6 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
כתב ynet חסן שעלאן ליד רכבו אחרי הירי
(צילום: יריב כץ )
המשטרה עצרה תושב השרון בחשד לעבירות אלימות בנשק חם נגד כתב ynet ו"ידיעות אחרונות" חסן שעלאן. כך הותר היום (ה') לפרסום. בין היתר מדובר בירי לעבר ביתו ורכבו של שעלאן והנחת מטען חבלה שהתפוצץ בביתו.
החשוד נעצר במסגרת חקירה סמויה שנוהלה בתקופה האחרונה ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433 ומעצרו הוארך עד ליום שני. לפי החשד, האלימות הופנתה לעבר שעלאן על רקע עבודתו כעיתונאי.
6 צפייה בגלריה
שעלאן בפתח ביתו בבאקה, הלילה
שעלאן בפתח ביתו בבאקה, הלילה
שעלאן ליד ביתו אחרי פיצוץ מטען החבלה
6 צפייה בגלריה
ביתו של כתב ynet. הנזק מבפנים
ביתו של כתב ynet. הנזק מבפנים
הנזק בתוך הבית
בהודעת המשטרה נאמר כי "בעקבות אירועים פליליים מחודש יוני האחרון, בהם אירוע ירי והנחת מטען, אשר כוונו לכאורה נגד הכתב לענייני החברה הערבית ב-ynet חסן שעלאן, החלה חקירה סמויה ומאומצת ביאחב"ל, במהלכה הצטברו חומרי חקירה אשר הובילו הבוקר למעצרו של חשוד תושב באקה אל גרבייה בגין מעשי האלימות שתוארו".
עוד אמרו במשטרה: "אנו רואים בחומרה רבה כל מעשי אלימות ובפרט כלפי אנשי תקשורת העושים מלאכתם. לא נאפשר פגיעה ביסוד מהותי של הדמוקרטיה ובזכות הלגיטימית של חופש העיתונות, נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו במטרה למנוע אירועי אלימות ושימוש באמל"ח בלתי חוקי, למיצוי הדין עד תום עם פורעי החוק".

"מסר לכל עיתונאי שפועל תחת סכנת חיים"

שעלאן עצמו אמר בעקבות המעצר: "קיבלתי שיחה מחוקר בלהב, הוא סיפר לי שעצרו מישהו בחשד לירי לעבר הבית שלי בטייבה והמטען בבאקה אל גרבייה. חוקרי להב היו כל התקופה הזאת בקשר איתי בעניין החקירה, וגם אני זומנתי למשרדי היחידה כמה פעמים. להבנתי, החקירה עדיין מתנהלת".
הוא הוסיף: "אחרי שני המקרים גם קיבלתי איומים מאנשים שאני לא מכיר. הרבה אנשים לצערי לא האמינו שאני חף מפשע והרקע הוא סיקור העבודה שלי על האלימות והפשיעה בחברה הערבית. תודה לאל ולכל האנשים שתמכו בי, האמת יצאה לאור. הפגיעה הזו היא מסר לכל עיתונאי שעושה עבודה מקצועית תחת סכנת חיים.
"אישית אני לא מכיר את החשוד, בחיים לא נפגשתי איתו, ועד עכשיו אני לא יודע מה הוא רוצה ממני ומבני משפחתי. אני מחכה לעוד פרטים מחוקרי להב כדי להבין מה הדבר שהפריע לחשוד כדי שיפגע בי ובמשפחתי. כולם מכירים אותי כאדם ישר שתמיד משרת את החברה הערבית, לא מפלה בין אנשים ותמיד מנסה לעזור כמה שאפשר. אמשיך חזק וכמו שאמרתי - אם מישהו רוצה להגיד משהו נגדי, הוא יכול לפנות לכלי התקשורת ושיגיד את מה שיש לו מול כל אזרחי המדינה".
מטען חבלה התפוצץ בביתו של כתב ynet חסן שעלאן

בתחילת יוני ירו שני רעולי פנים עשרות כדורים אל ביתו ואל מכוניתו של שעלאן בטייבה. שלושה כדורים פגעו ליד מיטתם של בנו בן ה-4 ובתו בת ה-13 ששהו בחדרם. הם לא נפגעו. נזק נגרם לרכוש.
אחד הכדורים פגע במרחק של 10 ס"מ בלבד מראשם של ילדיו. היורים שהו מחוץ לבית כשעה לפני הירי ושאלו שכנים היכן נמצא ביתו של שעלאן. לאחר שירו את צרורות הירי בסביבות 01:50 בלילה, נקב אחד מהם בשמו של חסן וקילל: "יא אחו אל-שרמוטה".
שבועיים לאחר מכן התפוצץ מטען חבלה בביתו החדש של שעלאן בבאקה אל גרבייה. המטען גרם לנזק בקומה הראשונה והשנייה בבית. חסן ומשפחתו לא שהו בבית ולא היו נפגעים. פיצוץ עז נשמע אז ברחבי העיר, גם בשכונות מרוחקות מהבית. למקום הגיעו כוחות משטרה רבים שפתחו בחקירה ואספו ממצאים בזירה.
השר לביטחון הפנים עמר בר לב שוחח עם שעלאן לאחר פיצוץ מטען החבלה. "אמרתי לו שמשטרת ישראל מתייחסת לאיומים עליו במלוא כובד הראש ושלא אניח לאלימות נגד עיתונאים להתרחש במשמרת שלי בלי תגובה", ציין אז השר בר לב.