(צילום: שמוליק דודפור, חגי דקל)

האם הייתה הטעיה או הסתרה של מצבו הבריאותי של ראש הממשלה בנימין נתניהו? בזמן שנתניהו ממשיך לנוח הבוקר (יום א') במיטת בית החולים שיבא בתל השומר, שם עבר הלילה הליך בהול של השתלת קוצב לב, גורמים המעורבים בטיפול בו מודים כי זה שנים שבדיקות האק"ג (רישום פעילות לב) שלו אינן תקינות. לדבריהם, "לא מדובר על מחלה אלא על אינדיקציה".
במקביל, ובעקבות מצבו הרפואי, נאלץ נתניהו לדחות את הטיסות שתוכננו לו השבוע לקפריסין וטורקיה. הסיבה לכך היא שהוא נדרש להישאר במעקב אחרי הפרוצדורה הרפואית שעבר. המשמעות היא שלפחות לשעה זו בוטל המפגש שתוכנן לנתניהו ביום שישי עם הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן - מפגש שאמור היה להיות השני בלבד של שני המנהיגים זה 15 שנה.
1 צפייה בגלריה
נתניהו ובית החולים שיבא
נתניהו ובית החולים שיבא
נתניהו ובית החולים שיבא
(צילום: טל שחר)
(צילום: חגי דקל)

יש לציין כי בסוף השבוע שבוע שעבר, אז אושפז נתניהו בשיבא, לא נמסר כלל מידע ולא דווח לציבור על כך שבדיקת אק"ג נוספת שנעשתה לו אז אינה תקינה, או שנמצאו חריגות עם בדיקות קודמות - והגרסה הרשמית, שבה דבק גם בית החולים עצמו, הייתה כי מדובר בהתייבשות.
לתהיות שעולות כעת מוסיפה העובדה שגם בדוחות מבדיקות רפואיות שעבר נתניהו ופורסמו בשנים האחרונות, האחרונה שבהן ב-2020, לא הייתה התייחסות לבדיקות אק"ג הלא-תקינות. בדיקת אק"ג עוקבת למעשה אחר הרישום החשמלי של פעילות הלב. היא נעשית, בין היתר, במקרה של דופק לא סדיר.
ראש הממשלה נתניהו בעדכון על מצבו הבריאותי דקות לפני השתלת קוצב הלב בליבו

אחרי חצות, לפני תחילת ההליך הרפואי, הבהיר נתניהו כי הוא "מרגיש מצוין". לשכתו מסרה בסיום ההליך כי "ראש הממשלה חש בטוב וישאר בבית החולים שיבא להשגחה, והוא צפוי להשתחרר בהמשך היום". למרות ההודעה הזו, נתניהו לא צפוי להשתחרר בשעות הקרובות - והרופאים צפויים להמליץ לו לשהות בשיבא לילה נוסף. אם כך אכן יקרה, נתניהו יישאר בבית החולים עד סמוך להצבעה הסופית הצפויה מחר בכנסת על ביטול עילת הסבירות.
"זיהינו הפרעת קצב זמנית שאירעה במהלך מוצאי השבת. זו הסיבה שהזמנו את נתניהו בדחיפות לבית החולים להשתלת קוצב הלב", עדכן הבוקר פרופ' רועי בינרט, מנהל מרכז דוידאי להפרעות קצב וקוצבים, בתום ההליך. "ההשתלה עברה בצורה חלקה, ללא כל סיבוכים, הוא לא נמצא במצב מסכן חיים, הוא מרגיש מצוין וחוזר לשגרת יומו".
האינדיקציה שנמצאה בלבו של נתניהו הייתה הפרעת הולכה. ההפרעה שאובחנה הייתה קצרה, אבל החשש של הרופאים היה מפני הפרעת הולכה ארוכה ומשמעותית יותר בהמשך שעשויה להביא לסכנת חיים. מאחר ואכל ארוחה אחרונה בסביבות השעה חמש, בוצעה הערכה והוחלט להכניסו להשתלה.
ל-ynet נודע כי השתלשלות האירועים אמש החלה בסביבות השעה 20:00, אז התלונן נתניהו על סחרחורת - שבוע בדיוק לאחר שהגיע למיון בשיבא. הרופאים בבית החולים החליטו לצפות בנתוני ההולטר שהושתל בגופו לפני שהשתחרר מהאשפוז הראשון, ובסביבות 22:00 הוחלט להביאו להשתלת קוצב הלב בבית החולים - בעקבות נתונים שהצביעו על הפרעת קצב בלבו. למרות זאת, רק בשעה 01:07 הוציאה לשכת ראש הממשלה את ההודעה שהוא יעבור השתלת קוצב לב.
הרופא שהשתיל את קוצב הלב לנתניהו: "ההליך עבר ללא סיבוך, הוא מרגיש מצוין"

למרות השתלת קוצב הלב ואשפוזו של נתניהו, לא צפוי שינוי בלוח הזמנים הצפוי בנוגע להצבעה על ביטול עילת הסבירות. הדיונים לקראת ההצבעות על הקריאה השנייה והשלישית יתחילו כבר הבוקר, ויסתיימו מחר - אז כאמור צפוי האישור הסופי.
עם זאת, ישיבת הממשלה נדחתה וכך גם הדיונים הביטחוניים שתוכננו - שבלפחות אחד מהם ראש הממשלה היה אמור להיפגש עם הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, על רקע העלייה במספר המילואימניקים שהודיעו שלא יתייצבו, והחשש מפגיעה בכשירות צה"ל תוך זמן קצר.
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום: "שקר מוחלט. הבדיקות של רה"מ תמיד היה אמינות ותקינות, לאורך כל השנים".
מבית החולים שיבא לא התקבלה עד כה תגובה.