2 צפייה בגלריה
רס"ל ליאב אלוש ז"ל
רס"ל ליאב אלוש ז"ל
ליאב עם משפחתו
(באדיבות המשפחה)
מלי סיפרה כי ליאב התגייס בנובמבר 2020 ליחידת דובדבן. "הוא היה עם הרבה 'רעל' ומוטיבציה, גבר שבגברים, לוחם, מלח הארץ, גיבור ישראל. הוא עבר מסלול מהקשים שיש בצבא, סיים בהצטיינות ויועד לצאת לקורס קצינים, אבל בסוף החליט שהוא רוצה לעשות יותר ביחידה. הוא יצא להכשרה של צוות מאוד מסוים, הכשרה קשה מאוד של שלושה חודשים נוספים, אבל הוא היה מבסוט אש. הוא אהב את מה שהוא עושה, הוא אהב את דובדבן ואת החברים שם, היה לו טוב". אביו של ליאב, קובי, לחם גם הוא במלחמה עד חודש נובמבר, והשניים אף הצטלמו יחד בשבוע הראשון ללחימה.
בהמשך אמרה מלי כי לא שמעה מליאב דבר במשך שבועיים לפני נפילתו בקרב. "הם היו לפני כן בעזה, יצאו בגלל הפסקת האש ואז חזרו שוב. לא קיבלנו טלפון או הודעות, ואז הגיעה הדפיקה בדלת. אני פנסיונרית של הצבא ובעברי הייתי קצינת נפגעים של גולני, לא רציתי שהדפיקה הזו בדלת תגיע אליי". מלי ציינה כי "השיחה האחרונה בינינו הייתה בבוקר לפני שנגמרה הפסקת האש. הם חזרו בשבת בערב, ובבוקר היינו איתו ביחידה. הבאנו לו ולחבריו ג'חנונים ועוגיות שהוא אוהב. הוא היה בטוח שלא יקרה לו כלום, אין משהו שיכול לפגוע בליאב אלוש".
2 צפייה בגלריה
רס"ל ליאב אלוש ז"ל
רס"ל ליאב אלוש ז"ל
ליאב אלוש יחד עם אביו בשבוע הראשון למלחמה
(באדיבות המשפחה)
קיבלת את הבשורה הכי נוראית, אחרי שבעברך היית את זו שמלווה את המשפחות האלה. " כן, כל הזמן חשבנו ודאגנו. שלחנו לו חבילות עם כל הדברים שהוא רצה, אבל אני לא יודעת אם הוא קיבל אותן, שלחנו גם לכל החברים שלו ליחידה. ליאב טרף את העולם, הוא טרף את החיים. הוא לא נח לרגע, ליאב היה מוכשר, ספורטאי בצורה בלתי רגילה בכל תחום, טייל בארץ ובעולם ובילה במסיבות ועם חברים, לא היה רגע דל. היו לו חיים טובים והוא נהנה מאוד, רק חבל שהם היו כל כך קצרים".
מלי ציינה כי ליאב נפל תשעה ימים לפני יום הולדתו ה-22. "אני אחגוג לו ביג-טיים", הבטיחה. "אני אעשה לו יום הולדת ואזמין את כל החברים שלו, כמו שהוא היה מוקף בהם כל היום. נעשה הכול בשביל שיזכרו וידעו מי זה ליאב אלוש, אנציח אותו בכל דרך אפשרית, אולי הגוף שלו הלך אבל הוא בנשמה, הנשמה שלו איתנו לאורך כל הדרך".